vezérigazgató-helyettes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Önköltség – térítési díj számítás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A vízjog időszerű kérdései
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Közüzemi szolgáltatások
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Állam munkavédelmi feladatai
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
Ápolóeszköz kölcsönzés Négy hónap tapasztalatai Dr Pusztai Erzsébet.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A helyreállítás és újjáépítés feladatai, tapasztalatai
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
A közszolgáltatási díj meghatározásának szempontrendszere Dr. Hornyák Margit hulladékgazdálkodási szakértő c. egyetemi docens XX. Nemzetközi Köztisztasági.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
Mezőgazdasági vízszolgáltatási díj elszámolási lehetőségek a gyakorlatban Vízkárelhárítási Országos Konferencia május Miskolctapolca Orbán.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
Az adatvédelem szabályozása
Magyarázatok a forintra váltott gyűjtőszámlahiteles jelzáloghitel elszámoló leveléhez Budapest, május 18.
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Vízbiztonság tervezés gazdasági hatásai Dr. Papp Mária c.egyetemi docens,főtitkár Budapest..
Ökocímke.
Szolgáltatás A szolgáltatás életfeltételeinket biztosítja, vagy csupán átverés-show-kal ránk erőszakolt, önpusztító majmolás? Szolgáltatás honlap Az Ismeretátadás.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Pannon-Víz Zrt március 26.. A Győri Vízvezetéki Részvénytársaság Fent: Bierbauer Lipót, Khuen-Héderváry Károly, lent:Kautz Gusztáv, Zechmeister.
Pannon-Víz Zrt május 6.. A Győri Vízvezetéki Részvénytársaság Fent: Bierbauer Lipót, Khuen-Héderváry Károly, lent:Kautz Gusztáv, Zechmeister Károly.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
TÍZMILLIÁRDOKKAL KÁROSÍTOTTA MEG A MAGYAR CSALÁDOKAT A FIDESZ!
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
a logger-használat kérdései
Közbeszerzési szabályok változása és
Pénzügy 1. oldal „Jó gyakorlatok” konferencia, „Fókuszban: az önkormányzati gazdasági társaságok.” Az önkormányzati vállalatirányítás Előadó Horváth Tamás.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

vezérigazgató-helyettes Díjrendszer változás az állami tulajdonú víziközműveknél Csuport László gazdasági vezérigazgató-helyettes Siófok, 2005. január 13.

Tartalomjegyzék Kik vagyunk? Mivel foglalkozunk? Ki állapítja meg a díjakat? A díjrendszer változása A változás indoka Érintett települések és fogyasztási helyek A változás lényege Lakossági alapdíjak Lakossági változó díjak Lakossági díjkorrekció Közületi díjak Számlázás az idényfogyasztóknál Alapdíj a társasházaknál Rászorulók támogatása

Kik vagyunk? A Dunántúli Regionális Vízmű Részvénytársaság az egyik legnagyobb víziközmű szolgáltató vállalat Magyarországon. A többségi tulajdonosi jogokat a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium gyakorolja.

Mivel foglalkozunk? A DRV Rt. különböző szerződések (vagyonkezelési, üzemeltetési, koncessziós szerződések) keretében a magyar állam, illetve az önkormányzatok tulajdonában lévő víziközműveket üzemelteti. Az ábrán látható állami tulajdonú regionális rendszerek működtetése mellett, kistérségi és helyi vízellátó, illetve szennyvíztisztító rendszerek üzemeltetésével biztosítjuk a zavartalan szolgáltatást a negyed-magyarországnyi ellátási területünkön.

Az önkormányzati tulajdonú víziközművek esetében: Ki állapítja meg a díjakat? A január 1-től december 31-ig hatályos víz- és csatornadíjakat a közmű tulajdonosok állapítják meg. Az állami tulajdonú víziközművek esetében: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium. Az önkormányzati tulajdonú víziközművek esetében: az illetékes önkormányzat képviselő testülete (az üzemeltető adatai és javaslatai figyelembe vételével).

Díjrendszer változás az állami műveknél A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium felügyelete alá tartozó víz- és csatornaszolgáltató részvénytársaságok - így a DRV Rt. is – a szakminiszter 23/2004. (XII.16.) számú rendelete alapján az állami tulajdonú víziközművel rendelkező települések esetében, 2005. január 1-től áttérnek a kéttényezős díjrendszer alkalmazására.

A változás indoka A víz- és csatornaszolgáltatás állandó költségeinek nagy része (pl. a vezetékhálózat karbantartása, a szivattyútelepek működtetése, a szennyvíztisztítók üzemeltetése, stb.) független attól, hogy a fogyasztók ténylegesen mennyi vizet használnak, illetve mennyi szennyvíz keletkezik. A hálózat működőképességét, a megfelelő színvonalú szolgáltatást az év minden napján, minden fogyasztó számára biztosítani kell – függetlenül attól, hogy ténylegesen igénybe veszik-e azt, vagy sem.

Érintett települések I. A díjrendszer változása az alábbi településeket érinti az ivóvízellátás vonatkozásában: A részvénytársaság 363 település ivóvízellátását biztosítja 142 221 Állami tulajdonú víziközmű Önkormányzati tulajdonú víziközmű A díjrendszer változása a színnel jelzett 142 települést érinti

Érintett települések II. A díjrendszer változása az alábbi településeket érinti a csatornaszolgáltatás vonatkozásában: A részvénytársaság 146 település csatornaszolgáltatását látja el 50 96 Állami tulajdonú víziközmű Önkormányzati tulajdonú víziközmű A díjrendszer változása a színnel jelzett 50 települést érinti

Érintett fogyasztási helyek Az állami tulajdonú művekre vonatkozó kéttényezős díjrendszer bevezetésében érintett fogyasztási helyek száma:

A változás lényege A változás lényege, hogy fogyasztási helyenként (lakásonként és elkülönült fogyasztási helyenként) minden fogyasztó havonta fizet állandó nagyságú rendelkezésre állási alapdíjat (állandó díjat) és a felhasznált víz után járó, köbméterenként számított változó díjat. Számla: havi fix összegű rendelkezésre állási alapdíj + m3-ként vízfogyasztási és csatornahasználati változó díj = szolgáltatásért fizetendő díj A számlán továbbra is szerepel az állami költségvetésbe befizetett vízterhelési díj.

Lakossági alapdíjak Az alapdíj tartalmazza - a többi közműszolgáltatáshoz hasonlóan – az adott szolgáltatás rendelkezésre állásának díját, és azt a célt szolgálja, hogy a fogyasztás mértékétől függetlenül felmerülő állandó költségek egy részét (közműrendszer fenntartása, hibaelhárítás, készenléti díjak, stb.) arányosabban ossza szét a szolgáltatást folyamatosan vagy csak időszakosan igénybe vevő fogyasztók között. 2005. évi lakossági rendelkezésre állási alapdíjak: ivóvíz szolgáltatás: 150.- Ft/hó + 15% ÁFA csatornaszolgáltatás: 260.- Ft/hó + 15% ÁFA

változó díjat átmenetileg a 2004. évi víz- Lakossági változó díjak A számla másik összetevője a változó díj, melyet az igénybevett szolgáltatás mennyisége után kell fizetni. A 23/2004. (XII.16.) sz. rendelet meghatározza a felszámítható változó díjak 2005. évi mértékét. Az állam a lakossági fogyasztóknak továbbra is díjtámogatást nyújt, melynek mértéke várhatóan csökkeni fog, de továbbra is mérsékeli a miniszteri rendeletben megállapított változó díjat. Az állami díjtámogatás ez évi mértéke még nem ismert, az erről szóló döntés meghozataláig az alapdíjon felüli változó díjat átmenetileg a 2004. évi víz- és csatornadíjakon számlázza társaságunk. A lakossági víz- és csatornahasználati változó díjak átmenetileg: - ivóvízdíj: 277.- Ft/m3 + 15% ÁFA - csatornahasználati díj: 245.- Ft/m3 + 15% ÁFA

Lakossági díjkorrekció A díjtámogatás mértékét a Tárcaközi Bizottság javaslata alapján miniszteri rendelet fogja meghatározni 2005. január 1-jei visszamenőleges hatállyal. A lakossági díjtámogatásról szóló döntést követően, az első soron következő elszámoló számlában* alkalmazza Társaságunk a 2005. évi, állami támogatással csökkentett lakossági víz- és csatornahasználati változó díjakat, illetve - az előző évek gyakorlatával egyezően - visszamenőleg számolja el az előző és a tárgyévi díjkülönbözetet. * Állandó lakossági fogyasztóinknak Társaságunk havonta küld részszámlát és háromhavonta leolvasáson alapuló elszámoló számlát.

Közületi díjak A közületi fogyasztók esetében a bekötési vízmérő átmérője határozza meg az alapdíjak mértékét. A KvVM 23/2004. (XII.16.) számú miniszteri rendelete alapján a 2005. évi nettó közületi díjak: Ivóvíz szolgáltatás Csatornahasználat Bekötési vízmérő átmérője (mm) Alapdíj fogyasztási helyenként (Ft/hó) Változó díj (Ft/m3) 13-20 150 283 260 417 25-32 760 1.310 40-50 2.300 3.910 65-100 7.900 13.250 150-200 24.000 38.700

Számlázás az idényfogyasztóknál A KvVM 23/2004. (XII.16.) miniszteri rendeletének 2.§ (7) pontja szerint: Az alapdíjat a szolgáltató legalább három havonként kiszámlázza a fogyasztók felé. A szolgáltatásainkat időszakosan igénybe vevő fogyasztóink esetében megváltozik tehát a számlaküldés gyakorisága. A rendeletnek megfelelően, Társaságunk 3 havonta küld számlát az idényfogyasztóknak 2005. évtől.

Alapdíj a társasházaknál I. Alapdíj és fogyasztás kiszámlázása társasházaknál: Példával illusztrálva: a társasházban 5 lakás van. 1. eset: a bekötési vízmérő után teljes körű (5) mellékmérősítés valósult meg. Ekkor értelemszerűen minden mellékvízmérős szerződés alapján számlázunk egy alapdíjat és az aktuális fogyasztást. A bekötési vízmérőre vonatkozó számla alapdíjat nem tartalmaz. 2. eset: csak bekötési vízmérő van a társasházban és nincs egy darab mellékmérő sem. Ekkor a bekötési vízmérőn mért fogyasztás mellett ötszörös alapdíjat számlázunk ki. A belső elszámolás a lakóközösség belső szabályzata szerint történik.

Alapdíj a társasházaknál II. Alapdíj és fogyasztás kiszámlázása társasházaknál: Példával illusztrálva: a társasházban 5 lakás van. 3. eset: a bekötési vízmérő mellett csak 3 szerződéses mellékmérő van (nem teljes körű mellékmérősítés). Ekkor a 3 mellékvízmérős szerződéssel rendelkező fogyasztónak az aktuális fogyasztása mellett kiszámlázunk egy-egy alapdíjat, míg a bekötési vízmérőre kétszeres alapdíjat számlázunk. A bekötési vízmérő és a 3 mellékmérő közötti különbséget, valamint a két alapdíjat a mellékmérővel nem rendelkező két fogyasztó fizeti megosztva. (Nyilván a belső elszámolás nem képezi társaságunk feladatát, mi a főmérős szerződésre számlázunk.)

Hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fogyasztók támogatása Rászorulók támogatása Hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fogyasztók támogatása A szociálisan hátrányos helyzetű fogyasztók - a készülő jogszabály alapján - a települési önkormányzatoktól kaphatnak támogatást. Alacsony fogyasztás = hátrányos helyzetű szociálisan rászoruló fogyasztó

további információkat találnak honlapunkon: Köszönöm szíves figyelmüket! Vezetőtársaimmal várjuk kérdéseiket. Társaságunkról további információkat találnak honlapunkon: www.drv.hu