Biztos Kezdet Program Mellékletek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Beruházási projektek dokumentációja
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
A projektek megvalósítása I.
Szakmai monitorozás.
TÁMOP /A
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
Szilvási Léna szakmai vezető november 11.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttől a pályázatig
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
EU-s pályázatok írása és módszertana
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Projektzárással kapcsolatos teendők
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Integrált közösségi szolgáltató terek
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY ÉS SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ BERETTYÓÚJFALU OKTÓBER 30.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Biztos Kezdet Gyerekházak
HEKS = Hilfswerk der Evangelischen Kirchen der Schweiz Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Pályázati információs nap Június 15.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Biztos kezdet- gondolat
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
A pályázat kiválasztása
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Biztos Kezdet Program Mellékletek

Csatolandó Mellékletek 1. Gantt-diagram 2. Komplex költségvetés és a beszerzendő eszközök listája, cash-flow 3. Szakmai mellékletek: -Szükségletfelmérés -Kockázatelemzés -Szakmai terv -Az ingatlan bemutatása, alkalmassá tételének tervei 4. Önéletrajzok (projektmenedzsment és szakmai megvalósítók) 5. Nyilatkozatok és megállapodások: 5/1 Nyilatkozat a TÁMOP-521 kiemelt programmal való együttműködésről, 5/2 A területileg illetékes helyi önkormányzat képviselő-testületének a Biztos Kezdet program és a Gyerekház létrehozását és működtetését támogató határozata,

Csatolandó Mellékletek II. - 5/3 A gyerekjóléti- és védőnői szolgálattal való együttműködésről szóló nyilatkozat, - 5/4 Ingatlan tulajdonos általi rendelkezésre bocsátásáról szóló nyilatkozat vagy Tulajdoni lap, - 5/5 Konzorciumi együttműködési megállapodás, - 5/6 Pályázó nyilatkozata arról, hogy a településen 2005. január 1. óta óvodai és/vagy bölcsődei intézmény létesítése, illetve férőhelybővítés történt, vagy ezt célzó beruházás zajlik jelenleg, illetve pályázatot nyújtottak be erre, - 5/7 Pályázó nyilatkozata arról, hogy az infrastruktúrát az Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból támogatott integrált közösségi és szolgáltató térben biztosítja, - 5/8 Pályázó nyilatkozata arról, hogy pályázatot nyújtott be a TÁMOP 3.3.2 Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása c. pályázati konstrukcióra. 6. OTMR adatlap (8/b. számú melléklet a 217/1998. (XII. 30.) Korm. Rendelethez)

1. Gantt diagram A Gantt diagram célja: - a tevékenységek, ill. feladatcsoportok részletesen kifejthetők, - az egyes tevékenységek közötti összefüggések kijelölhetők, - a párhuzamosan megvalósuló tevékenységek közvetlenül leolvashatók, - az időbeni ütemezés tetszőleges részletezettséggel kifejthető Használjon negyedéves bontást! (Ha szükséges,havi bontást) Használjon egyszerű Excel-táblát! Függőlegesen a tevékenységeket írja fel logikai sorrendben, vízszintesen jelezze az időt: pl. 2009.3.n.évtől 2012. 1.n.évig Figyelem! A Gantt diagramnak időben egybe kell vágnia a költségnemek időbeli ütemezésével, adatlap 5.5; 5.6.2 pontjával,ill.a költségvetés időtáblájával

Példa a Gantt diagramra   2009.3.n.év 2009.4.n.év 2010.1.n.év 2010.2.n.év … Feladatcsoport Tevékenység Előkészítés Projekt-team felállítása Épület felújítása Eszközbeszerzés Működési rend kialakítása Gyerekház meghirdetése, PR Képzés Projekt-team alapképzése Együttműködő partnerek képzése Szolgáltatások Gyerekházak működtetése Alaptevékenység kialakítása Korai fejlesztő program beindítása Játszóház kialakítása Baba-mama klub beindítása Gyermekfelügyelet kialakítása Játék- és eszközkölcsönző Családoknak nyújtott szolgáltatások Továbbképzés Mentorálás Korai fejlesztési továbbképzés

2. Költségvetés, beszer-zendő eszközök, cash-flow Ld. külön költségvetési segédlet

3.1. Szükséglet-felmérés A BKP a 0-5 éves gyermekek korai képességkibontakoztatását szolgálja, akiknek családjában az alapvető szocializációs feltételek nagyon rosszak, és ahol e családok hozzáférése az intézményes szolgáltatásokhoz alacsony szintű. Fontos a település fogadókészsége – (önkormányzat és a családok, helyi szolgáltatások) A szükséglet-felmérésnek mindezeket kell adatokkal igazolnia – vagyis azt, hogy milyen szükségletek indokolják a Gyerekház kialakítását az adott településen A szükséglet-felmérésnek 4 területre kell kiterjednie: - demográfiai jellemzők - családok szociális helyzete - intézményi ellátottság adatai - városi szegénység (nagyobb települések esetében)

3.1.1. Demográfiai jellemzők Célcsoport – hány rászoruló család/gyerek van a településen? idősorosan 5 évre visszamenőleg kell megadni az adatokat - Hány 0-2 éves gyerek van? - Élveszülések számaránya? Családszerkezet – sokgyermekes családok, egyszülős 5 év alatti gyermeket nevelő családok száma Roma családok aránya – roma népesség aránya

3.1.2. Családok szociális helyzete Foglalkoztatottság – munkanélküliek aránya, tartós munkanélküli, inaktívak Szociális támogatásban részesülő gyermekek és családok – rendszeres szociális segély, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény

3.1.3. Intézményi ellátottság Bölcsőde (ha van) jellemzői, beíratott gyerekek száma, gyerekcsoportok száma Óvoda jellemzői Beíratott gyerekek száma Gyerekcsoportok száma 3 évesen óvodába járók száma A településen élő gyerekek hány %-a jár óvodába

3.1.4. Nagyobb településen A gyerekházat szegregátum területén működtetik Erre viszont nincsenek statisztikai adatok Kérdőíves felmérés Célcsoport tagjaival folytatott interjú alkalmazható

3.2. Kockázat-elemzés Vegye sorra, hogy milyen kockázati tényezők veszélyeztethetik a projekt megvalósulását! Becsülje meg, hogy milyen mértékű az adott kockázati tényező bekövetkezési valószínűsége! (1-5-ös skálán) Írja le, hogy az adott probléma bekövetkezte milyen hatással járna! Írja le, hogy a hatás mértéke mekkora! (1-5-ös skálán) Kockázati index= valószínűség x hatás Javasoljon kezelési módot az adott kockázatra!

Kockázat-elemzés példa Lehetséges probléma Valószínűség (1-5-ig) Hatás leírása Hatás mértéke (1-5-ig) Kockázati Index Valósz. X hatás Kockázat kezelése Önkormányzat támogatása idővel csökken 3 Finanszírozási, működtetési gondok jelent-keznek 9 Képzés, tovább-képzés, meg-győzés, alternatív források, további pályázatok Nem sikerül megfelelő szakmai hátteret biztosítani 2 A Gyerekház szakszerű működtetése veszélybe kerül 5 10 Segítség a mentortól az 5.2.1-es projekttől, képzés, új munkaerő rekrutálása

3.3. Szakmai terv A szakmai terv támaszkodjon a szükségletfelmérés adataira és a pályázatóból támogatható tevékenységekre A szakmai tervnek az alábbi szempontokat mindenképpen tartalmaznia kell:

Szakmai terv tartalma: Település bemutatása – demográfiai, etnikai jellemzők, családok adatai, meglévő intézményi ellátottság, a lehetséges együttműködés velük Hogyan kívánják elérni a célcsoportot, családok és gyerekek megközelítésének módszerei, együttműködés lehetőségei? A bevont szakemberek bemutatása és szakmai munkája – milyen foglalkozásokat terveznek velük együtt?

Szakmai terv tartalma II. A Gyerekház infrastruktúrájának bemutatása, fenntarthatósága, bevonható források Gyerekház és helyi közösség viszonya, bekapcsolódás a közösség életébe Felmerülő kockázatok és azok csökkentése (ld. kockázatelemzés) A projekt önértékelésének (monitoringjának) módszerei

3.4. Az ingatlan bemutatása Szöveges és térképes bemutatás, hol van az ingatlan, milyen a környezete, kertkapcsolat, alaprajz stb.? A felkínált ingatlan állapota – szöveges és fényképes bemutatás Az ingatlan felújítására vonatkozó terv-dokumentáció a költségvetési összegek alátámasztása Egyéb, más forrásból megvalósuló átalakítások, amelyek a szakmai program megvalósulását segítik

4. Önéletrajzok Önéletrajzot kell benyújtania a projekt menedzsment tagjainak, valamint a szakmai megvalósítóknak Az önéletrajzokhoz a megadott sablont kell használni (XVI. Sz. melléklet)

5. Nyilatkozatok és megállapodások A pályázónak ki kell töltenie – igennel v. nemmel kell válaszolnia a pályázati adatlaphoz csatolt nyilatkozatokra ld. pályázati adatlapnál Emellett az itt felsorolt nyilatkozatokat és megállapodásokat kell mellékelnie amennyiben ezek relevánsak

5.1. Nyilatkozat a TÁMOP 5.2.1-es kiemelt programmal való együttműködésről A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy a TÁMOP 5.2.1-es kiemelt programmal együttműködik, a kiemelt program által kínált szolgáltatásokat igénybe veszi, az általuk szervezett képzéseken részt vesz, illetve a pályázó munkatársai és partnerei részt vesznek

5.2. A területileg illetékes Önkormányzat nyilatkozata A területileg illetékes önkormányzat képviselőtestületének döntést kell hoznia arról, hogy a település területén támogatja Gyerekház létrehozását, a működtetéshez hozzájárul és a projekt befejeztét követően legalább egy éven át a fennmaradást biztosítja.

5.3. Nyilatkozat a gyerekjóléti és védőnői szolgálattal való együttműködésről A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy a területileg illetékes gyerekjóléti és védőnői szolgálatokkal együttműködik

5.4. Az ingatlan tulajdonosának nyilatkozata A felkínált ingatlan tulajdonosának (önkormányzat) nyilatkoznia kell, ill. testületi döntést kell hoznia arról, hogy az ingatlant Gyerekház céljaira rendelkezésre bocsátja a projekt idejére és még legalább egy évig. Amennyiben az ingatlan a pályázó tulajdona, akkor tulajdoni lappal kell ezt igazolni

5.5. Konzorciumi együttműködési megállapodás Amennyiben a pályázatot konzorcium valósítja meg, szükséges mellékelni a konzorciumi együttműködési megállapodást (ld. X. sz. melléklet) Konzorcium létrehozása nem kötelező, amennyiben nincs konzorcium úgy ez a nyilatkozat sem szükséges Konzorciumot akkor célszerű létrehozni, ha a partnerek gazdagítják a szakmai program megvalósulását és tevőlegesen hozzájárulnak ahhoz – a konzorciumi partnereknek külön költségvetést kell megállapítani

5.6. Óvodai ill. bölcsődei bővítésről szóló nyilatkozat A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy a településén 2005. január 1. óta óvodai és/vagy bölcsődei intézmény létesítése, illetve férőhelybővítés történt-e, vagy ezt célzó beruházás zajlik jelenleg, illetve pályázatot nyújtottak be erre

5.7. Nyilatkozat az integrált közösségi térről A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy a projekt céljaira szolgáló infrastruktúrát az Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból támogatott integrált közösségi és szolgáltató térben biztosítja-e

5.8. Nyilatkozat a TÁMOP 3.3.2. programban való részvételről A pályázónak nyilatkoznia kell arról, ha pályázatot nyújtott be a TÁMOP 3.3.2 Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása c. pályázati konstrukcióra.

6. OTMR adatlap kitöltése A pályázónak mellékelnie kell a kitöltött OTMR adatlapot – adatlap a támogatási döntésről - (jelen pályázat XXI. Sz. Melléklete)