ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Együttnevelés: egyenlő hozzáférés – egyenlő esély
integrációs szaktanácsadó
1 Esélyegyenlőségi Terv a Paksi Atomerőmű Zrt-nél Készítette: Schwarcz Anita HUFO.
Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május.
általános főig. helyettes
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A helyi önkormányzatok feladatai a települési esélyegyenlőségi programmal kapcsolatban készítette: Burkáné dr. Nagy Beáta.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Esélyegyenlőség Előadó: Megyesi Rita.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
Biztos Kezdet Gyerekházak
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
„Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régióban” ÁROP - 1.A Marcali város önkormányzata.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Salgótarján május 8.. Mit értünk érdekvédelem alatt? Milyen feladatokat jelenthet? Kik védenek érdeket? Hogyan lehet érdeket védeni? Alkossuk.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Fogyasztók diszkriminációja az EU-ban Bak Pál Európai Köz-és Magánjogi Tanszék
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV Országos Fejlesztéspolitikai Koncepció H/18067 sz. országgyűlési határozat Országos Területfejlesztési Koncepció H/18068 sz. országgyűlési határozat Nemzeti finanszírozású programok EU társfinanszírozással megvalósuló programok VOP – Végreahjtás Operatív Program GOP Gazdaság-fejlesztés TAMOP Társadalmi Megújulás KEOP Környezet és energia KÖZOP Közlekedés ROP Regionális Operatív Program KMROP NYDOP   DAOP EAOP ÉMOP KDOP DDOP TIOP Társadalmi infra-struktúra ÁROP Állam-reform EKOP Elektronikus közigazgatás PÁLYÁZATOKAT BENYÚJTANI A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETEKNEK KELL: OKMTI / VÁTI Kht. / ESZA Kht. Stb. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Esélyegyenlőségi Program tartalmazza: Esélyegyenlőségi elvárások az európai uniós és a hazai pályázatok és a vonatkozó törvények Európai uniós pályázatokon való részvétel csak az egyenlő bánásmód törvény figyelembe vétele és esélyegyenlőségi tervek esetén lehetséges. Ezeket a szempontokat az operatív programok, konkrét pályázati kiírások és jogszabályok tartalmazzák Esélyegyenlőségi Program tartalmazza: 1. az esélyegyenlőségi területek helyzetelemzését 2. a helyzetelemzésben feltárt problémákra adott választ – az esélyegyenlőségi intézkedési tervet Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Esélyegyenlőségi területek Azok a területek melyek hozzájárulhatnak az esélyegyenlőségi célcsoportok hazai helyzetének javulásához. Családbarát munkahelyi körülmények megteremtése, erősítése Nemek (férfiak és nők) közötti esélykülönbségek csökkentése Az akadálymentesítés előrehaladása Fogyatékkal élők életminőségének és munkapiaci esélyeinek javítása Romák életminőségének és munkapiaci esélyeinek javítása Más hátrányos helyzetű csoportok munkapiaci és társadalmi esélyeinek javítása Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

1. Kormányzati felelősségvállalás, konkrét programok kidolgozásával 2003. évi CXXV. Törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról (Ebktv.) 1. Kormányzati felelősségvállalás, konkrét programok kidolgozásával 31.-34 § rendelkezik A Köztársasági Esélyegyenlőségi Programról célja, hogy az élet valamennyi területén megelőzze a hátrányos megkülönböztetést és elősegítse egyes társadalmi csoportok tagjainak esélyegyenlőségét. 2. Önkormányzati és közoktatási intézményi kötelezettséggé vált 2007-től, hogy az esélyegyenlőségi lépéseket konkrétan kidolgozzák. Mindezt a közoktatási törvény írta elő, az Ebktv.-val összhangban 35. § A települési önkormányzat - a Programban meghatározott célokkal összhangban – helyi esélyegyenlőségi programot fogadhat el, amelyben elemzi a településen élő hátrányos helyzetű csoportok helyzetének alakulását, és meghatározza az e csoportok esélyegyenlőségét elősegítő célokat. Az önkormányzati esélyegyenlőségi program tartalmazza különösen a helyi közügyekkel és a települési önkormányzat által ellátott feladatokkal kapcsolatos célokat, megvalósításuk forrásigényét és végrehajtásuk tervezett ütemezését. 3. Kötelező 2004 óta esélyegyenlőségi tervvel rendelkezni a nagyobb munkáltatóknak de ,,választhatnak” , hogy melyik esélyegyenlőségi területre dolgoznak ki intézkedési tervet. Az EE Terv a pályázatok kötelező mellékletévé vált 36. § Az ötven főnél több munkavállalót foglalkoztató költségvetési szervek és többségi állami tulajdonban álló jogi személyek kötelesek a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.) 70/A. §-a szerinti esélyegyenlőségi tervet elfogadni. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Hazai vagy nemzetközi forrásokra kiírt pályázatok esetén kötelező: Települési és Intézményi Közoktatási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzés és Terv Antiszegregációs Terv (Integrációs Városfejlesztési Stratégia része) Megyei Önkormányzatnak, Többcélú Kistérségi Társulásnak, Települési Önkormányzatnak, Közoktatási Intézményfenntartó Társulásnak, Közoktatási Intézményeknek, Nem önkormányzati fenntartású közoktatási intézményeknek Megyei jogú városok önkormányzatai, nagyvárosok - városok önkormányzatai amelyek európai uniós forrásra pályáznak városrehabilitációs fejlesztéseikhez Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Közoktatási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzés és Terv ,,40 százalékos lista” ahol a településen a hátrányos helyzetű tanulók aránya eléri ezt az arányt, települési szintű közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzést és intézkedési tervet kötelező a pályázónak elkészíteni és benyújtani. A helyzetelemzés és a terv elkészítéséhez kötelező OKM által biztosított közoktatási esélyegyenlőségi szakértőt igénybe vennie, és a szakértőnek az esélyegyenlőségi helyzetelemzést és tervet jóvá kell hagynia. A képviselő testületnek határozatban kell elfogadnia a dokumentumot. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Mit vizsgál a Közoktatási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzés? Intézmények közötti és intézményen belüli szegregációt az óvodában és az általános iskolában Óvodáskorú gyermekek ellátottsága, megfelelő óvodai nevelés körülményei A közoktatási intézmények minőségi oktatás biztosítása megfelelő-e a településen és az intézményekben, különösen a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, a roma, és a sajátos nevelési igényű gyerekek tekintetében Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Ki készíti el a Közoktatási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzést és Tervet? Optimális esetben a közoktatásban érintett szereplők minél szélesebb körben (közoktatási esélyegyenlőségi szakértő bevonásával) : Esélyegyenlőségi Fórum Polgármester, önkormányzati képviselők, jegyző, oktatási iroda vezetője, szociális iroda vezetője, Iskolaigazgató, pedagógusok, óvodavezető-óvodapedagógusok, védőnő, gyerekjóléti szolgálat vagy családsegítő munkatársai Cigány Kisebbségi Önkormányzat képviselői vagy civil szervezet képviselői Olyan formálisan nem bejegyzett csoportok (önsegítő csoportok) delegáltjait, amelynek érdekképviselete hivatalosan nem megoldott a településen Véleményezés Közoktatásban érintett fenti szereplők, mivel nem mindig egyeznek az érdekeik és a véleményük. A közoktatási helyzetelemzésnek igazodnia kell a megyei önkormányzati közoktatási EEH és KET-hez. Illetve szülői munkaközösség, diákönkormánzyat, civil szervezetek, kisebbségi önkormányzat véleményezési joga a nyílvánosság biztosításával. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Hátrányos Helyzetű Csoportok és Roma érdekképviselet szerepe a Közoktatási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzést és Terv elkészítésében Amelyek lehetnek: Cigány Kisebbségi Önkormányzatok Cigány civilszervezetek Kisebbségi szószólok Kisebbségi ügyben érzékeny és a hátrányos helyzetű csoportokkal foglalkozó személyek egyéb szervezetek Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

HOGYAN SEGÍTHETI A KÖZOKTATÁSI ESÉLYEGYENLŐSÉG HELYZETELEMZÉS ÉS A TERV ELKÉSZÍTÉSÉT? Esélyegyenlőségi Fórum megalakításában, működtetésében aktív részvétel. (Tapasztalat, hogy a romák kimaradnak ezekből a folyamatokból vagy névlegesen vesznek részt, -EE Terv, LHH tervezés, Leader stb.-) Pontos helyzetelemzéshez a halmozottan hátrányos helyzetű óvodások és iskolások szülői nyilatkozatainak támogatása (személyes megkeresés, tanácsadás, ügyintézés, tájékoztatás, a nyilatkozatról, a hátrányos helyzetű gyerekeknek szóló támogatásokról) Intézményi szegregáció feltérképezésének elősegítése ,,Nincs adat, nincs szegregáció” Etnikai adatgyűjtésre vonatkozó jelenlegi értelmetlen szabályozás áthidalása (pl. óvodai szegregációt, ne az óvodások identitásával és önbevalláson alapuló felmérésen próbáljuk meg mérni) Ellátásban nem részesülő, nem regisztrált fiatalok, szülők feltérképezésének segítése Egészségügyi, szociális oktatási terület dolgozóinak valamilyen okból a figyelméből kimaradt gyerekek - családok,,Ahová a szociális munkás vagy a pedagógus nem jut el vagy nem megy ki’’ Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Romák, hátrányos helyzetű csoportok bemutatása, a helyi kisebbség értékeinek bemutatása települési anyagban. ,,Jó gyakorlatok vagy amire büszkék vagyunk” -Közoktatási Esélyegyenlőségi Terv véleményezése, azaz a helyzetelemzés releváns adatokon és ténymegállapításokon alapuljon. A Terv-ben az intézkedések konkrétan segítsék elő a hátrányos helyzetű gyermekek integrációját Roma és hátrányos helyzetű érdekképviselet konkrét javaslatai kerüljenek be, melyek programként a közoktatásban érintett szereplőkkel közösen megvalósíthatóak, forrást lehet rá szerezni Részvétel a megvalósításban a közoktatási esélyegyenlőségi intézkedésesk megvalósításban, lebonyolításban (pl.:rendszeres és korai óvodáztatás, gyerek-szülő-iskola kapcsolatának támogatása, intézményi deszegregációs lépések nyomon követése, közoktatási témájú támogatások nyomon követése, tájékoztatása az érintetteknek – pályázatok, óvodáztatással összefüggő támogatások, Útravaló ösztöndíj különböző formái, Arany János Tehetséggondozó / Kollégiumi / Kollégiumi Szakiskolai Program, kulturális és tanórán kívüli programok stb.) Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Fontosabb jogszabályok 1949. évi XX. törvény A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA 70/A. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a területén tartózkodó minden személy számára az emberi, illetve az állampolgári jogokat, bármely megkülönböztetés, nevezetesen faj, szín, nem, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül. (2) Az embereknek az (1) bekezdés szerinti bármilyen hátrányos megkülönböztetését a törvény szigorúan bünteti. (3) A Magyar Köztársaság a jogegyenlőség megvalósulását az esélyegyenlőtlenségek kiküszöbölését célzó intézkedésekkel is segíti. ,,A Magyar Alkotmánybíróság véleménye az alkotmány 70/A.§ (1), megkülönböztetés-mentességről szóló bekezdése értelmezésével kapcsolatban ,,... a diszkrimináció tilalma nem jelenti azt, hogy minden még a végső soron nagyobb társadalmi egyenlőséget célzó megkülönböztetés is tilos. ...ha valamely – Alkotmányba nem ütköző – társadalmi cél vagy valamilyen alkotmányos jog csakis úgy érvényesíthető, hogy a legszűkebb értelemben vett egyenlőség nem valósítható meg, akkor az ilyen pozitív diszkriminációt nem lehet alkotmányellenesnek minősíteni." Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

1993. évi LXXIX. Törvény a közoktatásról 85.§ (4) A helyi önkormányzat önállóan vagy más helyi önkormányzattal közösen köteles a közoktatási feladatai megszervezéséhez szükséges önkormányzati döntés-előkészítést szolgáló feladatellátási, intézményhálózat-működtetési és -fejlesztési tervet (a továbbiakban: önkormányzati intézkedési terv) készíteni. (…) Az intézkedési terv elkészítésekor be kell szerezni - a nemzeti, etnikai kisebbséget érintő kérdésekben - a települési kisebbségi önkormányzat egyetértését. Az intézkedési terv elkészítéséhez ki kell kérni a településen működő közoktatási intézmények vezetőinek, továbbá a szülői és diákszervezetek, a nem állami, nem önkormányzati intézményfenntartók, a települési szintű szakszervezetek, - ha nem működik települési kisebbségi önkormányzat - az érdekelt országos kisebbségi önkormányzat véleményét. A helyi önkormányzat a helyi intézkedési terv végrehajtását legalább kétévenként értékeli és szükség szerint felülvizsgálja. A helyi önkormányzat az e törvény 103. §-a (2) bekezdésének a) pontja alapján vizsgálja, hogy a nevelési, illetve pedagógiai program megfelel-e az önkormányzati intézkedési tervben foglaltaknak. Nem kell a helyi önkormányzatnak intézkedési tervet készítenie, ha tagja a többcélú kistérségi társulásnak, feltéve, hogy a többcélú kistérségi társulás önálló intézkedési terve - települések szerinti bontásban - tartalmazza mindazt, amit az önkormányzati intézkedési tervnek tartalmaznia kell. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

132. § (6) Az e törvény 85. §-ának (4) bekezdése alapján elkészített önkormányzati intézkedési tervnek a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseit, így különösen az óvodai nevelés három éves kortól történő biztosításának feltételeit, az ingyenes étkeztetéshez, az ingyenes tankönyvellátáshoz szükséges feltételek meglétét, a beiskolázási körzethatárok kialakításánál a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók többi tanulóhoz viszonyított arányát 2007. december 31-éig át kell tekinteni az intézkedési terv készítőjének. Az intézkedési terv megléte az előfeltétele annak, hogy a helyi önkormányzat a hazai vagy nemzetközi forrásokra kiírt közoktatási célú pályázaton vegyen részt. Ha az óvodai nevelés nem biztosított, a helyi önkormányzat - társulásban való részvétellel, másik önkormányzattal vagy nem önkormányzati intézményfenntartóval kötött megállapodással, intézménylétesítéssel vagy bővítéssel - 2008. szeptember 1-jétől köteles gondoskodni arról, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek három éves koruktól igénybe tudják venni az óvodai nevelést. 2010. augusztus 31-éig pedig valamennyi óvodai neveléssel összefüggő szülői igény teljesítéséhez szükséges feltételt meg kell teremteni. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

105. § (1) A helyi önkormányzat az önkormányzati intézkedési terv, illetve a fővárosi, megyei fejlesztési terv részeként vagy az abban foglaltakra tekintettel önálló intézkedési tervként meghatározza a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket (a továbbiakban: közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv). (2) A hazai és nemzetközi forrásokra kiírt közoktatási célú pályázatokon való részvétel feltétele, hogy a helyi önkormányzat, az önkormányzati társulás rendelkezzen - az oktatásért felelős miniszter által kiadott útmutató figyelembevételével elkészített - közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel. A pályázatok elbírálásánál - az előírt feltételek megléte esetén - előnyben kell részesíteni azt a közoktatási intézményt fenntartó társulást, amelynek tagjai között olyan önkormányzat is található, amely szerepel a hátrányos helyzetű települések jegyzékén, továbbá azt a közoktatási intézményt fenntartó települést és társulást, amelynek az illetékességi területén a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók összes gyermekhez, tanulóhoz viszonyított aránya eléri a huszonöt százalékot. (3) A (2) bekezdésben foglaltakat a nem állami, nem önkormányzati intézményfenntartók tekintetében is alkalmazni kell. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

a szegregáció, a diszkrimináció tilalma az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény és a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (Kt.) hátrányos helyzet meghatározása halmozottan hátrányos helyzet meghatározása Kt. 121.§ 14. pont Szülői nyilatkoztatás a jegyzői feladatellátás keretében 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet szerinti jegyzői adatgyűjtés (7.sz. melléklet) Integrációs felkészítés, képesség-kibontakoztató felkészítés 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D., E. § 9/2008. (III. 29.) OKM rendelet az esélyegyenlőséget, felzárkóztatást segítő támogatások igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

A körzetek kialakítására vonatkozó szabályozás tagiskolai szintű. Az általános iskolai felvételi körzetek kialakítására vonatkozó szabályozás A hhh tanulók az egyes felvételi körzetekben kiszámított aránya legfeljebb 15 százalékponttal lehet magasabb, mint a hhh gyermekeknek a településen belüli aránya. - Kt. 66. § (2)-(4) A felvételi eljárás rendje - az iskolák szabad férőhelyeinek elosztására vonatkozó szabályozás Ha még marad szabad férőhely, a hhh tanulókat előnyben kell részesíteni, majd sorsolás - Kt. 66. § (5) Nem állami intézmények szerepvállalása az ált. iskolai beiskolázás során – Kt. 82. § (6) Tanulói létszáma 25%-át kötelezően a település/kerület jelentkező gyermekei közül kell felvenni - hhh előnyben részesítés A körzetek kialakítására vonatkozó szabályozás tagiskolai szintű. Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával

Köszönjük Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi programámogatásával