A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A katasztrófavédelem egységes nemzeti rendszere
A polgári védelmi szervezetek megalakítása, alkalmazásának időszakai, szabályai Jogszabályi háttér § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (Pv.
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
A nemzeti védekezés időszakai
A megyei és a helyi védelmi bizottságok kiértesítési rendszere
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Siska Csaba alezredes HM Védelmi Hivatal mb. területi igazgató
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Alapfogalmak A "katasztrófa" görög szó, jelentése fordulat, pusztulás, megsemmisülés, csapás, megrázó, hirtelen esemény. Katasztrófa: az életet, az élet-feltételeket,
Pápai Tűzoltóság 11. B.
Budapest, Szervezeti sajátosságok Tevékenység Elvárások BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
Munkavédelmi előírások rendszere
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A VESZÉLYHELYZETEK SZABÁLYOZOTTSÁGA
A települési önkormányzatok állategészségüggyel és élelmiszerlánc-felügyelettel kapcsolatos feladatai Dr. Bakos Pál Igazgató-helyettes főállatorvos Békés.
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Nyíregyháza Kolozsvár Tiszabecs Záhony Ungvár SZLOVÁKIA (9% )
LAKOSSÁGVÉDELMI TERVEZÉS ÉS SZERVEZÉS – AKTUALITÁSOK
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
A polgári védelem jogszabályi korszerűsítése a közigazgatási reform tükrében Előadó : Dr. Varga Imre mk. pv. ezredes PhD. főosztályvezető OKF Minősített.
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Az önkormányzat lakosságvédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §196/1996. (XII. 22.) Korm. rendelet a mentésben való részvétel szabályairól, a polgári.
Óvóhelyi védelem Jogszabályi háttér
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
: Készült: Közbiztonsági referensek felkészítésére Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság A polgármester elsőfokú polgári védelmi.
KÖZBIZTONSÁGI REFERENSEK
A katasztrófák elleni védekezés rendszere
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
A veszélyeztető hatások (saját település és környezete) és a veszély-elhárítási tervezés Készült: Közbiztonsági referensek felkészítésére.
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
Magyarországon független, demokratikus jogállami berendezkedés, azaz független, alkotmányos demokrácia van, amelyben a közigazgatás részeként funkcionáló.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
-1- Katasztrófavédelmi bírság és katasztrófavédelmi hozzájárulás Horváth Gergely tű. fhdgy február 9.
Önkormányzat és állam.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A közigazgatási eljárás II.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Előadás másolata:

A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (a továbbiakban: Pvtv.) § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről (a továbbiakban: Kat.) § §20/1998 (IV. 10.) BM rendelet a polgári védelmi tervezés rendszeréről és követelményeiről (a továbbiakban: R.) § §7/2005. (III. 4.) BM rendelet a 20/1998 (IV. 10.) BM rendelet módosításáról

A polgári védelmi tervezés rendszere A polgári védelmi tervezés kétpilléres, amelyet egyrészt az általános polgári védelmi, másrészt a veszélyelhárítási rész-, alap-, és összesített tervek alkotnak. A tervkészítésre kötelezettek körét, a tervek tartalmát a polgári védelmi feladatok nevesítésével, valamint a jóváhagyás rendjét és az elkészítés határidejét a R. tartalmazza.

A tervek tartalma Általános polgári védelmi terv rendkívüli állapot idején, az Alkotmány 19/E. §-ának (1) bekezdésében meghatározott esetben, valamint szükségállapot idején bekövetkező fegyveres cselekmények esetén végrehajtandó polgári védelmi feladatokat tartalmazza. A veszélyelhárítási terv az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott veszélyhelyzet és a Pvtv. 2. §-ának (2) bekezdésében foglalt veszélyhelyzet időszakában (illetve a megelőző védelmi helyzetben) végrehajtandó polgári védelmi feladatokat rögzíti. A veszélyelhárítási tervben szereplő feladatokat az adott településen, illetve polgári szervnél jellemző vagy feltételezhető veszélyeztető hatás típusaira kell kidolgozni, illetve a polgári védelmi feladatok közül azokat kell tervezni, amelyek a veszélyeztető hatások elleni védekezés során szükségesek. A tervkészítésre köteleztettek a veszélyhelyzet kezelési terveiknek a vezetésre, irányításra vonatkozó részeit kötelesek folyamatosan naprakészen tartani, egyéb részeinél azok adatait, az adattárakat kötelesek félévenként felülvizsgálni és pontosítani. A tervkészítésre kötelezettek az általános pv terveiket - eltérő rendelkezés hiányában - kötelesek évente felülvizsgálni.

A tervkészítésre kötelezettek köre Központi általános polgári védelmi tervet készít az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, amely alapját képezi az összesített általános polgári védelmi terveknek és a polgári védelmi alapterveknek. Összesített általános polgári védelmi terv készítésére kötelezettek a megyei katasztrófavédelmi igazgatóságok, Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóság, a polgári védelmi kirendeltségek. Általános polgári védelmi alaptervet a R.-ben meghatározottak alapján a polgári védelmi szempontból sorolt településeken és a főváros kerületeiben, a helyi védelmi bizottság székhelyén működő polgári védelmi kirendeltségeknek illetékességi területükre vonatkozóan, valamint a hatósági határozattal kijelölt polgári szerveknél kell készíteni. Veszélyelhárítási alaptervet a polgári védelmi szempontból I., II., III. csoportba sorolt településeken és a fővárosi kerületekben kell készíteni. Az alaptervek adatait felhasználva összesített veszélyelhárítási tervet készítenek a megyei katasztrófavédelmi igazgatóságok és a polgári védelmi kirendeltségek illetékességi területükre vonatkozóan. Ezek alapján készíti az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság a központi veszélyelhárítási tervet a területi szervek beavatkozási, elhárítási lehetőségeit meghaladó veszélyhelyzetek kezelésére, összehangolására.

Veszélyelhárítási résztervet azon a polgári védelmi szempontból IV. csoportba sorolt, illetve nem sorolt településeken kell készíteni, amelyeket a megyei közgyűlés elnökei kijelöltek. A Kat. tv. IV. fejezetben leírtak szerint az OKF illetékes a hatósági engedélyezési eljárások lefolytatására. A már működő, vagy építés alatt álló veszélyes létesítmények üzemeltetői - kötelező jelleggel - bejelentették a veszélyes tevékenységet, amelyhez mellékelték biztonsági jelentésüket, vagy biztonsági elemzésüket. E dokumentumok megfelelő mennyiségű információt szolgáltatnak a külső védelmi tervek elkészítéséhez. A külső védelmi tervezés a megyei katasztrófavédelmi igazgatóságok és az érintett polgármesterek feladata. A tervezési tevékenység során a veszélyeztetett területen élő lakosság mentésére, a környezetben, illetve az anyagi javakban keletkező károsodások enyhítésére biztonsági rendszabályok, intézkedések kerülnek konkretizálásra. A 7/2005. (III. 4.) BM rendelet adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő a hatósági határozattal kijelölt polgári szervek részére, a települési veszélyelhárítási terv elkészítése érdekében. A külső védelmi tervezés mellett - elsődleges fontossággal bír az üzemeltető által készített belső védelmi tervek megléte. Ez az okmány egy bekövetkezett esemény során a létesítményen belüli személy-, érték- és vagyonmentés, valamint a környezetkárosító hatások csökkentésére vonatkozó saját kapacitásokat (önmentés) részleteiben mutatja be. A teljes szöveget megtalálja a Honlapon.Honlapon.