Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
NAT kiegészítő területeinek oktatása – az Új NAT kihívásai az új területeken Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt. Szentkirályi-Szász Krisztina.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A második esély program - kutatás és fejlesztés Singer Péter Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központ június 17.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában

Gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatásának fontossága általános pénzügyi oktatás során olyan képességek, készségek fejleszthetők, amelyek a mindennapi életben is fontosak magasabb pénzügyi kultúra kialakítása a felnövekvő generáció felelősen és hozzáértően vegye majd igénybe a pénzügyi szolgáltatásokat

Az elmúlt tanévekben alkalmazott oktatási programok kereskedelmi- marketing szakközépiskolai szakmacsoportban régóta foglalkozunk a pénzügyi alapismeretek oktatásával gazdaság környezet tantárgy tematikájába építettük be 2006. június „Beni és Ani a pénzvilág kapujában” című tananyag tanítása

Az elmúlt tanévekben alkalmazott oktatási programok 2009-ben a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány Iskolahálózat kialakulása Pénziránytű iskolahálózat elsődleges célja, a pénzügyi kultúra, illetve a gazdasági nevelés minél eredményesebb megvalósítása.

Pénziránytű cím a cím birtoklása szakmai szempontból rangot jelent hálózat „többközpontú” elven működik Bázisiskolák=korábban csatlakozók, illetve a nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkező tagok cím elnyerése meghatározott időre (3 évre) szól

amit a Pénziránytű cím biztosít a hálózati tagoknak választható és adaptálható kerettantervek, programcsomagok készítése, megvalósításuk támogatása akkreditált pedagógus továbbképzések kialakítása és biztosítása

amit a Pénziránytű cím biztosít a hálózati tagoknak    jó gyakorlatok gyűjtése és terjesztése szakmai tapasztalatcsere lehetőségének biztosítása

Teljesítendő kritériumok 1. Kötelezően teljesítendő kritériumok középtávú stratégiai terv készítése aktív kapcsolat fenntartása civil szervezetekkel iskola hangsúlyt helyez pedagógiai programjában a pénzügyi kultúra fejlesztésére

Teljesítendő kritériumok gazdasági nevelési munkacsoport kialakítása vezetői továbbképzésen való részvétel szakmai konzultációkon való részvétel

Teljesítendő kritériumok 2. Ajánlások 2.1. Tanítás – tanulás 2.2. Személyi vonatkozások, belső kapcsolatok 2.3. Társadalmi kapcsolatok

Tanórák tervezéséhez és lebonyolításához felhasznált segédletek Dr. Spencer Kagan Kooperatív tanulás módszereit felhasználva csoportmunka módszerének alkalmazása. Szakiskolai Fejlesztési Program keretében készült SZAKMA Módszertár Megyesi Gabriella Gazdasági játékok- Játékos Gazdaság Módszertani segédkönyv

Az én pénzem Pénzügyi Oktatási Program POP megvalósítása Az én pénzem Pénzügyi Oktatási Program http://www.penziskola.hu/konyv/az-en-penzem

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!