LKG–HEFOP Szakmai Nap, 2007.03.22. www.leovey.hu/hefop313 / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium www.leovey.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Együtt könnyebb? – Csoportmunka a matematika órán
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
A kerettantervek fejlesztése
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Előadás másolata:

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Mi a kompetencia? tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás Az alapoktatás végére a fiatalokban ki kell alakulnia a kulcskompetenciák egy olyan szintjének, amely felvértezi őket a felnőttlétre, és ezeket a kompetenciákat az élethosszig tartó tanulás részeként egész életük során fejleszteniük, gondozniuk és frissíteniük kell.

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / LKG Pedagógiai Programjából: •„Egyik legfontosabb célunk az élethosszig tartó tanulás megalapozása. E cél elérésének egyik legfontosabb eszköze azoknak a kulcskompetenciáknak – kiemelten az intelligens tanulásnak – a fejlesztése, amelyek az egyént alkalmassá teszik arra, hogy egész élete során szembe tudjon nézni az olyan helyzetekkel, amelyek alkalmazkodást vagy tágabb értelemben tanulást követelnek tőle.” •„Az iskola szocializációs funkciója megköveteli, hogy az elsajátított ismeretanyag, az alkalmazó tudás birtokában diákjaink legyenek képesek eligazodni a társadalmi és természeti környezetben…”

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Mire is pályáztunk? •továbbképzésekre •eszközökre –laptopok, aktív táblák •programcsomagokra –azok bevezetésére –majd adaptálására •tapasztalatok belső és „külső” átadására •fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésre

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése Továbbképzések választható képzés (2  30 óra) 2 db kötelező képzés (2  30 óra) „kötelező1” = „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” VÁLASZTHATÓ 2 db képzés az un. módszertani képzések közül VÁLASZTHATÓ 2 db képzés az un. módszertani képzések közül „kötelező2” = A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanítás- tanulás folyamatában VÁLASZTHATÓ1= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában VÁLASZTHATÓ1= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / komplex taneszközegyüttes tanulói eszközök tanári eszközök A programcsomag elemei program- tanterv értékelő eszközök koncepció modulok rendszere digitális eszközök kompetencia képességek rendszere

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / A programcsomagok típusai teljes műveltségterületi rendszer szövegértés-szövegalkotás kereszttantervi modulok A A B B C C tanórán kívül feldolgozható programok magyar nyelv és irodalom történelem földrajz kémia biológia fizika történelem földrajz kémia biológia fizika például:

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Programcsomag a gyakorlatban

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / A pályázat kötelező elemei I. iskolák matematika (2) szövegértés (1) min. 1 db „nem kötelező” kompetencia-alapú programcsomag bevezetése idegen nyelvi (3) életpálya-építési (4) szociális, életvitel (5) IKT (6) II. iskolák 2 db „kötelező” kompetencia-alapú programcsomag bevezetése

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / LKG-mátrix magyartört.mat.angolnémetfizikabiológiakémia Szövegértési 9.B, „A”, 144 ó 9.A, 10.E „B”, 3-3 ó 9.B „B”, 1,5 ó Matematikai 9.C „B”, 5 ó 9.B/2 „A”, 144 ó Idegen nyelvi 9.E+9.F „A”, ó 9.E+10.E „A”, ó IKT 9.C „B”, 30 ó 9.E „B”, 30 ó 9.E+10.E „B”, 30 ó 9.B „B”, 30 ó Életpálya 9.B „A”, 4 ó 9.B „A”, 10 ó 9.B „A”, 8 ó Szociális 10.E „A”, 30 ó

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Miért így? „Láttunk mi már karón varjút”  Már kezdetben… 1.minél több munkaközösséget kapcsoljunk be (=minden) 2.minél több diákot érintsen (=9. évfolyam) 3.minél több kompetencia-területről szerezzünk tapasztalatot (=minden)

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Tények, számok (2006/2007) •8 pedagógus •6 kompetencia-terület •8 tantárgy •6 osztály (9. évf.) •182 aktív (~aktivitásra „kényszerített”) diák •643 tanítási óra •1020 óra továbbképzés

LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán