FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A felsőoktatási szakképzési programok
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szervezetfejlesztési Program
Jogszabályok, jogszabály módosítások, vitaanyagok a szakképzésben
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
ELLENTMONDÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN II. Kántor András vezető tanácsadó szakképzési szakértő.
Felnőttképzési rendszer kialakítása, a TISZK felnőttképző intézményei közös kínálattervezési, értékesítési és kontrolling rendszerének kialakítása Bikal,
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A Felnőtt képzésBEN
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara Oktatási, továbbképzési és tudományos Bizottság A szakmai szakképesítő vizsgabizottságok működését érintő változások.
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A FELNŐTTKÉPZÉS JOGI KÖRNYEZETE dr. Oszlánczi Tímea EKF, Andragógiai és Közművelődési Tanszék, ügyvéd.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TÖRVÉNY VÁLTOZÁSAINAK HATÁSA A FELNŐTTKÉPZÉST FOLYTATÓ INTÉZMÉNYEKRE A közösségi művelődés felnőttképzési feladatai.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Lorem ipsum.
A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ ÖSSZEÁLLÍTÁSA
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE 2013. 09. 16. I. Kántor András vezető tanácsadó szakképzési szakértő

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Alapelvek : Felnőtt ember tanulási szándékának, majd tanulási tevékenységének alapmotivációját az egyéni érdekeltség és felelősség adja. A tanulás-tudás csak akkor ér valamit, ha az a teljesítmény érdekében és/vagy elérésében használható faktorként jelenik meg. A felnőttképzés célja a hasznosítható tudás, azaz a piacképes kompetencia megszerzése, adott munkakörök betöltéséhez, adott feladatok ellátásához. A tudás elemek és tudásszintek adják munka-centrikus tudás követelményeit. – lásd teljesítmény tényezők !

ò x EMBERI TELJESÍTMÉNY = + ERŐFESZÍTÉS TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Mennyiség KOMPETENCIÁK + ERŐFESZÍTÉS TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK ò Mennyiség Minőség Határidő, időtartam Kapacitás - Energia Megújulás Fejlődés Aktivitás – Érdeklődés Siker - Kudarc Szakmai Menedzsment Kontrolling Kommunikációs Informatikai Személyi Képességek Készségek Attitűd Külső motivációk: Gazdasági – Státusz Pszichológiai – Karrier Szociális – Javak Hatalmi kényszerek Belső motivációk: Függőség – Szenvedély – Versengés Vonzódás – Elkötelezettség Én tényezők – Személyiség Azonosulás – Aggódás - Szorongás Hardver Módszerek Együttműködés x

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Felnőttképzési tevékenységek: (2013. évi LXXVII. Tv. A felnőttképzésről) kizárólag természetes személyek iskolarendszeren kívüli képzésére ! - OKJ szerinti szakképesítés megszerzésére irányuló szakmai képzés szakképzésről szoló 2011 évi CLXXXVII tv. szerint 2013.09.01. - támogatott egyéb szakmai képzés - általános nyelvi képzésben és támogatott egyéb nyelvi képzés - támogatott egyéb képzés

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Felnőttképzési tv. hatálya alá nem eső képzések: - munkáltatók saját forrásaiból finanszírozott képzések* - az un. A – tipikus kategóriába sorolható képzések - a közszféra sajátos képzései (eü.,hatóságok,ped.stb.) - a felnőttképzéshez korábban kapcsolódó szolgáltatások, illetve az un. kiegészítő tevékenységek. - jogszabály kihatással van az ÁFA mentességre és statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségre ! *kivétel a szakképzési hozzájárulásból finanszírozott !

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Az intézmény rendszert érintő kérdések: - megszűnik a FAT, akkreditáció, átmeneti időszakok - az engedélyezés a kijelölt hatóságnál 60nap - határon átnyúló felnőttképzés - felsőoktatási intézmények engedélyezése - köznevelési intézmények engedélyezése - elektronikus kapcsolattartás - szakértők szerepe az eljárásokban - felnőttképzési szerződések

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Az állam szerepvállalása és az MKIK: - Szakminisztériumok, államtitkárságok - NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főo. - Nemzeti Munkaügyi Hivatal - NMH Szakképzési és Felnőttképzési Ig. - Oktatási Hivatal - MKIK és az Öttagú szakmai bizottság - Agrár Kamara, helyi kamarák szerepe - Felnőttképzési szakértők országos egyesülete - érdekképviseleti szervezetek, szakmai kamarák

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE A képzési piacot befolyásoló tényezők: - RFKB és TISZK szerepvállalása - foglalkoztatási tv. - k változásai. Mtv. Ktv. stb. - intézmény rendszer változásai KLIK. - az OKJ, a felsőfokú szakképzés kérdései - az SZVK –k kidolgozásának kérdései - finanszírozás és adó kérdések ! - az EU-s támogatások 2013 -2014 - gyakorlati képzőhelyek és óraszámok

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Személyi és szakmai kérdések: - ki,milyen szinten oktathat ? - minősítések vizsgabizottság tagjai – kérdező tanárok munkaszerződés, megbízási szerződés* korhatár kérdései* *állami finanszírozási képzés esetén !

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Összefoglalás: - munkaerő- piaci igények kielégítése - szándék átfogó szabályozás – képzések - költségvetési, hatékonysági szempontok - gyakorlati képzés – tudás erősítése - élethosszig tartó tanulás támogatása

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Felhasznált és ajánlott szakirodalom: Tanár-továbbképzési füzetek: Sorozat szerkesztő Dr. Zachár László Ph.D. IV. A felnőttképzés módszertani kérdései NSZFI Bp.2008 Szak- és felnőttképzés 2012. 3-4.sz. 2013.1-2-3. sz Nemzeti Munkaügyi Hivatal Bp. folyóiratai. A szak- és felnőttképzés szervezésének gyakorlata Szakmai szerkesztő Dr. Henczi Lajos – gyűrűskönyv Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft Bp. 2007-2013

FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE Köszönöm a türelmüket ! 06 – 20 9810 572 k.gyor.andras@gmail.com