1. TÁMOP-3.1.4.08/2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Szociális kompetencia
Előadás másolata:

1

TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola és Kollégium Sasfalusi Gáborné szakmai vezető

3 Egy kis bevezető „Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit tanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós attitűdök, kedvtelések, ellenszenvek gyakran sokkal fontosabbak, mint a nyelvórák, földrajzórák vagy a megtanult történelmi tények, mert alapvetően ezek az attitűdök számítanak később.” John Dewey

4 Az oktatás problémája 1. Nem felel meg a kor kihívásainak 2. Nem illeszkedik a megváltozott helyzethez 3. Nem alkalmazkodik a ma iskolába kerülő diákpopuláció képességeihez

5 Milyen munkaerőre van vagy lesz szükség? Professzionálisan dolgozik Munkaerkölcse magas Jó kommunikációs készséggel rendelkezik Tud csapatban dolgozni Kritikusan gondolkodik Jó probléma megoldó képessége van Kiválóan alkalmazza a modern technikát Vezetői feladatok ellátására is alkalmas

6 XXI. Századi kompetenciák Kritikus gondolkodás Kreativitás Csapatmunka Más kultúrák megismerése Kommunikáció Technika Önirányítás

7 Tartalomjegyzék Röviden az intézmény bemutatása A pályázat alapvető célja Szakmai feladatterv A projektben támogatott tevékenységek köre Képzések Innovációink Indikátorok

8 Kollégiumunk bemutatása 1982-ben alapították 1985-ben vette fel a Tittel Pál matematikus, csillagász nevet 2003-ig önálló intézményként működött A kollégium 120 férőhelyes Nevelőmunkánk a kölcsönös tiszteleten, megbecsülésen és megértésen alapszik TÁMOP /2 projekt innovációs tevékenységek

9 A PÁLYÁZAT ALAPVETŐ CÉLJA A sikeres munkaerőpiac alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek, kulcskompetenciák fejlesztése. A kompetencia alapú oktatás elterjesztése. Újszerű tanulásszervezési eljárások, módszerek bevezetése A szegregáció mentes, együttnevelési környezet kialakítása A digitális írástudás elterjesztése

10 Részcélok Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák fejlesztése Életpálya – építési kompetenciák fejlesztése Jó gyakorlatok, innovációk átvétele

11 SZAKMAI FELADATTERV Előkészítés Komplex intézményi szakértő Szülői tájékoztatás TANULÓI LAPTOP PROGRAM Projekt indító nap Nyilvánosság biztosítása, honlap SZAKMAI VEZETŐ Pénzügyi asszisztens Tankönyv Tanári laptop Digitális taneszközök Irodaszerek Nyomtató IKT asszisztens TOVÁBBKÉPZÉSEK INNOVÁCIÓK Tanulás módszertan Egészségnevelési modul Három hetet meghaladó projekt „Fő az egészség” Témahét „Csillagok hete” Városi TIT Városi Kórház PSE HÁLÓTERV IKT eszközök használata PEDAGÓGIAI PROGRAM MÓDOSÍTÁSA ISKOLAVEZETÉS Projekt záró nap MENTORÁLÁS

12 Mentorálás Folyamat szaktanácsadó IKT - mentor Szociális, életviteli és környezeti kompetencia fejlesztés mentor

13 A tanév során megvalósult implementációk 9.évf.: Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák C modul (toleranciára nevelés) 10.évf.: Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák C modul (toleranciára nevelés) 11.évf.: Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák C modul (toleranciára nevelés) 12.évf.: Életpálya-építési kompetenciák C modul

14 Az implementációhoz kapcsolódó képzések A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások Általános pedagógiai továbbképzés: kooperatív tanulás, tevékenységközpontú technológiák Infokommunikációs (IKT)technológiák alapozó képzés Infokommunikációs technológiák(IKT)oktatásban történő alkalmazását segítő képzés Az SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés Az életpálya-építési kompetenciák elsajátítását szolgáló képzés A professzionális kommunikációt fejlesztő képzés Menedzsment-képzés: új oktatásszervezés változás-menedzsment

15 Tapasztalat átadás a megvalósítás időszakában Tájékoztatás: Tantestületi,nevelési értekezleteken Munkaközösségi foglalkozásokon Személyes beszélgetések során Az intézmény honlapján Szülői értekezleteken Intézmények közötti óralátogatások alkalmával Jó gyakorlat átvételekor

16 Innovációink Tanulásmódszertan modul kidolgozása Egészségnevelési modul kidolgozása Háromhetet meghaladó projekt szervezése Témahét bevezetése Hálóterv kidolgozása az IKT eszközök használatához és kulcskompetenciák fejlesztéséhez

17 INDIKÁTOROK VÁLLALT Három tanuló csoport 71 tanuló 6 nevelő 26 tanúsítvány TELJESÍTETT Három tanuló csoport 71 tanuló 7 nevelő 26 tanúsítvány

18 …..megtanultunk Együttműködni a kollégákkal Kezelni a modulrendszert Másképp gondolkodni a gyerekekről és a pedagógiai munkáról Kooperatív technikákat alkalmazni Projekteket tervezni Modult értékelni, adminisztrálni IKT alkalmazni a csoportfoglalkozásokon

19 Végül……… Az iskolában magát jól érző gyerek a legjobb reklám!

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!