TÁMOP 5.5.6-08-0002 JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A reklamációs szabályok változása
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
A nők 40 éves nyugdíjazásáról… • A nők kedvezményes nyugdíjazásával foglalkozó új szabályok szerint az a nő, aki kereső tevékenységgel és a gyermekneveléssel.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Szállítmányozási és fuvarozási szerződés
Fogyasztóvédelem tanácsadóknak Esztergom, június Tudatos Vásárlók Egyesülete – Easy Learning Kft. A képzés az Európai Unió támogatásával,
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
1 Polgári jog Szerződésszegés Magatartás, körülmény, állapot mely szerződésbe ütközik vagy sérti a fél szerződéssel kapcsolatos jogait. szerződésszegés.
A fogyasztói jogviták rendezésének alternatív fórumai, a békéltető testületi eljárás jellegzetességei Dr. Baranovszky György elnök BKIK mellett működő.
CHSH Dezső Dr. Dezső A közbeszerzési törvény gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai és a közbeszerzési törvény.
Biztosításgazdaságtan 9. téma
Minőségbiztosítás és tanúsítás
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
A fogyasztók tájékoztatása
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Általánosságban A kötelezett helytáll azért, hogy a termék vagy szolgáltatás 1. megfelel a minőségi követelményeknek,
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Gépjavítás és felújítás szervezése
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Beszámoló a fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatairól, a Békéltető Testület szerepéről Megyei Államigazgatási Kollégiumi ülés dec. 08.
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP H ulladékgazdálkodás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP Fogyasztóvédelmi ismeretek az utazások területén Dr. Eitmann Norbert Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület október 6-8.
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
Minőségügyi alapismeretek
Az MS Project szoftver alapfunkcióinak
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
Jótállás. Kisajátítás Építési jog április 3. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
A SZAVATOSSÁGGAL, JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK INTÉZÉSE június.
Fogyasztóvédelmi Szakmai Fórum Tatabánya Készítette: Dr. Nagy Sándor KEM KH Fogyasztóvédelmi Felügyelőség.
A békéltető testületek hatékonyságának növelése – az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok gyakorlata január 20.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya dr. Pethő Hajnalka Katalin Gyomaendrőd, 2016.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
„Fogyasztói reklamáció, panaszügyintézés - avagy minőségi kifogás esetén a fogyasztói jogérvényesítés Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Műszaki.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Piacfelügyelet = Veszélyes termékek kiszűrése Az áruk és szolgáltatások biztonságosságával és megfelelőségével kapcsolatos ellenőrzési és felügyeleti feladatok.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Frisomat tervezői támogatás Böőr László értékesítési vezető.
Ellenőrzések számvitele. Ellenőrzés célja az általa képviselt érdekek alapján: - k ülső ellenőrzés (adóhatósági, hitelezők..) - belső ellenőrzés - önellenőrzés.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Békés Megyei Kormányhivatal
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
TÁMOGATÁSOK ÁLLÁSKERESŐKNEK
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
C_16.00 táblák Magyar Nemzeti Bank Kulics Nikolett április 27.
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Fogyasztói reklamációk (szavatosság, jótállás, termékszavatosság) Előadó: Lehotkai Péter.
Vásárlás az interneten
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Előadás másolata:

TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja, SZEBERÉNYI GYÖRGY, az OFE Baranya megyei elnökhelyettese, a Baranya megyei Békéltető Testület tagja

TÁMOP A jótállás fogalma, fő sajátosságai 1.1 Mi a jótállás? 1.2 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 1.3 Mikor beszélünk hibás teljesítésről? 1.4 Hogyan kell igazolni a jótállási jogosultságot?

TÁMOP Minőségi kifogás intézése jótállásnál 2.1 Hol kell kezdeményezni az ügyintézést? 2.2 Milyen dokumentumban kell rögzíteni a panaszt? 2.3 Mit tartalmazzon a jegyzőkönyv? 2.4 Mi a teendő, ha a forgalmazó nem vesz fel jegyzőkönyvet? 2.5 Milyen követeléssel léphet fel a fogyasztó?

TÁMOP A kötelező jótállás alá eső termékek köre 3.1 Mely termékekre terjed ki a kötelező jótállás? 3.2 Van-e alsó árhatára a jótállási kötelezettségnek? 3.3 Melyik jogszabályban található az előírás?

TÁMOP Eljárás a hiba okának bizonyítására 4.1 Kinek kell bizonyítania? 4.2 Kinek kell állnia a költségeket? 4.3 Lehet-e vitatni a forgalmazó által beszerzett szakvéleményt?

TÁMOP A minőségi hiba elhárításának menete 5.1 Hol kell elvégeztetni a hiba elhárítását? 5.2 Kivel kell elvégeztetni a javítást? 5.3 Mi történik, ha a fogyasztó nem eszerint jár el? 5.4 Mennyi idő alatt kell elvégezni a javítást?

TÁMOP A jótállási idő alakulása 6.1 Mennyi a kötelező jótállás időtartama? 6.2 A meghibásodás miatti kiesés hogyan hat a jótállás idejére? 6.3 Hogyan kell kiszámítani a jótállási idő meghosszabbodását? 6.4 Kinek a dolga ezt meghatározni és mi módon?

TÁMOP A három napos szabály 7.1 Mi ez és mikor alkalmazható? 7.2 Van-e joga a forgalmazónak a hiba okának vizsgálatára? 7.3 Mikor tagadhatja meg a forgalmazó a cserét? 7.4 Mely napokat kell a szabály alapján figyelembe venni?

TÁMOP Gyárilag vállalt jótállás 8.1 Vállalhat-e a gyártó a kötelezőtől eltérő jótállási feltételeket? 8.2 Milyen szabályok vonatkoznak erre? 8.3 Kikényszeríthető-e a kötelezőn felül vállalt jótállás?

TÁMOP Jótállás egyes javító-karbantartó szolgáltatásoknál 9.1 Milyen szolgáltatásokra terjed ki a jótállás? 9.2 Hogyan alakul a jótállási idő? 9.3 Miként érvényesíthető a jótállási igény?

TÁMOP A szavatosság fogalma, sajátosságai 10.1 Mi a szavatosság? 10.2 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 10.3 Hogyan kell igazolni a szavatossági jogosultságot?

TÁMOP A minőségi kifogás intézése szavatosságnál 11.1 Hol kell kezdeményezni az ügyintézést? 11.2 Hogyan lehet rögzíteni a panaszt? 11.3 Milyen igénnyel léphet fel a fogyasztó? 11.4 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 11.5 Miként alakul a szavatossági idő?

TÁMOP Jótállás alá eső termékek szavatossága 12.1 Mennyi szavatossági idő jár ilyen esetben? 12.2 Kinek kell bizonyítania a hiba okát?

TÁMOP A jótállásnál, ill. szavatosságnál felmerülő leggyakoribb panaszokok 13.1 Vita a hiba okának bizonyításáról 13.2 Vita a hiba elhárításának módjáról, a követelés elfogadható mértékéről 13.3 Vita az elhárítás eredményének minőségéről 13.4 Alkatrészellátás biztosítása 13.5 A javítási idő, ill. gyakoriság miatti vita 13.6 Cserekészülék biztosítása 13.7 Nem minőségi hiba miatti csereigény 13.8 Jogérvényesítés megszűnt üzletnél 13.9 Akciós, ill. leértékelt áruk jótállása, szavatossága Eljárás használt terméknél