TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja, SZEBERÉNYI GYÖRGY, az OFE Baranya megyei elnökhelyettese, a Baranya megyei Békéltető Testület tagja
TÁMOP A jótállás fogalma, fő sajátosságai 1.1 Mi a jótállás? 1.2 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 1.3 Mikor beszélünk hibás teljesítésről? 1.4 Hogyan kell igazolni a jótállási jogosultságot?
TÁMOP Minőségi kifogás intézése jótállásnál 2.1 Hol kell kezdeményezni az ügyintézést? 2.2 Milyen dokumentumban kell rögzíteni a panaszt? 2.3 Mit tartalmazzon a jegyzőkönyv? 2.4 Mi a teendő, ha a forgalmazó nem vesz fel jegyzőkönyvet? 2.5 Milyen követeléssel léphet fel a fogyasztó?
TÁMOP A kötelező jótállás alá eső termékek köre 3.1 Mely termékekre terjed ki a kötelező jótállás? 3.2 Van-e alsó árhatára a jótállási kötelezettségnek? 3.3 Melyik jogszabályban található az előírás?
TÁMOP Eljárás a hiba okának bizonyítására 4.1 Kinek kell bizonyítania? 4.2 Kinek kell állnia a költségeket? 4.3 Lehet-e vitatni a forgalmazó által beszerzett szakvéleményt?
TÁMOP A minőségi hiba elhárításának menete 5.1 Hol kell elvégeztetni a hiba elhárítását? 5.2 Kivel kell elvégeztetni a javítást? 5.3 Mi történik, ha a fogyasztó nem eszerint jár el? 5.4 Mennyi idő alatt kell elvégezni a javítást?
TÁMOP A jótállási idő alakulása 6.1 Mennyi a kötelező jótállás időtartama? 6.2 A meghibásodás miatti kiesés hogyan hat a jótállás idejére? 6.3 Hogyan kell kiszámítani a jótállási idő meghosszabbodását? 6.4 Kinek a dolga ezt meghatározni és mi módon?
TÁMOP A három napos szabály 7.1 Mi ez és mikor alkalmazható? 7.2 Van-e joga a forgalmazónak a hiba okának vizsgálatára? 7.3 Mikor tagadhatja meg a forgalmazó a cserét? 7.4 Mely napokat kell a szabály alapján figyelembe venni?
TÁMOP Gyárilag vállalt jótállás 8.1 Vállalhat-e a gyártó a kötelezőtől eltérő jótállási feltételeket? 8.2 Milyen szabályok vonatkoznak erre? 8.3 Kikényszeríthető-e a kötelezőn felül vállalt jótállás?
TÁMOP Jótállás egyes javító-karbantartó szolgáltatásoknál 9.1 Milyen szolgáltatásokra terjed ki a jótállás? 9.2 Hogyan alakul a jótállási idő? 9.3 Miként érvényesíthető a jótállási igény?
TÁMOP A szavatosság fogalma, sajátosságai 10.1 Mi a szavatosság? 10.2 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 10.3 Hogyan kell igazolni a szavatossági jogosultságot?
TÁMOP A minőségi kifogás intézése szavatosságnál 11.1 Hol kell kezdeményezni az ügyintézést? 11.2 Hogyan lehet rögzíteni a panaszt? 11.3 Milyen igénnyel léphet fel a fogyasztó? 11.4 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 11.5 Miként alakul a szavatossági idő?
TÁMOP Jótállás alá eső termékek szavatossága 12.1 Mennyi szavatossági idő jár ilyen esetben? 12.2 Kinek kell bizonyítania a hiba okát?
TÁMOP A jótállásnál, ill. szavatosságnál felmerülő leggyakoribb panaszokok 13.1 Vita a hiba okának bizonyításáról 13.2 Vita a hiba elhárításának módjáról, a követelés elfogadható mértékéről 13.3 Vita az elhárítás eredményének minőségéről 13.4 Alkatrészellátás biztosítása 13.5 A javítási idő, ill. gyakoriság miatti vita 13.6 Cserekészülék biztosítása 13.7 Nem minőségi hiba miatti csereigény 13.8 Jogérvényesítés megszűnt üzletnél 13.9 Akciós, ill. leértékelt áruk jótállása, szavatossága Eljárás használt terméknél