Mediatizált valóság és bulvarizálódás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

LAKOSSÁGI KÖRNYEZETTUDATOS SZEMLÉLETFORMÁLÓ PROGRAM
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Reklámeszközök, reklámhordozók
Szenvedélyek fogságában - a drogok
Készítette: Reményi Nóra és Tomojzer Dóra
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
MARKETING.
Fogyasztói szociológia
Média és divat.
GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
A gazdasági fejlettség mutatói
A pozitív pszichológia
Tantárgyi témakörök A kultúra szociológiája: kultúra, vallás és a posztmodern A szegénység és egyenlőtlenség szociológiája - társadalmi és globális szempontból.
Henry Murray dinamikus motivációs rendszere
Szociális tanuláselmélet
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Közönségkapcsolatok (PR)
Az aktivációs szint motivációs bázisa
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Fenomenológiai megközelítés
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Családi vállalkozás.
A lehetséges énképek.
Pártok és választások Politológia előadás április 14.
SZEMÉLYZETI MARKETING
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A MATÁSZSZ Vizuális arculatának megújítása
Kapcsolatok bűvöletében
Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.
Az iskolai csoportok sajátosságai
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Fogyasztásszociológia Balogh Eszter. Miről szól a kurzus? Szociológiai aspektusok Közgazdasági aspektusok.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Nevelés és nevelői attitűdök
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
A depriváció szociológiája Gyermekszegénység Nemzetközi tendenciák Fejletlen világ.
BMRB International Correspondence Analysis
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
A társadalmi rétegződés szociológia előadás III.
A kultúra és a vallások szociológiája. World regions based on social culture.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A reklám centruma.
Promóciós eszközök és megoldások a jövőben - ahogy a médiatulajdonos látja Ádám Péter
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
© GfK 2012 | Hazai fogyasztói trendek alakulása | április 04.1 HAZAI FOGYASZTÓI TRENDEK ALAKULÁSA Kozák Ákos, Budapest, április 04.
Az üzletek operatív működtetése
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
ÖNISMERET.
Fenomenológiai megközelítés
Az online marketing legújabb generációja
A vásárlási döntés folyamata
MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN
Velünk élő középkor Forrás:
Neveléslélektan Debrecen
Előadás másolata:

Mediatizált valóság és bulvarizálódás Virtuális jelleg Info-áradat – bizonytalan hitelesség Média-függő döntéshozatal Hírérték mint piaci árfolyam Bulvarizálódás: Szenzációfókusz + infotainment Média minőség csökkenés Magánéleti tematizáltság – közéleti közöny Média-kontroll ►Média-követés

A média realitást torzító hatása Médiahatás Vágyak Valóság torzulás Realitás Média-kitettség

Média információ áramlása

Információ és reklámfogyasztás egyenlőtlenségi háromszöge Reklám befolyásoló ereje Szervezeti info Internet Napilap TV-R Bulvár-pl Elit Közép Alsó-közép Alsó Periféria Társ 10% Társ 45% Társ 30% 10% 5%

Személyiség-befolyásolhatóság koronként Szabadság korlátozása Szabadság kiteljesedése N L 4. XXI. 1. XVIII 2. XIX 3. XX. Kívülről irányított személyiség Tradicionális személyiség Belülről vezérelt személyiség Tradicionális elvárások Tömegmanipulációs irányítás

A divathatás paradoxona A személy Motivációs elvek: Kiemelkedési és önmegvalósítási vágy Hovatartozás-élmény és elfogadás megkonstruálása A valóság Társas befolyás A társas viszony

Média és divat

Divat Célja: Működés: - divat paradoxon szükséglet keltés Fogyasztás irányítás Gazdasági élénkítés Működés: - divat paradoxon Versengésen alapuló utánzás – konformitás (Spnecer) Kitűnni vágyás, non-konformitás (Kroeber)

Divat javak fogyasztása Érték Divat Divat-terjedés Fogyasztás

Hedonizmus és fogyasztás - tudatosság Magas Erős fogyasztói tudat görbe Fogyasztói attitűd torzulás Hedonizmus Gyenge fogyasztói tudat görbe Alacsony Magas Fogyasztás

Divat-terjedési fokozatok Váltás

Wundt-görbe Újszerű Kellemesség Megszokott Teljesen új Stimulusintenzitás (Újdonsághatás) Az ‘újszerűséget’ és ‘újat’ módosító hatások: Személyiség nyitottsága Asszociációs viszonyok Szociológiai kemény változók Kellemetlenség

Kiemelt hatások 1. Divat – viselkedés – életmód 2. Reklámhatás – dinamizmus 3. Siker – Boldogság – Harmónia 4. Divatközvetítés - intenzivitás 5. Gazdaság – közélet – magánélet 6. Sportosság – karrier - boldogság 7. Hiteles – meggyőző – érdekes 8. Életstílus –fiatalosság – dinamizmus

Divatcentrikusság Médiahatás Gazdasági érdek Fiatalság-dinamizmus Magánéleti szimbolika Reklámhatás Rejtett üzenet hatás

Rejtett reklámhatás Rejtett reklámok és hirdetések Álhírek, -riportok, -interjúk Erős PR-hatás

A feminizálódó divat

Érzelmi tézisek Boldogság Melegség Fiatalosság Harmónia Magánélet Stabilitás Gyengédség

Infotainment-álhír leple Rejtett divathatás Gazdaság Média Infotainment-álhír leple Befogadók

Show-elemek divatközvetítő hatása Érdekesség Életstílus Sportosság Fiatalosság Karrier Siker Gazdagság

Erős és hideg Érdekesség Intenzitás Karrier Erősség Gazdagság Dinamizmus Sportosság Életstílus

Életstílus és divat a médiában Sportosság Fiatalosság Dinamizmus Karrier Boldogság

A divatélmény Élménybefogadás Vizuális élmény+érdekesség Divatorientált életstílus Élménybefogadás Magánélet+siker Vizuális élmény+érdekesség Életstílus+dinamizmus

A pszichoszociális paradoxon Jólét növekedése Fejlettség Érzelmi és viselkedési anomáliák jelenléte Alacsony szint Devianciák