Megyei tanévnyitó 2008/2009. tanév

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Nevelési oktatási feladatok az új tanévben 1. Áttekintés a 2008 május – 2008 augusztus hónapokban megjelent, közoktatást érintő jogszabályokról. Ez esélyegyenlőség.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Tájékoztató a 2010/2011. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban

2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

Megyei tanévnyitó 2008/2009. tanév Turbók Arnold Bertalan Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet

A rendszerváltozás hite, reménye: „HAZA ÉS HALADÁS” Segíti-e ezt a mai oktatási rendszer?

Miért hagytuk, hogy így legyen? El ne hidd azt, bárki mondja, hogy ez jó így, El ne hidd, hogy minden rendben, bárki szédít…

A 2008/2009. tanév rendje 17/2008. (V.9.) OKM. rendelet www.mpigyor.hu MK. 72. szám, 5088. oldal www.mpigyor.hu OH mérései, ellenőrzései 5 (középiskolákban 6) tanítás nélküli munkanap – PEDAGÓGIAI CÉLRA 1 nap a diákönkormányzaté

Óvodai ellátás Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjával kapcsolatos kutatás tapasztalatai, feladatok: A gyermekek alapkompetenciáinak fejlesztése. Az iskolai életmódra felkészítés tartalmának definiálása (1. osztályban bemeneti mérés).

Óvodai ellátás Egy csoport: 2 óvónő, 1 dajka (Kt. 1. számú melléklet, Első rész) Nyitvatartás – Mi a szülő igénye? Új többcélú intézmény Egységes óvoda-bölcsőde MPI szolgáltatás – OKJ-s képzések óvodai dajka csecsemő- és kisgyermek gondozó

Óvodai ellátás Ellátási kötelezettség HHH felvétele kötelező 5 éves kor előtt óvodáztatási támogatás (feltételekkel) 2010-től minden jelentkező felvétele kötelező A szülő státusa (gyes) nem lehet elutasítási ok, vagy fél napos felvételi korlátozás

SNI felülvizsgálat SNI új besorolás Nem SNI: BTM vagy az sem Organikus Nem organikus Jogosult a fejlesztő foglalkozásra [Kt. 30. § (7), 35. § (1) és 52. § (6)b] Megbízható a feladatellátással: gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, pszichológus, stb. Nem SNI: BTM vagy az sem

Felülvizsgálat eredménye 2008 Felülvizsgált összes gyermek és tanuló (2001/2002-ben: 6291 fő) 31918 fő SNI – A (Kt.121.§ (1). 29/a - ORGANIKUS OK) : 13481 fő SNI – B (Kt.121.§ (1). 29/b – NEM ORG. OK): 7479 fő BTM (Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség: 6403 fő Nincs tanulási/viselkedési nehézség, vagy rendellenesség sem: 4202 fő (FORRÁS: EDUCATIO) A 10 606 fő-ben megközelítőleg ezer fő olyan akit a KT stat. Adatszolgáltatásnál az iskolák SNMI-ként jelöltek be, a helyszíni vizasgálat során kiderült, hogy az iskola tévesen jelezte az adatszolgáltatásnál--- NevTanos véleménnyel rendelkező gyerekeket is SNI-ként jelöltek 9

Általános iskolák Felvételi körzethatárok Átszervezések március 31-ig dönteni kell érintetteknek érdemi tájékoztatás Normatíva változások csoport finanszírozás kiteljesedése Tanítási időkeret legalább két hónapban meghatározni

Nem szakrendszerű oktatás ÚJ KERETTANTERV (Ajánlás) HELYI TANTERVI SZABÁLYOZÁS ALKALMAZÁSA OH ELLENŐRZÉS MPI SZOLGÁLTATÁS kistérségi, intézményi konzultáció OKM eredmények elemzése, hasznosítása 120 ÓRÁS TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATOK ALAPJÁN FÉL NAPOS INGYENES UTÓKÉPZÉS

Az igazgató feladatai a nem szakrendszerű oktatás bevezetésében Helyi tantervi szabályozás Tananyagtartalom Nem szakrendszerű órák óraszámai Tantárgyfelosztás Tantárgyi rendszerben vagy új tantárgyként Tömbösítés, projekthét, témakörök zárásához igazítva Pedagógusok végzettsége Értékelés Tanmenetek Figyelemmel az országos mérési eredményekre

Az igazgató feladatai a nem szakrendszerű oktatás bevezetésében Naplóvezetés Intézményi és munkaközösségi munkatervek Belső ellenőrzési terv Óralátogatási szempontsor A tanév kiemelt feladata MIP mérési modellje

Óralátogatások 27 iskolában, iskolánként 4-6 órát érintően AZ ÚJ TANÉVBEN IS FOLYTATJUK Egységes megfigyelési szempontok MPI SZOLGÁLTATÁSKÉNT IGÉNYELHETŐ Tapasztalatok: vezetői óralátogatások, értékelések hiánya szokatlan a külső „szem” sok a tanárközpontú óraszervezés az idegen nyelvi órákat több helyütt a magyar nyelvűség jellemzi módszertani kultúra egyszerűsége Minden pedagógusnál rögzítésre kerültek a fejlesztési területek.

Munkaközösségek Bővülő feladatkör Együttműködés részvétel a belső ellenőrzésben gyermekvédelmi feladatok HHH gyermekek integrációja Együttműködés nem szakrendszerű osztályozás 4. év végén Szakmai tervezés és elemzés

Módszertani változatosság, mert…

Középiskolák Változó középfokú felvételi eljárás tanulmányi eredmények tanulmányi eredmény + központi írásbeli felvételi 9. évfolyamra: + szóbeli meghallgatás Tehetséggondozó középiskola

Középiskolák Felkészülés az angol nyelv tanítására (2010) OKM mérések 10. évfolyam Mérési azonosító: nyomonkövetés, visszajelzés Kulcskompetenciák Hogyan olvasnak, beszélnek, érvelnek, elemeznek érettségin a vizsgázók?

Mit üzennek a felvételi ponthatárok 2008-ban? Óvónő Tanító Matem. Történ. alapképzés 20 8,2 (6,6) 7,4 10,8 14,4 144 59p (48p) 54 p 78 p 104 p 480 195 p 41% 179 p 37% 260 p 54% 347 p 72% Fizetős képzés: 160 pont – 33 % Csökkenhet-e a felsőoktatás színvonala? Olvasók: - Valószínűleg. - Igen. - Nem a színvonallal van baj, hanem a működtetett oktatási rendszerrel.

Felvételi ponthatárok 2008 – 160 pont alsó határ (egy megközelítő eredmény számítás) 11. és 12. évfolyam végén mindenből közepes (3), így pontszáma 30p 4 tárgyból 2-es, ~39 %-os érettségi, egy tárgyból 3-as, emelt szintű, ~33 %-os érettségi 38p Két felvételi tárgy (2-es és 3-as) 72p Emelt szintű pluszpont 40p ÖSSZESEN 180p (alapképzés esetén)

Új szakképzés szervezés (Új TISZK) TISZK-ek a megyében Hatékonyság, rugalmasság, gyors alkalmazkodás a munkaerőpiachoz szakoktatás helyzete segítő módszerek (együttműködés, projekt) RFKB-K új szerepben tervezés limitek megállapítása

Eszközjegyzék Határidő: 2008. szeptember 1. dokumentáció Módosul a 11/1994. MKM rendelet melléklete nem kell minden feladat-ellátási helyen megteremteni aula, orvosi szoba kiváltása eszközök kiváltása

Szülői jogok Szélesedő tájékoztatási (nem manipulálási) kötelezettség szülői szervezeteknek közérdekű igényérvényesítés nyilvános és közérdekű adatok a ped. szakszolgálati ellátás igénybevételének kötelezettsége (pedagógus kezdeményezésére)

Vezetői és pedagógus értékelés A helyi eljárásrend szerint alkalmazni kell az idei tanévtől Dokumentálás A vezetőt a fenntartó értékeli Folytatjuk a felkészítést Vezetőknek Kistérségekben a polgármestereknek Ma értékel a vezető, holnap szavaz róla a pedagógus! – Vajon az ipar vagy a KKV-k működnének ezen elv szerint?

A mindennapok A pedagógus pálya vonzóvá tétele KIR – adatszolgáltatási kötelezettség OKM helyi feldolgozása, hasznosítása Esélyteremtési programok Nevelés Módszertan: eredményesség

Szakmai szolgáltatók konzorciuma TÁMOP-3.2.2/08/A/2 - „Területi együttmőködések, társulások, hálózati tanulás” ROP Infrastruktúra fejlesztés Tartalmi modernizáció

A MPI szolgáltatásai Kistérségi pedagógiai napok szeptember 1. – Pannonhalma szeptember vége – soproni kistérség Vezetői munkaközösségi értekezletek nem szakrendszerű pedagógus értékelés Intézményi nevelőtestületi értekezletek

A MPI szolgáltatásai Óralátogatások Okm eredmények feldolgozása Jogsegélyszolgálat Megújult hírek, honlap Pályaválasztás (hiányszakmák)

KÖLCSEY MIÉRT LETT AZ EMBERBŐL HUMÁNERŐFORRÁS? „Azonban ismerni a jót könnyebb, mint követni; sőt még az sem nehéz, hogy némelykor jó vagy éppen nemes tettet vigyünk véghez: de egész éltedet meghatározott elv szerént intézve, sohasem tenni mást, mint amit az erkölcsiség kíván; s még akkor sem, midőn haszon, bátorlét, indulat heve vagy szenvedelem ereje másfelé ragad; ezt hívják erénynek.”