A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Matematika kompetencia
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Angol nyelvi kompetencia
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
HORIZONTÁLIS TUDÁSMEGOSZTÁS
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Előadás másolata:

A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1

Iskola és kompetencia…

Előzmények Az első kipróbálók: A Kompetencia alapú oktatás bevezetéséért (TIOK) HEFOP 3.1.2. bekapcsolódott intézmény: - Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Előzmények Követő intézmények: HEFOP 3.1.3. programba bekapcsolódott intézmények: - Verseghy Ferenc Gimnázium - Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola - Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola (Egészségügyi Tagintézmény) - Belvárosi Általános Iskola - Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Konstantin Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Egyéb programok, saját intézményi innovációk

Szolnok város kompetencia-térképe Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szandaszőlősi Általános Iskola HEFOP-3.1.2. Szövegértés, szövegalkotás Matematikai logika Német nyelv Életpálya építés 5-8. osztályok Belvárosi Általános Iskola HEFOP-3.1.3. Infokommunikációs technológiák 1-7. osztályok Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Szociális, életviteli, környezeti és életpálya építés 1-3. osztályok

Szolnok város kompetencia-térképe Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szent- Györgyi Albert Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi Szociális kompetenciák fejlesztése Tanulási technikák 1-8. osztályok Kassai Úti Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi, saját innovációk Időtakarékos differenciálás Komplex művészetoktatás „Az utca matematikája” Projektoktatás fizika és kémia Önszabályozó tanulás 1-3. osztályok 5. osztály 7-8. osztályok Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola Zsolnai ÉKP Műveltség egész

Szolnok város kompetencia-térképe Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Fiumei Úti Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi, saját innovációk Szövegértés, szövegalkotás Matematikai logika Infokommunikációs technológiák Idegen nyelv 1-8. osztályok

Szolnok város kompetencia-térképe Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Varga Katalin Gimnázium Saját innovációk Szövegértés, szövegalkotás Matematikai logika Infokommunikációs technológiák 9-12. osztályok Verseghy Ferenc Gimnázium HEFOP-3.1.3. 9-11. osztályok Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola Szociális, életviteli és környezeti 9-10. osztályok

Szolnok város kompetencia-térképe Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola Egészségügyi és Szociális Tagintézmény Ruhaipari Tagintézmény Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézmény HEFOP-3.1.3. Szakiskolai Fejlesztési Program Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák A Szakiskolai Fejlesztési Program szerint 10. osztály 9-11. és 13. osztályok 9-13. osztályok

A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1 Bevont intézmények, feladatellátási helyek: Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai- Szakmai Szakszolgálat és Pedagógiai Szolgáltató Intézmény Eszterlánc Óvoda és Hold Úti Óvoda Kassai Úti Általános Iskola Szent-Györgyi Albert Általános Iskola Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Gépipari Tagintézmény

Az új gazdaság által igényelt kompetenciák (Halász G) Rugalmasság és alkalmazkodóképesség Az önálló és társas tanulásra való képesség Problémamegoldó képesség és kreativitás A bizonytalanság kezelésének képessége

Az új gazdaság által igényelt kompetenciák (Halász G) Megbízhatóság, kiszámíthatóság Együttműködési és kommunikációs képességek (szociális kompetenciák) Az írott kommunikáció alkalmazásának képessége

Az új gazdaság által igényelt kompetenciák (Halász G) Idegen nyelvű és különböző kultúrák közötti kommunikáció Az információs és telekommunikációs technológia alkalmazásának képessége

Kompetensek?

Kompetensek?

Boldogok? Egészségesek?

Egyetértünk? „ A jövőben nem annyira kiképzett embereket kell az oktatásnak produkálnia, mint inkább képezhető embereket, akik képesek tanulni.”

Saját élményű tanulás

Kompetencia alapú órák:

Elvárásaink A pályázati célok elérése Pedagógiai közélet erősödése Horizontális együttműködés erősödése Módszertani kultúra gazdagodása Fenntartható folyamatos fejlődés Tanulószervezetek kialakulása és kapcsolódása Hálózati tanulás fejlődése

A tanulók véleményéből: Játékosan és kedvből tanulunk, nem pedig kényszerből. Nem kell magolni a nyelvtant, hanem mi jövünk rá a szabályokra. Úgy érzem, minket gondolkodni tanítanak, lassan, de biztosan tanulunk. Nem kell annyi könyvet cipelni, mint tavaly. Ez a program azért jó, mert sokat beszélgetünk a szüleimmel és olyan dolgokat tudhatok meg róluk, amiket nem is gondoltam volna.

A tanítás művészete abban rejlik, hogy a gyerekeket bevezetjük önmaguk tanításának művészetébe.

Köszönöm a figyelmüket. Dr. Kállai Mária e-mail: kallaim@ph. szolnok Köszönöm a figyelmüket! Dr. Kállai Mária e-mail: kallaim@ph.szolnok.hu tel: 56/503-422