A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Advertisements

„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Információbiztonság vs. informatikai biztonság?
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Csoport munka.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Társismeret.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A személyiség.
Színkezelés különböző életkorokban Sajó Borbála MOME,2008
Szociális tanuláselmélet
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Környezetértékelési módszerek
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az érzelmek fejlődése.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Az iskolai csoportok sajátosságai
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Beilleszkedési zavarok
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Művelődés-gazdaságtan
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Pszichológiai Ismeretek
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Érzelmi intelligencia
Út a sikeres tanuláshoz
..
A reklám centruma.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Biztos kezdet- gondolat
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére Hegyi Ildikó cikke alapján

A környezeti hatásokra kialakuló érzelmek A környezet állandóságának jelentősége  biztonságérzet az egyéni sajátosságok  gyermek más-más érzelemmel reagálhat a körülötte lezajló eseményekre, az előzetes tapasztalatok, élmények szerepe gyermekközpontú nevelés és megelőzés az erős intenzitású érzelmek „kezelésének” mikéntje modellértékűvé válhat.

A tárgyi környezet és az óvodásgyermek érzelmei Biztonság Önállósodás Folyamatos érdeklődés Az esztétikai érzelmek és a tárgyak külső tulajdonságai Az erkölcsi érzelmek a tárgyak használatával, azoknak rendeltetésszerű felhasználásával és kezelésével kötődnek össze.

A tárgyak felhívó jelei, tulajdonságai A szín – amiről a színek beszélnek a világos szín - jobb hangulat, magasabb a tevékenységi szint, a színek összességében befolyásolják az egészségügyi állapotot, minden életkorban a piros-kék színre reagálnak az emberek leginkább. a különböző vérmérsékletű típusokhoz más-más színt „rendelt” Galenos.

Az alak/forma – a nevén nevezés alapja a gyermekek az ívelt, kerek, gömbölyű tárgyakhoz jobban vonzódnak. A nagyság/méret – a téri elhelyezkedés variációi A súly - a tapasztalatszerzés lehetséges akadálya Az anyag – „miből lesz a cserebogár?” A mennyiség – raktáráruház vagy ésszerűség A praktikusság – a tárgyak „haszna”

A szociális környezet és az óvodásgyermek érzelmei Az első találkozásnál történő vizuális érzékelés az alap, amire ráépül a hang-illat-tapintás ingerek sokasága. Ezután alakul ki a gyermekben az érzelmi kép – „szimpatikus, elfogadom” , vagy „unszimpatikus, nem fogadom el” döntése.

Az óvónő érzelmi elfogadását, illetve elutasítását befolyásoló tényezők A megjelenés – hogy nézel ki? A beszéd – csendben, nyugodtan, lassan A gyermekközeliség fizikai megvalósítása Az illat – de jó szagod van! A mozgás – karót nyeltél?

Társkapcsolatok az óvodában Szimpátia és antipátia a csoportban: ki mellé ül le rajzolni, reggelizni, mesekönyvet nézegetni, többször is, ki mellé fekszik, választja ki ágyát (és miért ne lehetne egymás mellé fektetni a kölcsönösen szimpatizálókat?!), kivel játszik legtöbbet, kinek a kezét fogja szívesen a sétánál, körjátéknál, kivel tart kapcsolatot az óvodán kívül is.

A társ iránti igény válfajai életeleme az állandó interakció, az „áldozatkeresés”, akik nem tudnak meglenni a másik nélkül. inkább a magányos foglalatosságot kedvelik. Szűk körben tartanak kapcsolatot és időnként igénylik a rövidebb elszigetelődést. A társas befolyás

Az óvodán kívüli környezeti szocializációs hatások sokasága Háztartás fogyasztás, munkavégzés, a szabadidő és rekreáció tevékenységformák tömegtájékoztatás, az írott és az elektronikus hírközlés, a művészet, a települések helyi információs felületei