Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György2009.04.29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Professzionális iskolai kutatások
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Család.
Könyvtárhasználati verseny
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Speciális gyermekvédelem
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Út a sikeres tanuláshoz
Iskolakert.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György

Igények a pluralista társadalomban  autonómia  kreativitás  önállóság Az oktatás jellemzői:  intellektualizmus felé való eltolódás a nevelésben és az oktatásban  A fejlesztés előtérbe állítása  minél korábban minél többet megtanítani  tudásközpontúság  a gyermek természettől való elszakadása  az érzékelés útján való tapasztalatszerzés visszaszorulása  a gyermek túlzott irányítása  a gyermek természetes impulzusainak figyelmen kívül hagyása

Bizonytalanságot fokozó tényezők  értékvákuum (morál, hagyományos értékek háttérbe szorulása)  értékek relativizálása  tekintélytisztelet hiánya  kiszolgáltatottság (médiahatás, szülők, jogszabályi környezet stb.)  az iskola, ezzel együtt a pedagógus szolgáltató szerepének előtérbe kerülése  funkcionális szerepekben történt változások (felügyelet, szaktanácsadás, igazgató, mint manager stb.)  intézményi autonómia

Oktatáspolitika prioritások  esélyteremtés (a munkaerő piaci igényeknek megfelelő tudás, képzettség elsajátítása, az általános műveltség szilárd alapokra helyezése)  pályaorientáció és a pályaválasztási tanácsadás  tanulásirányítás  kompetenciák fejlesztése (alkalmazkodóképesség, rugalmasság, társadalmi beilleszkedés, munkaerő piaci mobilitás, versenyképesség stb. )  hátrányos helyzetűek támogatása, hátránykompenzáció  tehetséggondozás  az élethosszig tartó tanulás kereteinek kialakítása

Új feladatok  innováció  pályázatírás  minőségfejlesztés  mérés-értékelés  tanulási képesség fejlesztése  szabadidő szervezés  lelki segély  IKT technológiák alkalmazása  SNI fiatalok gondozása  mediátori feladatok  projektmunka stb.

A pedagógussal szembeni kívánalmak  kontaktust tud teremteni  a gyerekekkel kialakított viszonya őszinte  nyíltan megéli és felvállalja szerepeit  a konfliktusokat kezelni tudja  példát tud mutatni, értékeket tud közvetíteni

A diákok akkor kedvelik a pedagógust, ha  vidám, van humorérzéke  lelkes, szociábilis, jó szervező  felszabadult  őszinte, természetes a viselkedése  emocionális beállítottságú  hiteles, jól informált, érdeklődési köre széles  elfogadó, megérti és elfogadja a tanulót olyannak, amilyen  rugalmas  lelkiismeretes, szorgalmas, teljesítményorientált  következetes  kiszámítható  találékony  energikus, megfelelő kedvvel és kondícióval végzi munkáját  empatikus, megértő, segítő magatartást tanúsít

Tudás-összetevők  az új nevelési-oktatási módszerek ismerete  a problémák felismerését, elemzését, megoldását segítő módszerkombinációk ismerete  reflektivitás képessége  szakmai önértékelés képessége  változni tudás képessége  kapcsolati és irányítási készségek megléte  a viselkedésrepertoár gazdagsága  a szeretetteljes interakciók keresésének képessége

Köszönöm a figyelmet!