bemutatja…
Daewoo Lanos tükörfűtés (elektromos beszerelés)
helyeken lévő csavarokat kitermeljük, utána a burkolat leemelhető! Ezt a műanyag kerete is le kell pattintani! Előzőleg addig jutottunk, hogy a kábelt behúztuk az ajtó belsejébe. Most innen folytatjuk! Ezt a műanyagot necces leszedni, mert könnyen törik. Előzőleg behúztuk a kábelt az ajtóba. Most innen folytatjuk. A sárga nyíllal jelölt helyeken lévő csavarokat kitermeljük, utána a burkolat leemelhető!
Ha ügyesek voltunk akkor levétel után ezt látjuk a műanyag burkolat alatt…. De nekünk ennél mélyebbre kell „ásnunk”…. A nyíllal jelölt fém konzolt csavarozzuk le, majd szedjük le a fehér fóliát is.
Ezt a vezetéket kell az utastérbe bevarázsolni a gumicsövön keresztül! Ez a tükörfűtés kábele Itt kell becibálni a kábelt A csupasz ajtó! Képen látszik a fehér kábel, amit előzőleg bejuttattunk az ajtóba! Ezt a vezetéket kell az utastérbe bevarázsolni a gumicsövön keresztül!
egy üres gumicső, a kasztninál egy csatlakozóban végződik (sárga nyíl) Itt a csatlakozó! Ezt ki kell pattintani Közelebbről a gumicső amiben a kábelek futnak, ajtóból az utastérbe! Sajnos ez nem egy üres gumicső, a kasztninál egy csatlakozóban végződik (sárga nyíl)
egy üres résznél egyszerűen átfúrjuk a csatlakozót! A kipattintott csatlakozó. Ez az ami megnehezíti a dolgunkat. Legegyszerűbb, ha egy üres résznél egyszerűen átfúrjuk a csatlakozót!
Mivel én már régebben áthuzaloztam a hangszórókat, ezért már kivan nekem fúrva a csati. A képen a hangszóró kábelei láthatóak. Emellé kell behúzni a tükör kábeleit.
az utunkat az utastér felé! Hangszóró kábelei Tükörfűtés kábelei Itt már a 2 kábel be van húzva. Most a 2 hangszórókábel mellett kell folytatnunk az utunkat az utastér felé!
kis szervizajtót pattintsuk ki! Ha áthúztuk a kábelt a csatlakozón, akkor az utastérben a műszerfal oldalán levő kis szervizajtót pattintsuk ki!
Feladat, hogy a kábelt bejutassuk a műszerfal mögé. Ha a csatlakozón átjutott a kábel, a szervizajtót kipattintottuk, akkor a legnehezebb Feladat, hogy a kábelt bejutassuk a műszerfal mögé. Mivel a kasztni üreges nincs egyszerű dolgunk, a műszerfal mögötti részen meg egy kátránypapírral szerűséggel van leragasztva a nyílás. Én ezt úgy oldottam meg, hogy bentről egy merev rézdrótot kibujtattam erre kötöttem rá a 2 behúzott vezetéket és már csak bekellett húzni az utastérbe.
A leszedett szerviz nyílás, és a behúzott 2 kábel látható. Ha ezzel megvagyunk akkor már szerelhetjük is össze az egész ajtót!
A másik oldalon is megismételjük ezt a procedúrát, erről nem készítettem fotókat. Ha az is megvan akkor jön a kis szakértelmet igénylő rész, az elektromos bekötés.
Íme a Lanos fűtés konzoljának elektromos bekötése Íme a Lanos fűtés konzoljának elektromos bekötése. A bekeretezett rész a hátsó ablakfűtés, ami minket érdekel, mert ide szeretnénk rácsatlakozni a tükrökkel!
A rajzból kiderül hogy a hátsó ablakfűtés a C203-as csatlakozóban levő PPL színű (Lila) vezeték. Erre kellene nekünk az utólagos tükörfűtést ráakasztani! Ez lesz a „+” ág. A testet „-” bárhol a kasztnihoz fogathatjuk.
Nagy segítség ez a bekötéshez! A bekarikázott rész a C203-as csatlakozó, a biztosítéktábla melletti részen. Nagy segítség ez a bekötéshez!
hogy hozzáférhessünk a C203-as csatlakozóhoz. Az utastérben található biztosítéktábla. Ezt a műanyag takaróelemet le kell szednünk hogy hozzáférhessünk a C203-as csatlakozóhoz.
takaró műanyagot el is tudjuk távolítani! A pedálok melletti részen van egy ilyen csavar… ha ezt kiszedjük, a biztosítéktábla takaró műanyagot el is tudjuk távolítani!
Ez a borzalmas látvány fogad minket. Rengeteg kábel és dróthalmaz Ez a borzalmas látvány fogad minket! Rengeteg kábel és dróthalmaz. A pirossal bekarikázott csati a C203! Ha ezt kihúzzuk, akkor a LILA vezetékre kell kötnünk.
tükörfűtés vezetékével! A kihúzott C203 csatlakozó, jól látszik a LILA vezeték. Erre kell rácsatlakoznunk a 2 tükörfűtés vezetékével!
Én forrasztással oldottam meg a csatlakozást. De előtte a 3 vezetéket összesodortam. A végén szigetelőszalaggal rendesen betekertem a forrasztást!
A „-” csatlakozást én egy szemes saruval oldottam meg. Préseléssel és forrasztással rögzítettem! A biztosítéktábla tetején lévő testelési ponthoz kötöttem!
Ez egy gyári testelési csomópont Ez egy gyári testelési csomópont. Az előbb elkészített csatlakozást ide rögzítem!
Ha mindent gondosan bekötöttünk, elvezettük a kábeleket, szigeteltük a kötéseket, akkor a C203-as csatlakozót tegyük vissza a helyére, szereljük össze a burkolatokat és próbáljuk ki, hogy mit alkottunk. A hőmérsékletmérést én egy lézeres hőmérővel végeztem a tükörlapon , mégpedig úgy, hogy egy darab fekete szigetelő szalagot ragasztottam az üvegre, hogy a lézersugarat ne zavarja a mérésben.
Hát igen, kicsit hideg volt amikor szereltem a tükröt…. 0,6 C fok a tükörlap hőmérséklete!
Kb. 2 perc után, erős gőzölgés közepette, már 59C fok volt a tükörlap! Szerintem több bizonyíték nem is kell arra hogy működik!
Az elektromos bekötéshez segítséget nyújtott Josh Cartárs! A bemutatót készítette: Futee a Magyar Daewoo-Chevrolet Klub megbízásából, Önként! :☺
Magyar Daewoo—Chevrolet Klub tagjainak! Köszönet a Magyar Daewoo—Chevrolet Klub tagjainak! Ne kérdezzétek miért!
Vigyázz a tükör baromi meleg! Ne tapogasd, oké?!