Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány programjával Bátán Báta, május 20.
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Ökoturizmus és természetvédelem 2011 Dr. Rácz András Környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Energiakaland - új eszközök a hazai energiatudatosság pedagógiában-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás Szociális kompetencia bevezetése 4. évfolyamon beszédsérülteknél.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Szolnoki Evangélikus Gyülekezetért Alapítvány 5000 Szolnok, Verseghy park ,
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Gorilla a szertárban… Zoopedagógia a Fővárosi Állat- és Növénykertben
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Fenntarthatóság és káoszelmélet
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
PROGRAM.
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára
Iskolakert.
Iskolakert.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tervezési folyamat.
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Helyi védett értékek bemutatása a
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Szeretettel köszöntjük
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Környezeti nevelés a nemzeti parkokban Jó gyakorlatok a környezeti nevelés terén Karlné Menráth Réka osztályvezető Ökoturisztikai és Környezeti Nevelési Osztály

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság A környezeti nevelés – fenntarthatóságra nevelés nehézségei a mai pedagógiai intézményekben Bizonytalanság a környezettel és a környezet- és természetvédelemmel kapcsolatban, hiányoznak a fenntarthatóság alapkérdéseinek tanításához szükséges ismeretek. A fenntarthatóság pedagógiájának tudományközi és összetett tartalma nehezen illeszthető bele a tantárgyközpontú helyi tantervekbe és oktatási-nevelési folyamatokba. Az elvont ismeretek túlsúlya. Hiányoznak az aktív és interaktív tanulási stratégiák, a tanulók általában passzívan vesznek részt a tanítás-tanulás folyamatában. A valós élettel való találkozás, a helyi közösségekkel való kapcsolatfelvétel, a gyakorlati életbe való bekapcsolódás sokszor szükségessé tenné a szoros iskolai keretek, és iskolai közeg elhagyását.

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság A környezeti nevelési program célja Kialakítani a diákokban: a környezettudatos magatartást és életvitelt. a személyes felelősségen alapuló környezetkímélő, takarékos magatartást és életvitelt. a környezet (természetes és épített) értékei iránti felelős magatartást, ezek megőrzésének igényét. a sokféleség megőrzésének igényét. az egészséges életmód igényét. a globális összefüggések megértését. rendszerszemléletet.

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság A környezeti nevelési program célja A célok eléréséhez a következő készségeket kell kialakítani, és fejleszteni a diákokban: problémamegoldó gondolkodás ökológiai szemlélet szintetizálás és analizálás problémaérzékenység kreativitás együttműködés, alkalmazkodás, tolerancia kritikus véleményalkotás, vitakészség kommunikáció, médiahasználat konfliktuskezelés és -megoldás értékelés és mérlegelés készsége állampolgári részvétel

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Szervezési keretek erdei iskola terepi munka: terepgyakorlatok, táborok, tanulmányi kirándulások, természetvédelmi munkák, városismereti játékok, stb. „Zöld Jeles Napok” témanap, témahét szakkörök kézműves foglalkozások, hagyományőrzés „látogatás”: múzeum, állatkert, botanikus kert, nemzeti park, hulladékégető, szennyvíztisztító, stb. „akciók”: pályázatok, kiállítás-rendezés, filmkészítés, nemzetközi akciók, stb. iskolazöldítés

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Módszerek kooperatív (együttműködésen alapuló) technikák játékok modellezés projektmódszer kreatív tevékenységek művészi kifejezés terepgyakorlati módszerek

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Nemzeti Park Igazgatóságok szerepe a környezeti nevelésben „A nemzeti parkok létesítésének és fenntartásának tanulsága egyben pedagógiai üzenete – a fenntarthatósággal kapcsolatban – nem a természet őserejében és szépségében való romantikus gyönyörködés, hanem annak a küzdelemnek a megpillantása, amely a parkot fenntartani akaró központi szándék és a helyi érdekeket képviselők közötti harc.” Havas Péter

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Nemzeti Park Igazgatóságok szerepe a környezeti nevelésben Bemutatóhelyekkel rendelkeznek: tanösvények, oktatóközpontok Szakemberei révén hiteles információkat tud nyújtani: tanösvényeken szakvezetés, az oktatóközpontokban komplex programok. Rendelkeznek erdei iskola bázishellyel. Tartanak akkreditált pedagógus továbbképzéseket.

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Látogatás a nemzeti parkokba Amikor a természetismeret tananyagban a nemzeti parkokról tanítunk, látogassuk meg a pedagógiai intézmény közelében található nemzeti parki területet. www.nemzetipark.gov.hu

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Erdei iskola Királyréti Erdei Iskola – akkreditált modulokkal energiatakarékos épület

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Önkéntes természetvédelmi munka

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Önkéntes természetvédelmi munka Mesterséges fészekodúk kihelyezése, fenntartása

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Önkéntes természetvédelmi munka Békamentés

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Terepgyakorlatok Természetvizsgáló hátizsákkal a Jági tanösvényen

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Terepgyakorlatok Kenu- vagy kerékpártúra szakvezetéssel

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Hagyományőrzés, kézműves foglalkozás Ócsa A Hon és népismeret tantárgyhoz kapcsolódó tematikus foglakozás sorozat az alsó tagozatos általános iskolások számára.

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Hagyományőrzés, kézműves foglalkozás Ócsa A Hon és népismeret tantárgyhoz kapcsolódó tematikus foglakozás sorozat a felső tagozatos általános iskolások számára.

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Hagyományőrzés, kézműves foglalkozás Ócsa Inas-képző tábor

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság A természet és az irodalom Jókai-kert A Petőfi Irodalmi Múzeummal közösen összeállított foglakozás.

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Zöld Jeles Napok Víz Világnapja – „Az ezerarcú víz” Föld Napja – Természetismeret, természetvédelem, egészségvédelem Madarak és Fák Napja – A „magyar zöld jeles nap”

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Zöld Jeles Napok

Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság A környezeti nevelési program célja – két legyet ütünk egy csapásra Megvédtük a természetet, … … és a gyerekeket is boldoggá tettük.