 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
2011/2012 gyermek-és ifjúság- védelem HUMÁN TISZK Koordinációs Iroda.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségpont létrehozása
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet szerint a pms feladatok az oktatási intézmények kötelezően ellátandó feladatai. • A közoktatásról szóló évi 79. tv. azonban nem rendel ezen feladatokhoz kötelező alkalmazotti létszámot.  A évi Fővárosi Önkormányzati költségvetésben a Közoktatásról szóló törvényben megjelölt kötelező státuszok anyagi forrásának biztosítására nyílt lehetőség.  Az intézményi feladatellátás fenntartói támogatása a koordinációs irodák felállításával történt.

Fenntartó Koordinációs feladatokat ellátó intézmény Társintézmény Koordinációs Társintézmény Iroda Mérei Ferenc FPPTI Társintézmény

 Július - Augusztus : egyeztetési lehetőség az adott intézményi kör vezetőivel  Szeptember: • Együttműködési megállapodás • Egyeztetések a FPPTI-vel • Tematikus fórumok a koordinációs irodákkal  Október: • Fenntartói együttműködések kezdeményezése támogató, szakmai szervezetekkel – együttműködő adatbázis kialakítása • Folyamatos szakmai, tematikus fórumok  November: • 2012 évi költségvetés tervezése a koordinációs irodák igényeinek figyelembe vételével

 Szakmai támogatás • gyermek-és ifjúságvédelem • iskolapszichológia • szabadidő-szervezői területeken  Együttműködés formái: • egyéni és csoportos tanácsadás • tematikus fórumok • szupervízió, esetmegbeszélés • képzések szervezése és lebonyolítása • módszertani ajánlások

 Gyakorlathelyek kialakítása, melynek célja: • a pms feladatokat ellátó munkatársak tehermentesítése, • soft feladatok ellátása, • a tevékenységek színesítése, • kortárs kapcsolatok, szempontok megjelenése, • új pedagógiai-pszichológiai irányzatok megjelenése

 közreműködik hallgatók bevonásában, • dokumentáció elkészítésében segítségnyújtás • kortárs segítők bevonása foglalkozások (pl. szakkör, filmklub) megvalósításához • diákrendezvényeken megjelenés standdal, játékokkal • szakkörök, foglalkozások szervezéséhez való segítségnyújtás • részvétel tematikus foglalkozásokon (pl. osztályfőnöki órák, filmklubok) • tematikus foglalkozások (pl. osztályfőnöki órák, szakkörök, rendezvényeken való megjelenések) háttéranyagok gyűjtése, prezentációk összeállítása  közreműködik iskolapszichológiai feladatok ellátásában • alkalmi vagy rendszeres foglalkozások tartása meghívott előadókkal, pszichológusokkal (pl. szakkörök, filmklubok, csoportok, rendezvényeken foglalkozások, tréningek) • háttéranyagok, prezentációk készítése (foglalkozásokhoz, rendezvényekhez pszichológiai témájú dekoráció elkészítése) • diákújságba, blogokba, honlapokra pszichológiai témájú írások elkészítése  kedvezmények biztosítása • az alapítvány kiadványaiból, • nagyrendezvényének (Pszinapszis) belépőjéből az együttműködő partnerek számára

 Egész fővárost lefedő együttműködés: • FIÓKA Budapest Főváros XV. Kerületi Önkormányzat Egyesített Szociális Intézmény • CSIBÉSZ Gyermekjóléti és Módszertani Központ • új szemlélet az oktatási intézmények és a gyermekjóléti intézmények együttműködése terén  Egységes hatósági eljárásrendek kidolgozása: • együttműködés a kerületi jegyzőkkel, • orvosi kamarával, • szakmai és egyéb szervezetekkel

 Önkéntes szerveződés • kortárs oktatók felkészítése drogprevenció, AIDS prevenció témában, • önkéntes véradószervezők képzése, • ifjúsági önkéntesek felkészítése szociális akciók lebonyolítására (pl. ruhagyűjtés, ingyenes természetbeni segélyezés, környezettanulmányok készítése, gyermeknapi-, karácsonyi rendezvények szervezése), • szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek részére táborok, rendezvények szervezése, • elsősegélynyújtás és sebimitáció oktatás, versenyekre való felkészítés az általános és középiskolákban, • elsősegélynyújtó versenyek szervezése, lebonyolítása területi, megyei/fővárosi szinten  Versenyek, pályázatok kiírása  Szakmai, módszertani anyagok elkészítése

 a koordinációs iroda egységes image-e és fellépése (egységben az erő)  alternatív gyakorlatok kidolgozása  a szakmaiság megjelenése - „szociális munkás szemlélet” intézményi szintű kialakítása  közösségi tér megteremtése – intézményi kultúra színesítése  valós közösségi igényekhez igazodó programok kidolgozása

A fiatalok számára az iskola olyan „élőhely”, ahol a társadalmat tanulják.  Ifjúsági munka: • katalizátor • kísérő fiatal: aktív, alkotó erőforrás • támogató  Formái: • közösségformálás • érzékenyítés, szükség/igényorientált programok • részvétel, önkéntes munka • ismeretátadás, információ • kommunikáció  Színterei: • Tanórai (osztályfőnöki óra) keretek • Tanórán kívüli keretek • Diákönkormányzati tevékenység

 a tanár-továbbképzés támogatása,  a szakképzés megszervezéséhez köthető feladatok:  a gazdasági szervezetekkel együttműködve a közös pedagógus humánerőforrás-gazdálkodási rendszer megteremtése,  a szakmai beiskolázási döntések folyamatának kialakítása, a központi képzőhellyel kapcsolatos szakmai feladatok átvétele,  felnőttképzési, tehetséggondozó és vállalati kapcsolattartó pontok megteremtése,  pályaorientáció szervezése és  pályakövetési rendszer kiépítése és gondozása.

Köszönöm a figyelmet! Dr. Gál Andrea Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Oktatási, Gyermek-és Ifjúságvédelmi Főosztály