Őseink bölcsességétől a Facebook bölcsességéig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A kulcskompetenciák.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Ihász Gábor Általános Iskola
Könyvtárhasználati verseny
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Informatika eszközei Makra Csaba.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Gyermekvilág régen és ma
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
Barankovics István Alapítvány Így tanítom 4.0 Gazdagok és szegények, avagy szerencsés-e a szerepcsere? Perjésiné Kiss Rita Tiszalöki Kossuth Lajos Általános.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Hallássérültek a könyvtárban
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Őseink bölcsességétől a Facebook bölcsességéig Perjésiné Kiss Rita Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 4450, Tiszalök, Kossuth 43. 2014. május 17.

Nevelési feladat Etikai gondolkodás fejlesztése Önismeret fejlesztése Differenciált emberkép kialakítása Előítéletek leküzdése A média kritikus vizsgálata Hétköznapi élményeikből, tapasztalataikból tudjanak következtetéseket levonni Kulturált nyelvi megnyilvánulás gyakorlása

Oktatási feladatok A társadalmi konfliktusok és erkölcsi dilemmák felismerése, értelmezése és megvitatása A bölcsesség fogalmának elsajátítása A népi bölcsességek tudatosítása (A biztonságos) Internethasználat Műelemzés lépéseinek elmélyítése

Fejlesztendő kompetenciák Szociális kompetenciák fejlesztése Idegen nyelvi kompetencia fejlesztése Multi – és interkulturális kompetencia fejlesztése Digitális kompetencia Kulturális kompetencia Médiakompetencia fejlesztése Vizuális kompetencia fejlesztése Kommunikációs készség fejlesztése

A megvalósításhoz szükséges időkeret A bölcsesség: Külső szakértők bevonásával 2 ó. Népi bölcsesség 1 ó. Dilemmavita- élethelyzet: Hír a Facebookon Filmvetítés: Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag 3 ó. A lapbookok megtekintése, értékelése Összesen: 7+3 ó.

Szükséges eszközök Szemüveg Szoftverek (Paint, Movie Maker) Interaktív tábla Laptop (tanulói) Projektor Okostelefon Pendrive Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag DVD O. Nagy Gábor: Magyar szólások és közmondások létra Szoftverek (Paint, Movie Maker) Internet kapcsolat (jigsawplanet.com, tagxedo.com, youtube, MEK, jelesnapok.hu, szininimaszotar.hu)

A bölcsesség Ráhangolás Jelentésteremtés Reflektálás Csoportalakítás Célkitűzés Jelentésteremtés Reflektálás Videointerjú

A bölcsesség a Bibliában Ráhangolás I?H Videointerjú Jelentésteremtés Salamon király története Jézus az öt bölcs és az öt balga szűz Reflektálás Időkapszula Akrosztichon

A népi bölcsességek Ráhangolódás Jelentésteremtés Reflektálás Restaurálás Végy egy bölcsességet! Reflektálás Activity Időjárás előrejelzés Plakát paint szoftverrel

Hír a Facebookon Ráhangolás Hír Reflektálás Beszélgetőkör Próbaszavazás Varázsszemüveg Létra Zárószavazás Reflektálás Riportkészítés Helyszíni tudósítás

Bölcsesség napjainkban Ráhangolás Anagramma Jelentésteremtés A hír folytatása Média –manipuláció -bölcsesség Veszélyek a neten Reflektálás

Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag Ráhangolás Memóriajáték Jelentésteremtés Tételmondat Reflektálás „…Választanod kell… de bölcsen válassz, mert amíg az igazi grál életet ad neked, a hamis grál elveszi tőled azt. … …Ostobán választott. … …A te választásod bölcs volt. …”

Projekt zárása Ráhangolás Jelentésteremtés Reflektálás Prózamondás Activity Jelentésteremtés Lapbookok bemutatása Reflektálás

„Minden pillanatban olyan tudatállapotban lenni, amiben a bölcsesség nyilvánul meg.” (Pál Erzsébet)

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!  : rita.perjesi@gmail.com :+36/20-916-7777