„SÜSSÜNK, SÜSSÜNK VALAMIT…”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
Szülői elégedettség mérés eredménye
Matematika kompetencia
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kis csoport szeptember
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Ihász Gábor Általános Iskola
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Napocska Napköziotthon
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
NAGY CSOPORT.
Kis csoport „ÉG A GYERTYA ÉG…”-óvodai témahét december
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és Óvoda
FÖLD MODUL Középsőcsoport június
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
Tehetséggondozás színesen
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

„SÜSSÜNK, SÜSSÜNK VALAMIT…” témahét 2012. október 1-5. Középsőcsoport SZAKMAI TARTALMI MEGÚJULÁS A SZENTLŐRINCI KISTÉRSÉGI OKTATÁSI NEVELÉSI KÖZPONTBAN TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0005 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program

Megvalósítás időszaka: 2012. október 1-5. Résztvevők: Nyuszi csoport – középsőcsoport, 24 gyermek A témahét kidolgozója, megvalósítója: Kiticsics Anikó óvodapedagógus A témahét célja: Ismerkedés a gabonafélékkel, azok felhasználási lehetőségével. A gabonafélékről szerzett ismeretek felhasználása, bővítése. A gabona „útjának’’ megismerése a vetéstől a sütésig. Az aratáshoz, őrléshez, kenyérsütéshez kapcsolódó tárgyi emlékek megismerése, használatuk megfigyelése, kipróbálása. Egészséges életmód szokásainak alakítása. a kenyér szerepe a helyes táplálkozásban. A témához kötődő népmesék, versek, mondókák, dalok, dalos játékok felelevenítése. Foglalkozások: pékek, molnárok munkájának játékos megismerése. A családok bevonása a tevékenységekbe. A gyermekek fejlettségének megfelelő differenciált élmény és tapasztalásszerzési lehetőségek biztosítása, az önálló, a mikrocsoportos, a közös tevékenykedés örömének átélése a témahét során.

RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA Tervezett tevékenységek A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE Képek, gyerekmagazinok, képes receptmagazinok nézegetése, gyűjtése. Búza csírát hajtatunk, hogy majd a reggelihez megkóstoljuk.Több – kevesebb- matematikai tapasztalat IKT- A búza feldolgozása képekben. Szerepjáték: pékség berendezése, feltöltése péksüteményekből, péksütemények szállítása, vendégvárás, cukrászos játék. Tűz 3. A tűz az ember barátja Ellátogatunk a Pécsi Zserbó cukrászüzembe. Megfigyeljük a sütemények, torták készítését, az emberek és a gépek munkáját. Megkóstoljuk süteményeket. Séta egy kemencés házhoz: hogyan készül a mindennapi kenyér? (munkafolyamatok, és a hozzájuk kapcsolódó tevékenységek) Vásárolni indulunk a közeli boltba: a perecsütés alapanyagait szerezzük be. Pénzt számolunk – több, kevesebb. A pénzmennyiség változásának megtapasztalása vásárlás útján. Összeírjuk, mit kell venni - listakészítés. Mit kell tennünk a hűtőbe?- válogatás Különféle péksütemények kóstolása. A péksütemények alakja (gömbölyű, ovális, háromszög) Kenyérszeletek vastagságának összehasonlítása VERS, MESE Süssél-süssél rétest - mondóka Jakab meg az apja -mese A cigányok teremtése- mese RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA Játék: Keresd meg a lisztben. A lisztben, búzadarában, kukoricadarában eldugott játékok, tárgyak keresése. Só - liszt gyurmából péksütemények készítése (gömbölyítés, lapítás, sodrás) Átszitált lisztbe, búzadarába rajzolunk. Tűz 3. Süteménysütés Perecsütés, kiflisütés az óvodában. A sütéshez az eszközök darabszáma, hozzávalók mennyisége, annak kimérése, az anyagok halmazállapotának tulajdonságai (szilárd, folyékony).Mérünk, dagasztunk, szaggatunk, sütünk, kóstolunk. Szélmalom készítése papírhengerből ÉNEK, ZENE, ÉNEKES JÁTÉK ZH: Ghymes: Kétkrajcáros dal Kiscsoportos dalaink, mondókáink felelevenítése: Töröm-töröm, Kel a Nap keleten, Szita-szita, Süti-süti pogácsát, Volt egyszer egy kemence… ZH: A part alatt - Ghymes Dalos játék: A Tisza, a Duna zavarodik MOZGÁS Szabad mozgás az udvaron, mozgásos drámajátékok, dalos játékok Székfoglaló Séták a faluban: bolt, kemencés ház, cukrászüzem. Ügyességi és versenyjátékok liszteszsákhordás, tojáshordás, stb. Kiscipó - mese Mátyás király kenyere - mese Tűz 3. A macska, mint szakács - mese

Tervezési és szervezési feladatok TEVÉKENYSÉG HATÁRIDŐ Tervezés - cél meghatározása - tervezés, előkészítés - felelősök kiválasztása - szülők tájékoztatása - költségek tervezése Szeptember25. Gyűjtőmunka beindítása - mesék, dalok, mondókák, közmondások, szokások, képek, eszközök gyűjtése - látogatási helyek (bolt, kemencés udvar), bemutató személyek felkutatása - kapcsolatfelvétel a külső segítőkkel - a megvalósítás során felhasználásra kerülő eszközök beszerzése, elkészítése Témafeldolgozás - a napi tevékenységekbe ágyazott változatos tapasztalatszerzési lehetőségek biztosítása - külső helyszíneken a látogatások megvalósítása - fotódokumentáció készítése Október 1-5. Témahét zárása Értékelés - Kiállítás az elkészült produktumokból - Prezentációk bemutatása - Visszacsatolás Október 5.

Képességfejlesztés ÉRTELMI Figyelem, észlelés, emlékezet, gondolkodás fejlesztése játékkal, cselekedtetéssel, beszélgetéssel, az összefüggések megbeszélésével. Fogalomismeret bővítése. Az osztályozás műveletének gyakorlása. Percepció fejlesztése. Ismeretek, tapasztalatok rendszerezése. SZOCIÁLIS Az érzelmek, a motivációk, a társas kapcsolatok fejlesztése az együtt tevékenykedés során érzékenyítéssel, a másik munkája iránti érdeklődés felkeltésével, az elismerés motiválásával. Közös játékkal, tapasztalatszerzéssel a kísérletező kedv felkeltése, fenntartása. Szabálytudat erősítése közös játékkal a szabályok betartásával. Együttműködés, együtt gondolkodás, kohézió alakítása. Érzelmi biztonság, segítségnyújtás fejlesztése. Önérvényesítés, önkifejezés alakítása. KOMMUNIKÁCIÓS Szókincsbővítés, a beszédértés fejlesztése a témát érintő kifejezések használatával, mondatalkotással, az elképzelések megvalósításának megfogalmazásával. Összefüggő, érthető beszéd fejlesztése, az ok- okozat összefüggések mondatokban történő megfogalmazásával. Nyelvi kifejezőkészség fejlesztése beszélgetéssel, beszélgetőkörök. Beszédfegyelem alakítása, metakommunikáció alakítása. TESTI Erő, ügyesség, kitartás, állóképesség fejlesztése - manuális készségek fejlesztése, kreatív mozgás alakítása. A szem-kéz koordináció és a finommotoros képességek fejlesztése a tészták megmunkálásával, a magvak rakosgatásával. Mozgás, testséma, térirány fejlesztése, a játékokkal, tevékenységekkel, valamint az eszközök elkészítésével, alkalmazásával.

Október 1. hétfő Képek, gyermekmagazinok, képes receptmagazinok nézegetése, gyűjtése.

Búza csírát hajtatunk, hogy majd a reggelihez megkóstoljuk. Több – kevesebb- matematikai tapasztalat

IKT- A búza feldolgozása képekben.

Két krajczárom volt nékem…

Szerepjáték: pékség berendezése, feltöltése péksüteményekből, péksütemények szállítása, vendégvárás, cukrászos játék.

A kiscipó - mese „Élt egyszer egy öregember meg egy öregasszony. Szegények voltak, semmijük sem volt. Egyszer kéri az ember az asszonyt: - Süss nekem anyjuk egy kiscipót, mert nagyon megéheztem! - Ugyan miből sütnék? Egy csepp lisztünk sincsen. Ej, te anyjuk! Kapard le a kosár oldalát, seperd fel a magtárt! Hátha kerül így egy kis liszt! Így is tett az öregasszony: lekaparta a kosár oldalát, felseperte a magtárt, s került is liszt két marékkal. A tésztába tejfelt kevert, megdagasztotta a kiscipót, kisütötte a kemencében…”

Október 2. kedd Különféle péksütemények kóstolása. A péksütemények alakja (gömbölyű, ovális, háromszög) Kenyérszeletek vastagságának összehasonlítása

Tűz 3. A tűz az ember barátja Só - liszt gyurmából péksütemények készítése (gömbölyítés, lapítás, sodrás)

Dalos játék: A Tisza, a Duna zavarodik

Mátyás király kenyere - mese „Mátyás király egyszer nagyon megunta, hogy neki folyton-folyvást csirkepaprikást, vadpástétomokat, tortát, válogatott csemegéket kell ennie. Megparancsolta a szakácsnak, hogy másnapra neki olyan ételt készítsen, amilyent még soha nem evett. Jó is legyen, gusztusos is legyen, laktató is legyen! A szakács nekifogott az ebédnek. Sütötte-főzte a legjobb ételeket, amilyent valaha is hallott. Hiába volt minden. Amikor a szolgák feltálalták a sok válogatott finomságot, Mátyás sorra eltolta maga elől a tálakat: – Ez se kell! Ez se jó! Ebből se akarok enni! Ezt se kívánom! A szakács szinte kétségbeesett. Mit tudjon csinálni, hogy a királynak kedvét lelje? Elfogytak a tálak, a király egy falatot se evett. Dühösen ráordított a szakácsra: – Ha nem hozol olyan ételt, amilyent még nem ettem, leüttetem a fejed! – Ennek fele se tréfa! – gondolta a szakács. Semmi okosat nem tudott kitalálni, amit a királynak elkészíthetett volna…”

Papírnyírás, ragasztás - péksüteményes

Október 3. szerda Hogyan készül a mindennapi kenyér? Munkafolyamatok kipróbálása, megfigyelése.

Kemencés cipósütés

Zenevarázs: Ácsorogjunk…

Tréfás népi játékok a tojásadogatástól a csutahajigálásig

Bele a bödönbe!

Bödönhinta, csutakirakó

Morzsolós-főzős Kisültek a cipók!

Számlálgatás, kisebb-nagyobb, ugyanakkora

Kóstolgató lekvárral, vajjal

Október 4. csütörtök Szélmalmokat barkácsolunk

Vendégvárós - megterítős

Jó étvágyat!

Bevásárlás a pénteki sütéshez

Október 5. péntek Süssünk, süssünk valami igazit! Édes és sós tésztát is készítünk.

Amíg kelt a tészta, addig lisztbe és búzadarába rajzolgattunk

Drámajáték, lazítás

A tészták jól megkeltek - Udvari sütögetés

Kínálgató

A témahét tevékenységeit 2012. október 5-én zártuk. A program differenciáltan járult hozzá a gyermekek kommunikációs, értelmi, szociális és testi kompetenciáik fejlődéséhez. A felajánlott tevékenységekbe való bekapcsolódás során lehetőségük nyílt a közvetlen tapasztalatszerzésre, az új ismeretek játékos formában történő elsajátítására, a szabad mozgásra és játékra egyaránt.

„Süssünk, süssünk valamit…” témahetéről készült képanyag. Forrás: A középsőcsoport TŰZ modulon belüli „Süssünk, süssünk valamit…” témahetéről készült képanyag. Óvodapedagógusok: Gondos Gabriella Kiticsics Anikó Összeállította: Bükkösd, 2012. október 7. Elérhetőségeink: SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682 Bükkösd, Ságvári Endre utca 3. www.bukkosdovi.hu 73 / 378-712