Nagyon sok szereplős online szerepjátékok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

TERVEZETT CÉGSTRATÉGIA
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Digitális világ A digitális reklám
Mit csinálsz a szobádban
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Kis csoport szeptember
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Online közösségi játékok
TÉRKÉP HELYETT CSAK KÉP? AVAGY A PAPÍRALAPÚ KARTOGRÁFIAI DOKUMENTUMOK SORSA A DIGITÁLIS VILÁGBAN DR. PLIHÁL KATALIN ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Virtuális és valóságos csoportok – az online szerepjátékok világa
„CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Az iskolai könyvtár állománya
Kezdetek: Webfejlesztő verseny Később inkább játékos-algoritmizáló Valamilyen technológiát használ: Silverilght, C#, ASP.NET BME AUT Pizzafutár.
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Internetes szerepjátékok a kompetencia fejlesztésben
Virtuális és valóságos csoportok – az online szerepjátékok világa
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Az operációs rendszerek
A szoftver. A SZOFTVER -Azokat a szellemi javakat hívják összefoglalóan így -amelyekben kihasználhatjuk a hardverben rejlő -teljesítményt.
Minden időnk legjobb 10 rpg-je! Matthew Production’s.
Szórakozások 2. Age of Empires. Age of Empires, Gold Editon.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Serious Games. Komoly játékok Olyan videojátékok, melyek elsődleges funkciója nem a szórakoztatás (entertaining games with non-entertainment goals) Többnyire.
Korok játéka vagy játékok kora
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Fromann Richárd Magára hagyott generációk avagy mit kezdjünk az online (szerep)játékokkal? VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre.
 Tervünk egy játékprogam és ahhoz egy pályaszerkesztő megírása, amit az Enigma nevű játék inspirált.Enigma  Mind az eredeti és mind a mi játékunk alapja.
Az „Asbóth-díj az év pedagógusának” kitüntetés annak a pedagógusnak adható ki, aki a tudományok, a művészetek, az oktatás-nevelés területén példaértékű,
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, május 11.
Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk?
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Egy sikeres magyar márkaépítés. Hol kezdődik a mese? Említésre méltó magyar szereplő 2004 közepéig nincs az ásványvízpiacon 2004, a párizsi Aqua Eauscar.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Érdekességek. Tudod-e? Mit jelent a „www”? A) Wild Windows Wave B) World Wide Web C) Wide World Web.
 A játék a II. világháború gyalogsági harcmodorát mutatja be. Forradalmi benne a csapat alapú egyjátékos mód, a játékos végig egy szakasszal, vagy.
Számítógépes játékmechanizmusok felidézése a filmben Pernecker Dávid 2011.
AZ ÉV ISKOLÁJA címért Eger összes középiskolája versenybe száll Október 5-én szerdán délután. A diákfesztivál egész délután tart, a 13 órai Dobó téri gyülekező.
Témazáró dolgozat Kiegészítések.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Nem minden az aminek látszik…
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
Digitális világ, eszközök
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
C/C++, hobbi játékprogramozás
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Velünk élő középkor Forrás:
Ki mit tud? december óra 330 terem
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Nagyon sok szereplős online szerepjátékok MMORPG Nagyon sok szereplős online szerepjátékok

Kialakulás Az első szerepjáték 1974-ben készült el Dungeons & Dragons(E. Gary Gygax és Dave Arneson). Alapelve: Egy csapat fiatal, dobókockák, egy jó adag papír, valamint egy szabályrendszer. Karaktereket találtak ki, mesét a „narrátor” Tapasztalatpontokat gyüjtöttek Az első számítógépes szerepjáték 1975-ben készült el Dungeons(Don Daglow és egy claremonti egyetemista) Térkép, látóirány kezelés

MUD Az MMORPG-k ősei, a MUD-ok (Multi User Dungeon) Hack & Slash alapú szerepjáték, Chat szoba Napjainkban is vannak MUD-ok, például a United Federation of Planets nevű MUD, ami 2400 aktív felhasználóval büszkélkedhet. MUD vs. MMORPG

MMORPG Az első igazán sikeres MMORPG a 90-es évek közepén a The Realm Online volt. A nagy áttörést a 2004-es év hozta, piacra kerűlt a World of Warcraft. Számos egyéb hasonló van: Közösségi: Second Life Sport: EA Sports Hockey League Cup Való világ szimulátorok: World War II Online

Jellemzők Megosztott tér Grafikus felhasználói felület Azonnaliság Interaktivitás Folyamatosság Hagyományos Dungeons and Dragons típusú játékmenet Karakterek és rendszer a karakterek fejlesztésére Játékosok csoportjából álló klánok Raid-ek A tárgyak és a pénzek cseréjén alapuló gazdaság Moderátorok és supervisorok

Motivációk Teljesítmény(T): Kapcsolat(K): Alámerülés(A): magasabb szintekre lépés a játék működésének minél jobb megismerése a versengés, a küzdelem Kapcsolat(K): a szociális érintkezések társas kapcsolatok a csapatmunka Alámerülés(A): a kialakított világ felfedezése szerepjátszás, azonosulás a szereppel a karakter minél egyedibbé tétele menekülés a való világ elől

Maslow-i szükséglethierarchia (Dobák [2007])

A játékokra épülő üzlet Játék esetén kötelező: Vásárlás Kiegészítések Havi díj Választható Javak “Arany”, Fegyverek, Jogok, Mountok,stb...

Köszönöm a figyelmet! Boga Tamás Mesterséges világok nyomában(2008) – A világháló és a játékipar szimbiózisa – Dobó Balázs & Gutléber Csaba