Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, 2009. május 11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, 2009. május 11."— Előadás másolata:

1 Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, május 11.

2 A múzeumi felnőttoktatás innovációjának területei
Szervezeti innováció + múzeumi alkalmazottak továbbképzése Termék- innováció (kiállítás/kiállításpolitika) Múzeumandragógiai módszerek innovációja Mediációs eszközök innovációja Új funkciók, feladatok és célcsoportok meghatározása

3 Theodore Low “ az oktatás ne csak az oktatási osztály célja legyen! Tekintsék céljuknak a kurátorok, az igazgatók és a múzeum többi dolgozói is!” “a múzeumpedagógusoknak szükséges volna elsajátítani a felnőttoktatás elméletét és gyakorlatát” “ A múzeumok szálljanak le néha az esztétikai és művészettörténeti katedráról!”

4 Kiemelt célcsoportok Aktív időskorúak Egyedülállóak Munkanélküliek
Családok Lokális etnikai/vallási közösségek

5 Múzeumok Amerikai Szövetsége, éves beszámoló, 2008.
… a múzeum a „lifelong learning bástyája, fontos gazdasági motor, szociális szolgáltatások nyújtója, terápiás kezelések oázisa, az állampolgári büszkeség forrása, valamint felbecsülhetetlen értékű közösségi vagyon”

6 A kiállítás lehetséges befogadási módjai, Barry Lord, 2007.
Megértési mód Típus Fő alkalmazási terület Jellemzők Szemlélődés Esztétikai Művészeti múzeumok Egyes tárgyak individuális percepciója Megértés Kontextuális vagy tematikus Történeti, régészeti, néprajzi múzeumok A tárgy kontextushoz vagy témához kapcsolódó percepciója Felfedezés Látványtár Természettudományi múzeumok Kategóriákként csoportosított tárgyak felfedezése Interakció Élő demonstráció, multimédia Tudományos központok Stimulusra adott kinesztikai válasz-reakció

7 Marilyn G. Hood: A felnőttek múzeummal kapcsolatos attitűdjei
1.) Tanulásra való lehetőség 2.) Szociális interakció 3.) Új tapasztalatok szerzésének lehetősége 4.) Aktivitás 5.)Kellemes időeltöltés valaki társaságában

8 Módszertani innováció
Audio guide Podcasting Mobil tanulás, PDA Digitális story-telling Múzeumi weboldal individualizálása Felnőttképzési módszerek alkalmazása: pl: előadás, szerepjáték, csoportmunka, tréning, projektmódszer, vita, játék

9 Multiszenzoros, multimodális Konstruktivista Tanulásvezérelt
A történetmesélés pedagógiai dimenziói Julie Springer, National Gallery of Art, Chicago Humanista Interdiszciplináris Interkulturális Multiszenzoros, multimodális Konstruktivista Tanulásvezérelt

10 Digitális „story-telling”
Szociális és multikulturális jelentőség Lehetőség a saját tapasztalataink és a kulturális örökség jobb megértésére Tradicionális és új feladatok egyesítése

11 Felnőttoktatási programok Metropolitan
Galéria beszélgetések Tárlatvezetések Előadások Koncertek Filmvetítések Órák felnőttek számára Közösségi és munkahelyi programok Tanártovábbképzés Főiskolások/egyetemisták programja

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, 2009. május 11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések