Matematika kompetencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Matematika és módszertana
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia alapú képzés
Kompetencia-konferencia
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Comenius Logo alkalmazásai
INNOVÁCIÓ? az óvodapedagógiában
OKÉV évfolyam. Olvasáskészség kiépültsége országos:fenntartói:iskolai:
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematika tanítás lehetőségei a 2011/12-es tanévben
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Az iskolaérettség kérdése
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A B típusú programcsomagok alkalmazása
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Újabb kalandba kezdünk …
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
„C” típusú programcsomag bevezetése
Matematika Kompetenciaterület
Az általános iskola kezdő szakasza
A matematika műveltségi terület a NAT-ban
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Mikor játszunk újra? Hurrá iskolás lettem!
Előadás másolata:

Matematika kompetencia Avastetői –Széchenyi Általános Iskola ISKOLAKÉP Összeállította: Stefancsik Ferencné

„A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a hajlamokon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.”

CSELEKEDJ! GONDOLKODJ! SZÁMOLJ!

1. ÉS 2. OSZTÁLY

Kulcskompetenciák szövegértés-szövegalkotás óvodai nevelés szövegértés-szövegalkotás matematikai-logikai kompetencia idegen nyelvi kompetenciák szociális, életviteli és környezeti kompetenciák életpálya-építési kompetencia infokommunikációs technológiák

Háromféle programcsomag A-típusú (Tartalmában teljességgel lefedi a legközvetlenebbül kapcsolódó műveltségterületet) B-típusú (A fejlesztés nem az erre elsősorban hivatott műveltségterület vagy tantárgy keretében, hanem más területek, tantárgyak tananyagában valósul meg) C-típus (A tanórán kívüli foglalkozásokra ajánlott programok)

A matematikai kompetencia készség és képességkomponensei Gondolkodási képességek Kommunikációs képességek Tudásszerző képességek

Gondolkodási képességek Rendszerezés Kombinativitás Deduktív, induktív következtetés Mennyiségi következtetés Gondolkodási sebesség

Kommunikációs képességek Nyelvi Nyelvi fejlettség Szövegértés Olvasási sebesség Vizuális Térlátás Térbeli viszonyok Hosszúságbecslés Rész-egész észlelés Észlelési sebesség

Tudásszerző képességek Feladatmegoldó Reakcióidő Számolási képesség Műveletvégzési sebesség Problémamegoldó Problémaérzékenység Eredetiség Kreativitás

A fejlesztés matematikai területei Számolás, számlálás, számírás Mennyiségi következtetés, becslés, mérés, valószínűségi szemlélet Szöveges feladatok Rendszerezés, kombinatív gondolkodás Induktív, deduktív következtetés

Matematika 1. évfolyam

Témakörök Tulajdonságok, relációk, állítások A számfogalom előkészítése Halmazok számossága, mennyiségek mérőszáma Ismerkedés a számokkal közelebbről Az összeadás és kivonás értelmezései Számok 10-től 20-ig Geometriai tapasztalatszerzés Számok tulajdonságai, számkapcsolatok Számolási eljárások Kiegészül a fejlesztési keresztmodulokkal

Matematika 2. évfolyam

Témakörök Ismétlés – új mozzanatokkal Számok a százas számkörben Összeadás és kivonás a százas számkörben Szorzás, bennfoglalás Több művelet együtt Geometriai alkotások térben, síkban Tükrözések Tájékozódás Valószínűségi játékok Kiegészül a fejlesztési keresztmodulokkal

Százas számkör kialakítása

Mérések

Kombinatorika Zászló készítése Sordísz Síkidomok felhasználásával alakzatok készítése

Boltos játék Vásárlás csak egy dolgot vehetnek két árut vásárolhatnak 30 forintjuk van 50 Ft-os pénzérmével vásárolnak 100 Ft-os pénzzel (Figyeljenek a visszajáróra is)

Tízesátlépés

Társasjáték Egy dobókockával Két dobókockával Három dobókockával

Rajzolás a gömbön

Csoportmunka más órákon is alkalmazható

Mutasd meg és emlékeznek, Vond be őket és megtanulják” „Mondd és elfelejtik, Mutasd meg és emlékeznek, Vond be őket és megtanulják” (Confucius)

Köszönöm figyelmeteket