Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
Advertisements

A jövő kezdete! Élő kommunikáció az interneten, iWowWe a kommunikáció új generációja Pénzcsinálási alapképzés.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Virtualizált Biztonságos BOINC Németh Dénes Deák Szabolcs Szeberényi Imre.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
Kliens-szerver architektúra
Güanxi Crowdsourcing – Emergencia a gyakorlatban Szekfű Balázs WEB2.0 Symposion, Gerbeaud, Budapest.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Kvantitatív módszerek
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Hazai biztonsági körkép az ICT integrátor szemével Dani István, T-Systems Magyarország Zrt.
Számítógépes hálózatok Páll Boglárka. Meghatározás  A számítógépes hálózat, számítógépek és egyéb hardvereszközök egymással összekapcsolt együttese.
Hálózatok.
SZÁMÍTÓGÉP- HÁLÓZAT.
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
MINDEN AMI ENERGIA. Nagyon sok mindennapi dologban használhatnánk a fizika törvényeit energiagazdálkodásra. Általában viszont az emberek lusták használni.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Javaslat az erőforrások és a szabályozó eszközök összehangolására vidéken között Katonáné Kovács Judit, PhD egyetemi adjunktus DE AGTC GVK.
HÁLÓZATOK.
Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Készítette: a Dalai Láma
E-learning és a multimédia
Közösségfejlesztés és közösségi munka
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Számítógépes hálózatok világa Készítette: Orbán Judit ORJPAAI.ELTE.
Többmagos processzorok
Számítógépes Vírusok.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Egyéni döntések a szervezetben
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Soft skills.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Az internet kialakulása
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Mire lehet/ne jó az iskola
Szoftver projektek Agilis
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
DNS. Az interneten használt osztott név adatbázis, a DNS (Domain Name Service) folyton használatos: –minden web lap letöltésnél, –levél közvetítésnél.
Számítógépes hálózatok Páll Boglárka. Meghatározás A számítógépes hálózat, számítógépek és egyéb hardvereszközök egymással összekapcsolt együttese. Például:
Gráfadatbázisok Rácz Gábor.
Média '13 Gondolatcsere és networking – Telekommunikáció Liptay Gabriella.
Személyes és kitartó Marketing a hálózati társadalomban Hammer Ferenc ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Hálózatok.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Előadás másolata:

Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális evolúció 5.Okt5 Hálózat-elmélet I. – Kicsi a világ 1.Nov2 Prezentációk 2.Nov9 Emergencia – Emberi hangyaboly 3.Nov16 Hálózat-elmélet II. – Evolúciós rendszerek 4.Nov23 Felkészülés szeminárium 5.Nov30 Memetika II. – az emergens én 1.Dec2 Prezentációk Bevezetés az Emergenciába MOME 2009 őszi félév

Güanxi •Hogyan állták az Apache indiánok a spanyol aramada támadásait 200 éven át? •Hogyan rezeltette be a parányi Napster a globális zeneipar moguljait? •Hogyan nyomja le az önkétesekkel dolgozó Wikipedia az Encyclopedia Britannicát? •Hogyan nyomorítja meg a 15 fővel dolgozó Craigslist az USA helyi lapjait? •Hogyan él túl, sőt növekszik az Al Quaeda?

Güanxi •Az internet nemcsak a hálózatok hálózata, hanem főleg közösségek társulása. •Ad-hoc közösségek, állandó közösségek, kis és tömény, nagy és laza közösségek, termékek vagy médiumok, pártok és eszmék, játékok és nemjátékok köré szerveződő közösségek! •Tehát: Minden, ami digitális, minden dokumentum, fotó, video nem más, mint közösségi kommunikáció.

Güanxi •Média ökoszisztéma •Feedback: felhasználók nagy számban és mások által látható, befolyásolható módon vesznek igénybe szolgáltatásokat •Emergens rendszer •Az alulról épitkező média/világ gyakrabban hoz meglepetést •Új szolgáltatások, új funkciók, új módszerek jelentik az emergenciát a hálózatban

Güanxi •Sarnoff törvénye: a közönség értéke nő, számosságának növekedésével arányosan. •Metcalfe törvénye: a közösség értéke növekedésének négyzetével arányosan nő. •Reed törvénye: a közösségteremtő hálózat (group-forming network) értéke növekedésével exponenciálisan (2 n ) nő.

Güanxi •a web1.0 nagyrészt arról szólt, hogy számitógépeket kötöttünk össze, •a web2.0 arról szól, hogy emberek összekötik magukat egymással •szeretjük azt nézni amit a másik néz •szeretjük ha azt nézi a másik amit mi nézünk – amit mi alkotunk •szociális szoftver?? ÉN-szoftver! •egyetlen networköt épitünk, benne közösségek és gépek

Güanxi •A csimpánzzal közös ősünk kb. hatmillió éve élt, és sok adat alapján feltehető, hogy a csimpánzok életmódja változatlan maradt, amíg az ember kialakulásához vezető fajoké jelentősen megváltozott. A változások nagyon sokféle viselkedési formát érintenek és lényegében három dimenzió: a szocialitás, a csoporttevékenység szinkronizációja és a konstrukciós tevékenység mentén írható le. A fajspecifikus embertulajdonságoknak az előbbi három dimenzió mentén történő analízise egyértelműen mutatja, hogy az állatvilágból való kiemelkedésünket egy új, emergens tulajdonságnak, a közösség kialakítási képességünknek tulajdoníthatjuk. / Csányi Vilmos

Güanxi •Megosztás. Részesítés. •Kommunikáció és koordináció. •Közösítés. Közösségesítés. •Keresd (találd meg!) a közösséged!

Güanxi •Hacker ethic (vs. protestáns munkaetika) – újfajta, összeépült munkakultúra, kreatív, időben osztott együttműködő munkák •Elv : kooperálj, ne kontrollálj! •Modell : vmit fell kell adni! •Architektúra : közösségi részvétel •Jelenség : kollektív intelligencia

Güanxi •A közös legelők tragédiája vs. Web2.0: a közös legelők terjedése •Minél többen használnak egy jó Web2.0 alkalmazást, az annál értékesebb lesz •Hanem mert okosabb, jobb lesz.

Güanxi •Közösségi termelés megosztás segítségével •Kontribúcióhoz szükséges kapacitás tömeges •Kreativtás, intellektuális erőfeszítések •Hálózatos tanuló szervezetek: kooperáció-orientált megoldások céges kerektek között is •"Peer production" modularitás, granularitás •Decentralizált hatalom

Güanxi •Platform, ami integrálja a kontribuálókat, peer review-t, minőségi kontrolt és kooperáció-menedzsment- szolgáltatásokat nyújt

Güanxi •Maga a közösségi termelés kritikus, hosszú távú változás amelyet a Web2.0 elterjedése okoz •Több esetben hatékonyabb megoldást nyújthat, mint az állam vagy a piac •Alapját a tömeges használat, és az új használati formák, tudások, skill-ek terjedése adja •Egy óriási kihasználatlan kapacitás kialakulásával van tehát dolgunk

Güanxi •Interaktivitás és bevonás sokféle szintje •Mind új know-how, skill igényes •A termelő tudására épülő gazdasági rend felől haladunk az alkotó/fogyasztó tudására alapozó rendszer felé

Güanxi 1.Passzív fogyasztás 2.Self service 3.DIY 4.Co-design 5.Co-creation

Güanxi The Long Tail

Güanxi •a Web2.0 terjedése átalakítja a kontroll- viszonyokat és demokratizálja a keresletet •alacsony frekvenciájú de nagy számosságú keresletek kumulatíve túlnőhetik a kezdeti tömegesebb igényeket •a userek testreszabott termékeket várnak el •a kontroll a long tail felé mozdul •a bestsellerek mellett ki lehet és kell elégíteni a niche igényeket is

Güanxi A sokaság...  szétterül, mindenhol jelen van  figyelme rövid  tele van specialistákkal  nagyrészt szemetet gyárt  megtalálja a legjobb cuccokat

Güanxi

megválaszolandó kérdések Egy szolgáltatás leírásánál a következőekre legalább válaszoljon: •Core – mi a központi értéke •Contribute – kik és miért contribuálnak •Connect – hogyan és miért kapcsolódnak •Collaborate - hogyan működnek együtt •Create – mit és hogyan alkotnak –Min 1 max 2 oldal terjedelemben!

Güanxi 1 jó emergens szolgáltatáshoz •Válaszd meg jól a sokaságot •Válaszd meg jól a modellt (mit tesz a sokaság? szavaz, keres, alkot?) •Ajánlj fel megfelelő jutalmakat •Megfelelő belső erőforrásokkal indulj •A felvilágosult uralkodó szüksége (de csak morális és meggyőzési téren) •Egyszerű modularitás esszenciális •90% szemét, a jó 10%ot válassza ki a sokaság •A közösségnek mindig igaza van! •Az a fontos, amit a közösségnek adhatsz, nem az amit tőlük kaphatsz

Güanxi Feladatok tehát: •1 egyéni gyűjtés + 1 kiscsoportos alkotás, mindkettőt be kell mutatni 3 percben ill 8 percben •Blogcímen URL-eket megadni •

Güanxi •köszönöm a figyelmet •