ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az új köznevelési rendszer bevezetése, a 2013/2014 tanév legfontosabb feladatai Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály.
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A NYELVOKTATÁSBAN?
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
szerepe a köznevelésben
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Információs nap szeptember 8..
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN Békéscsaba, 2013. szeptember 19. MTI Fotó

(Az idézetek gr. Klebelsberg Kuno kultuszminiszter gondolatai) „A magyarságnak igazi ereje mintha abban állna, hogy a legnagyobb katasztrófákat is ki tudja állni és utánuk belső megújhodásra képes” (1927.) (Az idézetek gr. Klebelsberg Kuno kultuszminiszter gondolatai) MTI Fotó Emberi Erőforrások Minisztériuma

A MEGÚJULÁS CÉLJAI a gyermekek, fiatalok fejlődésének előtérbe helyezése a családok, Magyarország jól-léte, felemelkedése minőség a nevelés megerősítése kiegyenlített, egységesen magas színvonal társadalmi elvárások igazságosság, egyenlőség gazdaságosság Emberi Erőforrások Minisztériuma

A megtett út állomásai I. (jogalkotás) a Nemzeti Köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény Nemzeti alaptanterv kerettantervek Tankönyvrendelet Klebelsberg Intézményfenntartó Központ pedagóguspolitika – pedagógusképzés megújítása – pedagógus ösztöndíj – pedagógus életpálya – Nemzeti Pedagógus Kar – béremelés 2010. június óta mintegy 100 új (vagy módosított) jogszabály Emberi Erőforrások Minisztériuma

„Katasztrofális balhit, hogy elég törvényt alkotni, elég a részleteket rendelettel szabályozni… Szakszerűen képzett, ügyszerető emberekre van szükség; ez az élő leltár a lényeg, mert e nélkül a törvény és rendelet csak sajtpapír” (1928.) Emberi Erőforrások Minisztériuma MTI Fotó

A megtett út állomásai II. (már bevezetett változások) Nagyobb figyelem fordul a nevelésre „Nincs az a nyomor, amely az emberi léleknek ösztönös vonzódását az örök eszmények után el tudná nyomni.” (1929.) 3 éves kortól kötelező óvodáztatás (2014. szept.) Mindennapos testnevelés az 1., 5. és 9. évfolyamon (2012. szept.) Középiskolákban: a közösségi szolgálat elterjesztése Emberi Erőforrások Minisztériuma

Erkölcstan/hittan (2013. szeptembertől) Állami fenntartás A megtett út állomásai III. (már bevezetett változások) Erkölcstan/hittan (2013. szeptembertől) Állami fenntartás Igazgatói kinevezések Tehetségprogram „Kimondhatatlanul tehetséges ez a mi népünk, de kevés ország van széles e világon, ahol a tehetségek kedvezőtlenebb környezetben küszködnek, mint éppen minálunk” (1926.) Emberi Erőforrások Minisztériuma

Megújulás 2013. szeptember 1-jétől kezdve I. Iskolai programok délután 4-5 óráig Munkaszervezés Béremelés Néhány példa: Főiskolai végzettségű pedagógus 2013. aug. 31-ig 2013. szept. 1. után 10 éves gyakorlattal 135.420 Ft 208.769 Ft 20 éves gyakorlattal 149.145 Ft 231.966 Ft Egyetemi végzettségű pedagógus 2013. aug. 31-ig 2013. szept. 1. után 10 éves gyakorlattal 148.925 Ft 228.747 Ft 20 éves gyakorlattal 172.883 Ft 254.163 Ft Emberi Erőforrások Minisztériuma

Megújulás 2013. szept. 1-jétől kezdve II. NAT – kerettantervek – tankönyvek/kísérleti tankönyv „… a gyakorlat, amely nem nyugszik megfelelő elméleti alapon, üres rutinná válik, és a legritkább esetben emelkedik csak a puszta mesterség fölé” (1926.) Szaktanácsadás – tantárgygondozás (pedagógiai intézetek) Tanfelügyelet Minősítés Megváltozott igazgatói szerep Emberi Erőforrások Minisztériuma

Megújulás 2013. szept. 1-jétől kezdve III. Szakszolgálatok Új finanszírozási rendszer „A napi politika nagy eseményei nagyobb perspektívában semmivé zsugorodnak össze, a messze kiható dolgokat pedig észre sem veszik.” (1928.) Pedagógusképzés Klebelsberg Tanulmányi Ösztöndíj Emberi Erőforrások Minisztériuma

Új szakértői szerepek A szaktanácsadói, tanfelügyeleti és minősítési rendszer Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Tanfelügyelet (pedagógiai-szakmai ellenőrzés) A pedagógus életpályához kapcsolódó pedagógus minősítési rendszer Jogszabály - Nkt. 61. § (4) - 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelete - Nkt. 78.§ (1) f. pont, 86-87. §. - 20/2012 (VII.31.) EMMI rendelet - Nkt. 64-65. § - Augusztus végi végrehajtási rendelet Cél - a pedagógusok fejlesztő célú támogatása - az új Nat-ban és a kerettantervekben meghatározott nevelési célok, fejlesztési területek és ismeretek elsajátításának és alkalmazásának támogatása - pedagógusok - intézményvezetők - intézmények általános pedagógiai szempontok szerint történő fejlesztő értékelése A pedagógusok munkájának komplex értékelése annak érdekében, hogy a pedagógusok az előmeneteli rendszer megfelelő fokozataiba kerüljenek Módszer - szakos óra és foglalkozáslátogatás - óraelemzés, megbeszélés a pedagógussal - munkaközösségi megbeszélés - dokumentumelemzés - jó gyakorlatok ismertetése - a mesterségbeli tudás fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása - óra- és foglalkozáslátogatás, - interjú - pedagógiai dokumentumok vizsgálata - intézményi önértékelés - a pedagógus által készített portfólió értékelése - a portfólió „védése” - az intézményvezető összegző véleményének elemzése - óra- és foglalkozás-megfigyelések - Dokumentumelemzés - A tanfelügyelet során készült jegyzőkönyvek - intézményi önértékelés (ennek része a munkaközösség-vezetők, diákok, szülők véleménye) vizsgálata Emberi Erőforrások Minisztériuma

Emberi Erőforrások Minisztériuma Gyakoriság évente egy látogatás legalább ötévente - kötelező: a gyakornokok minősítő vizsgája (2-4 év) és az első minősítés (6-9 év) - nem kötelező: A Mesterpedagógus és Kutatótanár fokozathoz szükséges minősítés Irányítás Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) szakmai irányítása alapján a pedagógiai intézetek végzik. Az Oktatási Hivatal szervezi a kormányhivatal közreműködésével. (Megállapodás alapján más) A minősítéseket a kormányhivatalok szervezik az Oktatási Hivatal szakmai irányításával. Ki végzi A pedagógiai-szakmai szolgáltatást szervező intézménnyel alkalmazásban, szerződésben álló szaktanácsadók, tantárgygondozók. Köznevelési szakértők, akik a pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületen szerepelnek az országos szakértői évjegyzékben. - köznevelési szakértő (szakos!) - intézményvezető - a pedagógusképző intézmény felkészített oktatója Záró dokumentumok látogatási jegyzőkönyv A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult, megállapításait, javaslatát jegyzőkönyvben rögzíti. A minősítő bizottság döntését jegyzőkönyvben rögzíti. Záró dokumentumot kapja pedagógus OFI intézményvezető fenntartó a tanfelügyelet elrendelője OH kormányhivatal Következmény A szaktanácsadók intézkedésre nem jogosultak, hiszen feladatuk fejlesztő-támogató jellegű. - A szaktanácsadó közreműködésével elkészülő egyéni/intézményi fejlesztési javaslat szerinti tevékenységek. A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult. A jegyzőkönyv bekerül a pedagógus portfóliójába - A pedagógus magasabb fokozatba kerül vagy - marad az adott fokozatban, - munkaviszonya megszűnik Emberi Erőforrások Minisztériuma

A köznevelési rendszer sokszínűsége intézmények szakmai önállósága óvodák (fenntartó az önkormányzat) egyházi intézmények (törvény szerint) magániskolák nemzetiségi intézmények gyakorló intézmények két tanítási nyelvű iskolák hat- és nyolc évfolyamos iskolák kollégiumok MTI Fotó Emberi Erőforrások Minisztériuma

„Mentül műveltebb, civilizáltabb és erkölcsösebb egy nemzet, annál jobb dolga van annál a nemzetnél a gyermeknek.” (1926.) MTI Fotó Emberi Erőforrások Minisztériuma

Minden kedves Kollégámnak nyugodt, eredményes, örömteli új tanévet kívánok! Szeretettel: Dr. Hoffmann Rózsa hoffmann.rozsa@emmi.gov.hu Emberi Erőforrások Minisztériuma