REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Szöveg feldolgozása Fontok használata.
??? Reklám!!!.
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
6. A reklámeszközök.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Nyomtatott reklámok.
Köz- és zártterületi reklámok
Kamerakezelés.
Reklámeszközök, reklámhordozók
MARKETING.
Az információszerzés.
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Audovizuális reklámok
A reklámeszközök jellemzöi
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Az adó mint bevételi forrás Badak Zsuzsanna június.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Hagyományos szemléltető eszközök
„TEtt – program az áldozatokért és tettesekért”
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
University of Kent arculati kézikönyv
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
A kommunikációs mix elemei
Közönségkapcsolatok (PR)
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A szövegszerkesztés alapjai
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
A bemutató címe akár kétsoros is lehet, vagy még hosszabb. Szerzők, intézmények felsorolása tetszőleges sorrendben, okosan, szépen. A betűméret automatikusan.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
A rendezvények előkészítése
Kommunikáció és tömegkommunikáció
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
A tömegkommunikáció.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Auditív médiumok és eszközök
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Kommunikáció.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Dokumentumok  Minden jog fenntartva. A dokumentum A dokumentum: az ismereteket tartalmazó információhordozó. Ez lehet tárgy, könyv, folyóirat,
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
POWERPOINT Bemutató készítése.
Előadás másolata:

REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György BGF KVIFK Kisváradi és Társa BT

REKLÁMESZKÖZÖK REKL ÁMESZKÖZÖK FOGALMA: ÜZENET ELJUTTATÁSA: ADÓ VEVŐ REKLÁMESZKÖZ ELEMEI: RÖGZíTETT KÖZLÉS REKLÁMHORDOZÓ

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁM RÖGZíTETT REKLÁM ESZKÖZ KÖZLÉS HORDOZÓ Plakát plakát tábla TV videoszalag TV készülék Mozi filmszalag vetítővászon Rádió magnószalag rádiókészülék hanglemez,stb

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZNEK ALKALMASNAK KELL LENNIE: -MEGFELELŐ CÉLCSOPORTHOZ -MEGFELELŐ TARTALMAT ELJUTTATNI -MEGFELELŐ IDŐINTERVALLUMBAN -HATÉKONYAN (A LEHETŐ LEGKISEBB RÁFORDíTÁS MELLETT A LEGJOBB HATÁS {EREDMÉNY} ELÉRÉSE)

REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDITíV: -VIZUÁLIS -AUDIÓVIZUÁLIS -EGYÉB

REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDITíV: +BESZÉD (HANG) +ZENE +ZAJ +ZÖREJ

REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -VIZUÁLIS: +KÉP +FORMA, ALAK +SZíN +MOZGÁS +SZÖVEG

REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDIOVIZUÁLIS: +KÉP +FORMA, ALAK +SZíN +MOZGÁS +SZÖVEG +HANG +ZENE +ZAJ +ZÖREJ

REKLÁMESZKÖZÖK +SZAGLÁS +íZÉRZÉS ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -EGYÉB: +TAPINTÁS +SZAGLÁS +íZÉRZÉS

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZ VÁLASZTÁS SZEMPONTJAI: -CÉLCSOPORT SPECIFIKUS -TARTALOM SPECIFIKUS -CSATORNA SPECIFIKUS -KÓDSPECIFIKUS

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA I: ÉRZÉKSZERVI HATÁS ALAPJÁN:  VERBÁLIS(hang, zene, zaj, zörej)  VIZUÁLIS(szín, kép, forma, alak, mozgás)  AUDIÓVIZUÁLIS (első kettő együtt)  EGYÉB (íz, illat, tapintás)

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA II: ÉRDEKKÖR SZERINT:  IRÁNYíTHATÓ: szaklapok, hobbylapok, DM, katalógus, stb.  NEM IRÁNYíTHATÓ: TV, rádió, napilapok, plakát, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA III: ÉRDEKTERÜLET SZERINT:  IRÁNYíTHATÓ: plakát, mozi, DM, közterületi eszközök, stb.  NEM IRÁNYíTHATÓ: országos- TV, -rádió, -napilapok, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA IV: BEVETHETŐSÉG SZERINT:  GYORSAN BEVETHETŐ: napilapok, szórólap, DM, rádió, stb.  LASSAN BEVETHETŐ: plakát, neon, katalógus, havilapok, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA V: LEÁLLíTHATÓSÁG SZERINT:  GYORSAN LEÁLLíTHATÓ: TV, rádió, napilap, DM, stb.  LASSAN LEÁLLíTHATÓ: neon, plakát, hetilapok, havilapok, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VI: KAMPÁNYBAN BETÖLTÖTT SZEREPE SZERINT:  ALAPESZKÖZÖK: SAJTÓ, TV, rádió, óriásplakát, stb.  KIEGÉSZíTŐ ESZKÖZÖK: szórólap, neon, gyufacímke, kirakat, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VII: PUBLICITÁS SZERINT:  NAGY PUBLICITÁSÚ: TV, rádió, országos napilapok, óriásplakát, stb.  ALACSONY PUBLICITÁSÚ: DM, szaklapok, prospektus, katalógus, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VIII: KÖLTSÉGEK SZERINT:  ABSZOLÚT KÖLTSÉGEK: egy esz- köz bevetésének költsége  RELATíV KÖLTSÉGEK: egy kon- taktus elérésének költsége egy eszközzel

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA IX: ABSZOLÚT KÖLTSÉGEK SZERINT:  OLCSÓ: DM, szórólap, szaklapok, stb.  DRÁGA: TV, rádió, napilapok, katalógus, óriásplakát, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA X: RELATíV KÖLTSÉGEK SZERINT:  OLCSÓ: TV, rádió, napilap, teletext, stb.  DRÁGA: DM, katalógus, falinaptár, agenda, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI (SZABADTÉRI) ESZKÖZÖK: Közterület fogalma: közforgalomnak átadott területek Eszközei: hirdetőoszlop, óriásplakát, plakát, reklámpad, szeméttartó, villamos oldal, autóbusz oldal, trolibusz oldal, fényreklámok, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI ESZKÖZÖK JELLEMZŐI: általában vizuális területileg irányítható réteg szerint nem irányítható bevethetősége változó leállíthatósága változó rövid ideig tart a hatása általában kiegészítő eszközök költségei tekintetében is változó

REKLÁMESZKÖZÖK ZÁRTTERÜLETI ESZKÖZÖK: Zártterület fogalma: minden olyan terület, ahová belépni, vagy a - a tulajdonos engedélyével és/vagy - belépőjeggyel lehetséges Területei: strand, pályaudvar, sportlétesítmények, színház, mozi, járművek belseje, stb. Eszközei: plakát, oszlop, hangos bemondás, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI ESZKÖZÖK JELLEMZŐI: általában vizuális területileg irányítható réteg szerint irányítható bevethetősége változó leállíthatósága változó hosszú ideig tart a hatása általában kiegészítő eszközök költségei tekintetében is változó

REKLÁMESZKÖZÖK ELADÁSHELYI REKLÁMESZKÖZÖK: Eladáshelyi reklám (POS, POP) fogalma: az üzlet belseje, illetve az üzlet előtti terület, és annak közvetlen környezete Fajtái: - belső eszközök - külső eszközök

REKLÁMESZKÖZÖK AZ ELADÁSHELYI REKLÁM BELSŐ ESZKÖZEI: - termékek (csomagolás) - áruelhelyezés - kóstolók, bemutatók, - térképek, - árujelző feliratok - wobbler (kutyanyelv) - áruajánlás, stb.

REKLÁMESZKÖZÖK AZ ELADÁSHELYI REKLÁM KÜLSŐ ESZKÖZEI: - kirakat - portál - megállító táblák, - reklám zászlók,

REKLÁMESZKÖZÖK NYOMDAI ELJÁRÁSOK:  MAGAS NYOMÁS  MÉLY NYOMÁS  OFFSET NYOMÁS

NYOMDAI FOGALMAK I. BETŰ: különböző alaprajzok neve BETŰALAK: - kurrens: kisbetű - VERZÁL: NAGYBETŰ - kurzív: dőlt betű BETŰMÉRET: 1 tipográfiai pont = 0,376 mm CICERO: 12 pontos betű

NYOMDAI FOGALMAK II. KORREKTÚRA: kefelevonaton végrehajtott javítás IMPRIMATURA: utolsó korrektura /végleges ellen- őrzés IMPRIMÁLÁS: utolsó ellenőrzés (jogi vonatkozá- sok is.) IMPRESSZUM: a kiadvány műszaki és irodalmi adatai

NYOMDAI FOGALMAK III. MUTÁCIÓ: a kiadványok egy részében kép, vagy szöveg cseréje REMITTENDA: a lap egy számából el nem adott példányok SZERZŐI ÍV: 40 000 „n” = 22 oldal, (30 x 60)

NYOMDAI FOGALMAK IV. PANTONE SKÁLA: színkártya (minden színnek megfelel egy szám) KROMALIN (PROOF): színhelyesség ellenőrzés SZíNBONTÁS: színes képek nyomdai előkészítése (cyan=kék, magenta=bíbor, yellow=sárga, black=fekete

REKLÁMESZKÖZÖK NYOMTATOTT REKLÁMESZKÖZÖK:  SZÓRÓLAP  PROSPEKTUS  KATALÓGUS  SAJTÓ  PLAKÁT, ÓRIÁSPLAKÁT  EGYÉB

REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ) SAJTÓ FAJTÁI:  ÍROTT  ELEKTRONIKUS

REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ) SAJTÓTERMÉKEK FAJTÁI:  NAPILAP  HETILAP  HAVILAP, FOLYÓIRAT  SZAKLAPOK  ALKALMI KIADVÁNYOK

REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ) SAJTÓREKLÁM FAJTÁI:  apróhirdetés  kishirdetések  soros közlemény  keretes hirdetés  szalaghirdetés  fejléc kocka  junior page  oldalhirdetés

REKLÁMESZKÖZÖK SAJTÓ HIRDETÉSI TARIFÁK:  OLDAL  HASÁB/MM  SOR DIJ

REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ) IRÁNYÍTHATÓSÁG:  TERÜLET SZERINT  RÉTEG SZERINT  PUBLICITÁS  BEVETHETŐSÉG  LEÁLLÍTHATÓSÁG  KÖLTSÉGEK ABSZOLÚT RELATÍV

REKLÁMESZKÖZOK (RÁDIÓ) AUDITÍV ESZKÖZ HATÁSELEMEI:  BESZÉD  ZENE  ZAJ, ZÖREJ HÁTTÉR RÁDIÓZÁS

REKLÁMESZKÖZÖK (RÁDIÓ) RÁDIÓREKLÁM FAJTÁI:  BLOKKMŰSOR  EGYEDI MŰSOR  SPOT ADÁS  SZPONZORÁLT MŰSOR Hangbeli tulajdonságok: -hangszin -hangterjedelem -e kettő kontrollja Hangbeli jelemzők: - Hangbeli modositók: Hangbeli különálók:

Reklámeszközök (Rádió) Irányíthatóság:  terület szerint  rétegek szerint  publicitás  bevethetőség  leállíthatóság  költségek: relatív abszolut

REKLÁMESZKÖZÖK (TV) HATÁSELEMEI: (AUDIOVIZUÁLIS)  VIZUÁLIS: KÉP, GRAFIKA, SZIN, FORMA, MOZGÁS  AUDITIV: BESZÉD, ZENE, ZAJ, ZÖREJ

REKLÁMESZKÖZÖK (TV) TV CSATORNÁK FELOSZTÁSA:  KÖZSZOLGÁLATI TV  KERESKEDELMI TV Háttér televíziózás Zapping

REKLÁMESZKÖZÖK (TV) Irányíthatóság:  terület réteg publicitás bevethetőség leállíthatóság költségek relatív abszolút AZ IMAGE ..."/SZUBJEKTIV ÉRTÉKITÉLETEK ÖSSZESSÉGE, S MINT EREDMÉNY LEHET VALÓS, TORZ, ÉS A KETTŐ KEVERÉKE." Sándor Imre: Marketingkommunikáció KJK 1987/

REKLÁMESZKÖZÖK (TV) FAJTÁI:  BLOKK EGYEDI HIRDETÉS SPOT SZPONZORÁLT MŰSOR BETŰREKLÁM

REKLÁMESZKÖZ (TV, FILM) FILM FORGATÓKÖNYV FAJTÁI: SZAKANYAG KÉSZITÉS  forgatókönyv-vázlat  irodalmi forgatókönyv  story board (rajzos forgatókönyv)  technikai forgatókönyv

REKLÁMESZKÖZÖK (Filmfajták) MERKETING-FELADAT ALAPJÁN: REKLÁMFILM REFERENCIA FILM GOOD-WILL(PR) FILM

REKLÁMESZKÖZÖK (Filmfajták) TECHNIKAI KIVITELEZÉS ALAPJÁN:  natúr animációs vegyes

REKLÁMESZKÖZÖK (FILMFAJTÁK) FILMES MŰFAJOK SZERINT:  dramatizált játékfilm dokumentumfilm népszerű tudományos film oktatófilm riport