Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR)"— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR)
A PR eszközei

2 A PR eszközei A PR eszközei: Public relations filmek
Korszerű informatikai eszközök Nyomtatott/irodalmi eszközök Rendezvények/események

3 A PR eszközei PR filmek A leghatékonyabb informálási mód az audiovizuális formálás A PR filmekhez kapcsolódó gyakorlati feladatok: Archívum- nyilvántartás- dokumentáció Kópiakészítés A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása terjesztés

4 A PR eszközei Archívum – nyilvántartás – dokumentáció Kópiakészítés
A filmhez kapcsolódó dokumentumokat (forgatókönyv, számlák, szerződések) is archiválni kell Az elkészült filmet is állagmegóvó módon tárolni kell Kópiakészítés Meg kell különböztetni az eredetit a másolatoktól Kópia csak az eredeti felvételről készülhet A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása Lehet: Prezentáció Háttérvetítés Illusztráció formájában

5 A PR eszközei Terjesztés A bemutatás lehet:
Projektoros Monitoros Televíziós sugároztatás Videomagnóról Figyeljünk a technikai eszközök meglétére Terjesztés Lehet: Tömeges Csoportnak szóló Személyre szabott

6 A PR eszközei A PR film műfaji kategóriái: Referenciafilm:
A legismertebb PR filmes produktum Célja: a szervezet bemutatása Felhaszn. terület: ügyfélkapcsolatokban Időtartam: perc Tartalma: az adott termék hogyan készül, milyen technológia, mi a tartalma, összetevői, fogyasztói véleményekkel

7 A PR eszközei Belső PR film Alkalmazása leég ritka Mo.-on
Célja: vezetők és tagok közötti összhang megteremtése Felhaszn. terület: szervezet belső rendezvényein v. új munkatársak felkészítésekor Időtartam: változó (10-45 perc) Tartalom: a szervezet belső identitását gondozó info.-k A vezetés nézetei, célkitűzései, elvárásai A szervezeti kultúra tényezői A szervezeti összetartozás érzésének erősítése

8 A PR eszközei Image-film Népszerű, gyakori filmfajta
Célja: a szervezet környezeti megítélésnek fejlesztése, image fejlesztés Felhasználási terület: szervezet külső, belső rendezvényein, pályázatoknál Időtartama: perc Tartalom: a vállalati arculat összetevőinek bemutatása Az arculat tartalmi kérdéseit részletezi Ilyen pl. az országimage

9 A PR eszközei Marketing-PR film
Kevés készül belőle, pedig a piaci harc célszerűsítené Célja: termék vagy szolgáltatás bemutatása Felhasználási terület: termékbemutatókon, piaci kitelepüléseken Időtartam: 8-15 perc Tartalom: egy termék promóciós tevékenységének kommunikációs felvezetése Reklámtevékenység konkrét üzeneteinek magyarázat Termékhez tartozó használati instrukciók, kezelési lehetőségek

10 A PR eszközei Oktatófilm
Gyakori filmfajta humánpolitikai feladatkörökben Célja: képzés, ismeretek terjesztése Felhasználási terület: új munkatársak felkészítése, továbbképzések, ügyfélkapcsolatokban Időtartama: perc Tartalom: oktatás, képzés a szervezet tevékenységéhez kapcsolódó témakörben

11 A PR eszközei Videohírlevél Itthon nagyon mellőzött filmfajta
Célja: audiovizuális közvetítés a szervezet valamilyen eseményéről Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, szakmai kapcsolatokban, marketing-PR tevékenység során Időtartam: 5-15 perc Tartalom: képes tudósítás, beszámoló

12 A PR eszközei Befektetői kapcsolatok film
Privatizációhoz kötődően célszerű, tőzsdei cégeknek Célja: potenciális és tényleges befektetők tájékoztatása Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, rendezvényeken Időtartam: 5-15 perc Tartalom: befektetők figyelmének felkeltése, Célirányosan informálni kell

13 A PR eszközei Közérdeklődést fejlesztő filmek
Társadalmat foglalkozató kérdésekben Célja: közvélekedés tudatos formálása Felhasználási területei: külső piaci munkában, marketing-PR aktivitásban, fogyasztói kapcsolatokban Időtartam: 30 másodperc-50 perc Tartalom: közvélemény nézeteit formáló kampány Nem ritkán sorozatként (szappanoperaként) forgalmazzák Sok információt, érvet, bizonyítékot tartalmaz

14 A PR eszközei PR spot Rövid mint a reklámfilm
Célja: figyelem felkeltése Felhasználási terület: külső piaci munka, szakmai kampány felvezetéseként, marketing-PR tevékenység Időtartam: 20 másodperc-1 perc Tartalom: az arculat valamilyen változásával kapcsolatos film

15 A PR eszközei PR riport Népszerű a gyakorlatban, híradó stílusú
Célja: rövid, tényszerű híradás, álláspontok kifejtése Felhasználási terület: sajtómunka, médiakapcsolat, külső piaci munka, pénzügyi kapcsolatokban, belső PR terén időtartama: 20 másodperc-30 perc Tartalom: hírértékű információkat tartalmazó riport, interjú vezetői szereplés Élő megszólalás Lehet többszereplős is

16 A PR eszközei TÉVÉ- ÉS RÁDIÓPRODUKCIÓK Televízió népszerűsége
Az audiovizuális produkció 3 részből áll: A produkció megtervezéséből (forgatókönyv elkészítése) A produkció létrehozásából (kivitelezés) Az elkészült produkció műsorba helyezéséből (sugárzás)

17 A PR eszközei A produkció megtervezése
A műsorra szánt info-k megtervezése, az arányok, a hangzás stb. Szakanyag kell hozzá: Készülő produkció tárgya Kihez szól a produkció Szakmai kérdések minél részletesebb ismertetése A produkció közzétételének formája és helye Produkcióval kapcsolatos szervezeti elgondolások A forgatási és nyilatkozói megkötöttségek

18 A PR eszközei A forgatókönyv típusai: A hangoldal elemei:
Forgatókönyv-vázlat (szinopszis): műsorötlet leírása, vázlat a témakör feldolgozásáról Irodalmi forgatókönyv: a vázlatnál alaposabb, a vizuális élmény leírására törekszik Technikai forgatókönyv: a rendező filmszerű elgondolásait is tartalmazza. Bal oldalon a képre vonatkozó összes megjegyzés, jobb oldalt a szövegre vonatkozó elképzelések, hang-oldal. A hangoldal elemei: Hang Zene Zörej

19 A PR eszközei Hang Zene Zörej A szöveg lehet A zene lehet
szinkronhang (képpel együtt felvett szöveg) vagy kísérőszöveg (a műsorhoz később felvett magyarázó szöveg, narrátor) Zene A zene lehet Szignál ( könnyen megjegyezhető, dallamos zenei taktus) Szinkronzene (a képi anyagban is megjelenő zenei előadás) Kísérőzene (utólag felvett) Zörej Szinkronzörej (a műsorban látható tárgyak, szereplők által keltett hangok ) Hangeffektus (a képen látható tárgyak mesterségesen keltett hangja)

20 A PR eszközei A képoldal elemei:
Kameraállások: vízszintes, függőleges, rézsútos, mozgó Svenk: a kamera a saját tengelye körül mozog Fahrt (kocsizás): a kamera előre vagy hátra történő helyváltoztatása Vario: fókusztávolság változtatása A rögzítendő képek fajtái: Totál plán: teljes terjedelem Second plán: félközeli kép Premier plán: közelkép Szuperpremier plan: szuper közeli felvétel

21 A PR eszközei A produkció létrehozása A gyártás fázisai:
A forgatás előkészítése: a technikai forgatókönyv alapján előkészíteni a forgatást. Kijelölik a felvétel napját, idejét stb. A felvétel, a forgatás: képi és hangi rögzítés. Lehet belső forgatás (stúdió) v. külső forgatás Az utómunka: vágás A rögzítés technikája szerint megkülönböztetünk: Celluloid szalagra rögzített normál filmet Videofilmet A hangrögzítés technikája szerint: Néma Szinkronhangos

22 A PR eszközei Gyártási költségek: A kivitel technikája szerint:
Animációs Natúr film Gyártási költségek: Technika bonyolultsága Forgatási helyszínek száma Forgatási napok száma Utazási, szállásköltségek Szereplők száma és honoráriumai Műsor technikai műfaja Nyersanyag- és laborköltség Műsor stúdiómunka-igénye A műsor hossza

23 A PR eszközei A produkció közzététele KORSZERŰ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK
Kell-e fizetni a sugárzásért? Közérdekűnek minősül-e Állami vagy kereskedelmi csatornán mutatják be. KORSZERŰ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK Számítástechnikában, távközlésben és tömegkommunikációban IRODALMI- NYOMTATOTT ESZKÖZÖK Hírlevelek, vállalati újság Leporellók Arculati kézikönyv, naptárak, üdvözlőkártyák, Térképek, könyvek Sajtómappa, fogadó dosszié

24 A PR eszközei Nyomtatványok előkészítése: Tartalmi tervezés:
Szöveg: az igazi PR műfaj, a kézirat oldalait számozni kell, számokkal kell jelölni a képek helyét Fotó: ff vagy színes, Grafika: figurális illusztráció Formai tervezés: Elemek formai rendszerének kialakítása A kiadvány grafikai terve Általában színesben készül

25 A PR eszközei A nyomtatványok technikai kivitelezése
Nyomdatechnikai eljárások: Magasnyomás Mélynyomás Síknyomás A nyomóforma alakjáról és jellegzetességéről kapták a nevüket Szedés Tördelés Szalmiákos levonat készítése Korrektúra Próbanyomás A papírok méret szerint 2 csop.: A és B

26 A PR eszközei Nyomtatványok felhasználása
Nyomdai végtermékek kötészeti munkálatai: Felvágás Összehordás Fűzés Ragasztás, bekarcolni Hajtogatni vagy kivágni Terjesztés Megrendelés tartalmi szempontjai: Alak, méret, terjedelem, példányszám, papírfajta, színek száma, ár és fizetési feltételek, kötészeti munkafázisok, kiszerelés

27 A PR eszközei ESEMÉNYEK- RENDEZVÉNYSZERVEZÉS
A rendezvény legfontosabb sikertényezői: Időpont Helyszín Program Időpont: Szokványos vagy rendhagyó időpontban (utóbbi már önmagában figyelemfelkeltő) Esőnap Ne ütközzön vallási, politikai, társadalmi programokkal Kulcsemberek részt tudnak-e venni

28 A PR eszközei Helyszín: Program
Hagyományos vagy kuriózum helyszínlehetőségek Technikai szempontból is fontos Megközelíthetőség Szükséges-e speciális előkészítés Mosdók, mellékhelységek állapota Program Kreativitás A program összeállítása tematikus rendet követ Forgatókönyv Vendégek Meghívók Étkeztetés Szervezési előkészületek hostessek

29 A PR eszközei Takarítás Mellékhelységek Kellékek Fényképész
Asztalok, székek Vendégek regisztrációja, mappák Névkitűzők, Emelvény Zene Szórakoztatás, hírességek Zászlók Jelzések (útvonat) Parkolás Dekoráció Média értesítése


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések