Korai fejlesztés a bölcsődénkben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Szakmai hét ig Vokony Éva: Bölcsődei ellátás Budaörsön
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Fogyatékosok gondozása
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
Integráció és inklúzió
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Korai fejlesztés a bölcsődénkben Sümeginé Hamvas Enikő gyógypedagógus 2011

A sajátos nevelési igényű gyermek A sajátos nevelési igényű gyermek fogalmát a közoktatásról szóló 1993. évi LXXVI. törvény módosításáról szóló 2007. évi LXXXVII. törvény határozza meg. A sajátos nevelési igényű gyermeknek, tanulónak joga, hogy különleges gondozás keretében állapotának megfelelő pedagógiai, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai ellátásban részesüljön attól kezdődően, hogy igényjogosultságát megállapították.

A sajátos nevelési igényű gyermek A sajátos nevelési igényű gyermekek bölcsődei ellátása lehetővé teszi, hogy minél fiatalabb életkortól kezdve segítsük optimális fejlődésüket. A jelenleg ellátott gyermekek: tanulásban akadályozottak, értelmileg akadályozottak, autisták, mozgás-sérültek, nyelvi fejlődési zavarral küzdők.

Segítség a szülőknek választ kaphatnak kérdéseikre figyelemmel kísérhetik gyermekük bölcsődei fejlesztését írásos programot kaphatnak otthonra folyamatos kapcsolattartás napi szinten család látogatás, szülőcsoportos beszélgetés, családi nap, kézműves délutánok

Team-munka kisgyermeknevelő gyermekorvos gyógytornász dietetikus gyógypedagógus Gondos mérlegelés előzi meg, hogy a gyermek- nek, melyik ellátási forma felelne meg a leginkább.

Lehetőségek teljes integráció időszakos bölcsődei ellátás játszó csoport bejárás egyéni fejlesztésre másik intézménybe irányítás

Egyéni fejlesztés A gyermek fejlesztéséhez a csoportos és egyéni foglalkozások adnak keretet. Területei: mozgásfejlesztés figyelem, emlékezet fejlesztése finommotorika fejlesztése kommunikációs készség, beszédkészség fejlesztése, beszédindítás játékokkal való adekvát tevékenység kialakítása önkiszolgálási szokások kialakítása

Hangterápia Számos pedagógiai terület számára értékes és támogató módszer. Jó eredménnyel alkalmazható: viselkedési rendellenességek tanulási nehézségek kommunikációs zavarok sajátos nevelési igényű gyermekek esetében

Hangterápia A hangok befogadása: érzelmekkel párosul örül, figyel, rácsodálkozik személyes kapcsolat zenei színek élmény többszöri ismétlés, utánzási kedv

Hangterápia Alkotás öröme: semmiből lesz valami rögtönözni próbál spontán rögtönzés ének beszéd tudatos rögtönzés

„Ne múljon el nap éneklés nélkül!” Hangterápia Hatására: gátlások könnyen oldhatók zenei képességek fejlődnek szívesen hallgatja az éneklést örül a játéknak önként vállal szerepeket szabályokat elfogad nyitottá, érdeklődővé válik „Ne múljon el nap éneklés nélkül!”

Fényterápia

Viziterápia

Köszönöm a figyelmet!