Menza Program Készítette: Pásthi Dániel
A szoftver feladata, főbb jellemzői Lehetővé teszi egy közösségi étkezde számára az egyszerűsített adminisztrációt A Tanuló Nyilvántartó programban kiállított vonalkódos kártyák révén többé nincs szükség az ebédjegyekre A Menza program adatbázisa azonos a Tanuló Nyilvántartó programéval
A szoftver jellemzői
Működési elv A Menza Program a kliens-szerver modellre építkezik. Ez azt jelenti, hogy az egyes felhasználók (kliensek) a hálózaton keresztül kapcsolódnak az adatbázishoz, amely általában egy dedikált számítógépen (szerver) található. A kliensek Microsoft Windows alapú számítógépek Az adatbázis szerver lehet MySQL alapú Ez a szétválasztás lehetővé teszi az adatok biztonságos tárolását, valamint a biztonsági mentést (backup)
Rendszerkövetelmények – Kliens oldal Szoftver: Microsoft Windows 2000, vagy újabb operációs rendszer Hardver: Intel Pentium III 500 MHz, vagy jobb CPU (processzor) 256MB vagy több memória (RAM) 10GB HDD, elegendő szabad hellyel (50MB) helyi hálózati kapcsolat* * Speciális esetben megoldható, hogy egy egyedi munkaállomás is futtathassa a rendszert hálózati kapcsolat nélkül, az adatbázis ekkor ugyanazon a számítógépen tárolódik. Ekkor különösen oda kell figyelni a biztonsági mentés megtervezésére, kivitelezésére.
Rendszerkövetelmények – Szerver oldal Szoftver: MySQL adatbázis szerver szoftver – az operációs rendszer lehet egy Linux disztribúció, avagy a Microsoft Windows valamely szerver változata Hardver: Intel Pentium 4, 1.5GHz, vagy jobb CPU (processzor) 512MB vagy több memória (RAM) 20GB HDD, elegendő szabad hellyel helyi hálózati kapcsolat
Egyéb hardverkomponensek Vonalkód-szkenner (pl. Magellan® 1000i Omni-Directional Imaging Bar Code Scanner) RS-232 vagy USB porton csatlakoztatva PC-hez
A szoftver használata
I. Telepítés A szoftver telepítése a megfelelő programfájloknak a kliens számítógépre történő másolásával lehetséges, a szokásos telepítési folyamat nélkül A szoftver karbantartójának szükséges néhány apró módosítást eszközölnie az ún. ODBC adminisztrátor programban A program egyszerű indításához célszerű parancsikont létrehozni az Windows asztal felületén FloppyManó
II. Indítás, a frissítési funkció A szoftver indítása a parancsikon segítségével lehetséges Indítás után a szoftver leellenőrzi, hogy lehetséges-e frissítések letöltése, és amennyiben igen, a felhasználó döntésétől függően feltelepíti azokat
III. Bejelentkezés A következő lépés a bejelentkezés, az adatbázishoz csak felhasználói név és jelszó birtokában férhetünk hozzá Ezek az adatok a rendszergazdától szerezhetők be.
IV. A program moduljai
0. A program fő képernyője Alább látható a program fő képernyője Mielőtt használni kezdené, kérjük tekintse meg milyen alapvető adatokat kell megadnia, hogy megfelelően használni tudja (következő lapok) A későbbiekben (1.6 fejezet) visszatérünk a program fő képernyőjén található funkciók használatához
Beállítások A Beállítások menüben adhatja meg a rendszer alapvető paramétereit Ezek kitöltése kötelező jellegű, és ajánlott mindjárt az első használat alkalmával megtenni
1.1 Beállítások – Nyitvatartás A panelen lehetséges egy adott hónapra megadnia az étkezések rendjét, azaz hogy mely napokon milyen étkezésekkel számoljon 1. Válassza ki a kívánt évet és hónapot 2. Jelölje be az étkezéseket (szolgáltatásokat) 3. A napok sorszáma alatt jelölje be az arra a napra tervezett szolgáltatást 4. Ha elkészült, nyomja meg a Rögzít gombot. Ezután új hónap rendjét adhatja meg, vagy kiléphet a bezár gombbal Mentés nélküli kilépéshez használja a panel bezár gombját
1.2 Beállítások – Számlaadó Itt szükséges megadnia az intézmény, azaz a számlakibocsátó alapadatait 1. Töltse ki gondosan a mezőket 2. Ellenőrizze az adatokat, és ha elkészült, nyomja meg az Adatok rögzítése gombot.
Itt szükséges megadnia az étkezésért térítendő díjakat 1.3 Beállítások – Normák Itt szükséges megadnia az étkezésért térítendő díjakat Töltse ki gondosan a mezőket, adjon meg egy tetszőleges, de kifejező megnevezést az adott normához, majd adja meg az egyes étkezések díjait és SZJA kódját. 2. Ellenőrizze az adatokat, és ha elkészült, nyomja meg az Új felvétele gombot. A panelből annak bezár gombjára kattintva tud kilépni. 3. Már meglévő adat módosításához jelölje ki annak sorát, írja be az új adatokat, majd kattintson a Módosít gombra.
1.4 Beállítások – Árváltozás > Készítés Itt készíthet ármódosítást a normák alatt megadott alap árakhoz Válassza ki a norma nevét, majd módosítsa a megfelelő étkezések árait, valamint adja meg az új árak életbe lépésének kezdő évét és hónapját 2. Ellenőrizze az adatokat, és ha elkészült, nyomja meg az Árváltozás felvezetése gombot. 3. Megjelenik az Árváltozás rögzítve üzenet, az OK gomb megnyomásával léphet ki.
1.5 Beállítások – Árváltozás > Listázás Itt kérhet listát az eddigi árváltozásokról Egy nyomtatható lista jelenik meg, amely tetszés szerint kiértékelhető nyomtatásban, avagy a képernyőn. 2. A lista bezárás gombjával léphet ki.
1.6 A program fő képernyője Az alábbi képen látható a program egy minta képernyője A névsor mezőben látható információk köre és rendezettsége ettől némileg eltérhet (lásd a 2. és 3. számú fejezeteket) Az alábbi példát követve felvihető egy személy étkezési megrendelése 1. Jelölje ki a listából az adott személy (tanuló) nevét 2. A legördülő listákból válassza ki a kívánt évet és hónapot 3. Írja be az Autoérték mezőbe azt az étkezési adagot, amelyet alkalmazni kíván (ha csak 1 étkezést rendel adott személyre, hagyja az 1-es alapértéken). Az Autoérték megkönnyíti majd a rendelések kitöltését. 4. A legördülő listákból válassza ki a kívánt Norma típust
1.6.1 Étkezés rendelése Folytatás – Étkezés rendelése 5. Ha minden lehetséges napra ebédet szeretne rendelni – az Autoérték alatt megadott mennyiségben – akkor kattintson az „Ebéd” feliratra. Ekkor az összes napra az ebéd mennyisége beállítódik az Autoértékben megadottra. Hasonlóan járhat el a többi étkezés esetében is. 6. Ha egyedi, szórványos értékekre van szüksége, egyszerűen töltse ki a mennyiségeket az adott napokra. (Kattintson és írja be a sárga téglalap alakú mezőkbe a kívánt értékeket.) 7. Ha készen van, ellenőrizze az adatok helyességét, és nyomja meg a Rendel gombot. 8. Ha törölni akarja az összes rendelést az adott lapon, nyomja meg a Törlés, majd a Rendel gombokat.
1.6.1 Étkezés rendelése Az étkezés megrendelése, azaz a Rendel gomb használata után azonnal megjelenik a „Nem nulla egyenlegű hónapok” listájában az adott hónap. A rendelés összege nevű terület alatt a program kiszámítja a részösszegeket és egyenlegeket Ugyancsak elérhetővé válik a Támogató hozzáadása funkció
1.6.2 Támogatások Amennyiben az adott személyt támogatja egy önkormányzat, vagy egyéb szervezet, azt a Támogató hozzáadása funkcióval könyvelheti el. Töltse ki értelemszerűen a Támogató elérhetősége részben a mezőket 2. A Támogatás típusa alatt válassza ki a Típus listából a megfelelőt. (Teljes támogatás, Havi fix összeg, Havi százalékos) Az előzőleg megadott típussal összhangban írja be a megfelelő értéket a Mértéke mezőbe az alábbiaknak megfelelően: Teljes támogatás: nincs érték Havi fix összeg: támogatás Ft összege (csak a számérték) Havi százalékos: támogatás %-os összege (csak a számérték) 4. Adja meg a támogatás kezdetének és végének évét, valamint hónapját. 5. Ellenőrizze az adatokat, és kattintson a Támogató felvétele, majd a bezár gombra.
A Támogató hozzáadása funkció használata után a program újraszámolja a Rendelés összege mezőben lévő adatokat: (A Támogatások menü további lehetőségeket ad különféle riportok nyomtatására. Bővebben erről a 7. fejezetben olvashat.) Lehetősége van a támogatót értesíteni a befizetés esedékességéről (lásd 7. fejezet), és ha az összeg átutalásra került, beérkezettnek veheti a támogatást: kattintson a Támogatás beérkezett jelölőnégyzetbe
A Támogató hozzáadása funkció használata után a program újraszámolja a Rendelés összege mezőben lévő adatokat:
1.6.3 Befizetések Az étkezést igénybe vevő személynek kétféle lehetősége van arra, hogy kiegyenlítse tartozását: készpénzes vagy átutalásos befizetés Készpénzes befizetésnél számla generálódik. Átutalásnál a személyekhez tartozó gyűjtőszámlákra kell bekönyvelni annak értékét. (Bővebben lásd a 6. fejezetet.)
1.6.3.1 Átutalásos befizetés Az Átutalásos befizetés funkció használatával az adott személy gyűjtőszámlájáról (lásd 6.1 fejezet) lehetséges pénz kivétele az egyenleg kifizetéséhez A gomb használata után az gyűjtőszámla egyenlege a fizetendő összeggel csökken A hónap egyenlege egyaránt eltűnik
1.6.3.2 Készpénzes befizetés Az Készpénzes befizetés funkció használatával gyűjtőszámlával nem rendelkező, vagy készpénzzel fizetni kívánó személy befizetését könyvelhetjük le. Adja meg hány példányban kívánja elkészíteni a számlát, majd kattintson a Rendben gombra.
1.6.4 Számla Ezután megjelenik a nyomtatható számla A számlát kötelező kinyomtatnia ahhoz, hogy a rendszer eltárolja. Ne feledje beállítani a megfelelő nyomtatót A nyomtatáshoz használja a nyomtatás gombot Nyomtatás Nyomtatóbeállítás
1.6.5 Rendelés módosítása Rendelés módosításakor, azaz ha - hozzáad avagy - elvesz a már megrendelt mennyiségekhez, ún. helyesbítő számlát kap. Hozzáadáskor javítsa át a kívánt számértékeket a rendelések mezőiben, majd kattintson a Rendel gombra. Ezután válassza a Készpénzes befizetés gombot.
1.6.6 Helyesbítő számla Helyesbítő számla minta: Nyomtatás A helyesbítő számlát kötelező kinyomtatnia ahhoz, hogy a rendszer eltárolja. Ne feledje beállítani a megfelelő nyomtatót. Nyomtatáshoz használja a nyomtatás gombot. Helyesbítő számla minta: Nyomtatás Nyomtatóbeállítás A hónap egyenlege eltűnik
1.6.7 Rendelés lemondása, stornó Ha valamilyen ok miatt a megrendelést lemondják, avagy véletlenül rosszul vitt be egy megrendelést, és már számla is kinyomtatásra került, akkor lehetséges ún. stornó számlát kiállítani, és a befizetett összeget visszaadni. Kattintson a Törlés gombra - ekkor minden mennyiség törlődik a megrendelésből - , majd kattintson a Rendel gombra. Kattintson a Stornózás gombra a program fő képernyőjén. A hónap egyenlegénél megjelenik a visszafizetendő összeg.
1.6.8 Stornó számla A stornó számlát kötelező kinyomtatnia ahhoz, hogy a rendszer törölje a megrendelést. Ne feledje beállítani a megfelelő nyomtatót Nyomtatáshoz használja a nyomtatás gombot Nyomtatás Nyomtatóbeállítás
2. Módok A Módok menüben különféle szűrőket állíthatunk be, így a program csak bizonyos feltételeknek megfelelő adatokat fog kijelezni. Főcsoportok: Tanulók Dolgozók Vendég Kiköltözött tartozók: azok a régebben étkezést igénylő személyek vagy tanulók, akiknek még tartozása vagy túlfizetése van Bentlakó tanulók: a program alapállapota, az étkezést éppen igénybe vevő személyek Az aktuális szűrőfeltétel mellett egy pont jelenik meg
3. Rendezés A Rendezés menüben kétféle rendezési feltételt állíthat be, amely szerint a program az adatokat meg fogja jeleníteni: Név szerint Csoport szerint Az aktuális rendezési feltétel mellett egy pont jelenik meg
4. Lekérdezések A Lekérdezések menüben különféle riportok nyomtatására nyílik lehetősége: Tartozások és túlfizetések listája Létszámjelentés (az menüket készítő konyha felé) Hagyományos összesítő Előírás befizetés A hónap utalásos befizetései Hónapinfo – befizetések, számlák, átutalások, jóváírások száma, megrendelések támogatások, befizetések, túlfizetések, és jóváírások összege – az aktuális, a Módok/Főcsoportok menüben kijelölt főcsoport adatai jelennek meg
4.1 Lekérdezések > Tartozás/Túlfizetés A Tartozás/Túlfizetés menüben a tartozók és túlfizetők listáját kérheti le különféle szempontok alapján. A riport csoportonkénti* bontásban jelenik meg Mód Összesített Tartozás Túlfizetés Év választhat egy évet, amelyre nézve kéri a riportot vagy kérheti az összes eddigi adatot (Minden) Hónap választhat egy hónapot, amelyre nézve kéri a riportot vagy kérheti az összes hónapra az adatot (Minden) Csoport választhat egy csoportot amelyre nézve kéri a riportot kérheti az összes adatot (Összes) Jelölje be az Aktuális személyhez lehetőséget, ha csak az éppen kijelölt személyre akarja lekérni a fenti adatokat Kattintson a Listáz gombra a jelentés megtekintéséhez * Amennyiben használ csoportokat - a név listában a második oszlop a Csoport, amely lehetővé teszi az étkezést igénybe vevő személyek csoportokba sorolását különféle szempontok alapján
4.1 Lekérdezések > Tartozás/Túlfizetés Az alábbi ábrán egy mintát láthat a Tartozás/Túlfizetés menüben előállított riportról:
4.2 Lekérdezések > Létszámjelentés A Létszámjelentés menüben összesített riportot készíthet a konyha számára, vagy más célból. Adja meg az alábbiakat: Dátum: Év Hónap Nap Szűrési lehetőségek Főcsoportok (tanulók, dolgozók, vendégek) Csoportok Norma szerint (a Norma alatt már beállított norma-csoportok) Kattintson A hónap napjáról gombra, ha csak egy adott napra szeretne létszámjelentést kérni Kattintson A havi összesített gombra, ha az adott hónapra kér.
4.2 Lekérdezések > Létszámjelentés Az alábbi ábrán mintát láthat a Létszámjelentés menüben előállított riportokról:
4.3 Lekérdezések > Hagyományos összesítő A Hagyományos összesítő menüben jelentést kaphat a rendszerben lévő személyek aktuális hónapban érvényes befizetéseinek, támogatásainak részleteiről. A Hagyományos összesítő menüben egyszerű jelentést kaphat a rendszerben lévő összes személy aktuális hónapban leadott megrendeléséről. Alább látható egy minta a hagyományos összesítő jelentésre
4.4 Lekérdezések > Előírás befizetés Az Előírás befizetés menüben jelentést kaphat a rendszerben lévő személyek aktuális hónapban érvényes befizetéseinek, támogatásainak részleteiről. Adja meg az alábbiakat: Csoport (amennyiben használ csoportokat) választhat egy csoportot amelyre kéri a riportot kérheti az összes adatot (Összes) Kategóriák választhat egy, a Norma alatt megadott kategóriát Mód Részletes – személyenként listáz Összesített Jelölje be az Aktuális személy lehetőséget, ha csak az éppen kijelölt személyre akarja lekérni a fenti adatokat Kattintson a Listáz gombra a jelentés megtekintéséhez
4.4 Lekérdezések > Előírás befizetés Alább látható egy minta az Előírás befizetés jelentésre
4.5 Lekérdezések > A hónap utalásos befizetései A hónap utalásos befizetései menüben jelentést kaphat a rendszerben lévő személyek aktuális hónapban érvényes befizetéseinek, támogatásainak részleteiről. Minden, a rendszerben levő személynek nyomon követhetőek az átutalásai, egyenlege
4.6 Lekérdezések > Hónapinfó A Hónapinfó menüben jelentést kaphat az aktuális főcsoport összesített befizetéseiről, számláiról, támogatásairól stb.
5. Számlakezelés A Számlakezelés menüben különféle számlák nyomtatására nyílik lehetősége: Számlamásolat nyomtatása Kiadott számlák Kiadott számlák megadott számlaszámtól Kiadott számlák megadott számlaszámtól számlaszámig Aktuális személynek kiadott számlák
5.1 Számlakezelés > Számlamásolat nyomtatása A Számlamásolat nyomtatása menüben az eredetileg kinyomtatott és kiadott számlákat (lásd 1.6 fejezet) nézheti meg, és nyomtathatja ki újra. Adja meg a megjelenő panelen a számla számát, majd kattintson a Rendben gombra
5.2 Számlakezelés > Kiadott számlák A Kiadott számlák menüben listát kérhet adott feltételeknek megfelelő számlákról Kattintson A mai nap kiadott számlák gombra, ha csak az adott nap számláit szeretné listázni Adja meg a megjelenő panelen az alábbiakat Kezdő dátum Végső dátum Leválogatás: Megadhat egy hónapot avagy Megadhatja az összes hónapot Ezután kattintson az Egy időintervallum számlái gombra, ha a megadott feltételeknek megfelelő számlákat szeretné listázni
5.2 Számlakezelés > Kiadott számlák Megjelenik a kívánt lista a számlákról:
5.3 Számlakezelés > Kiadott számlák számlaszámtól A Kiadott számlák számlaszámtól menüben listát kérhet az adott számlaszámnál nagyobb sorszámmal rendelkező számlákról Adja meg a megjelenő panelen a kezdő számlaszámot, majd kattintson a Listáz gombra A megjelenő lista hasonló az 5.2 fejezetben bemutatottra
5.3 Számlakezelés > Aktuális személynek kiadott számlák A Aktuális személynek kiadott számlák menüben listát kérhet az kijelölt felhasználó számára kiállított számlákról A megjelenő lista hasonló az 5.2 fejezetben bemutatottra
6. Átutalások kezelése Az Átutalások kezelése menüben az egyes személyekhez tartozó gyűjtőszámlákkal kapcsolatos funkciókat találhatja meg Az egyéni gyűjtőszámla hasonló egy bankszámlához, de ezt az étkeztetést szervező intézmény igazgatja. Az egyéni gyűjtőszámlán adott személynek lehet többlete, de tartozása nem, mert arról csak az egyenleget meg nem haladó összeg használható fel. Az egyéni gyűjtőszámla egyenlege rendelések kiegyenlítésére használható. Szükség esetén – amennyiben a számlán lévő összeget már nem lehetséges felhasználni (pl. év végén, vagy a személy már nem kívánja tovább igénybe venni az étkezést) – a megmaradó összeg visszautalható a befizető személynek. Az alábbi lehetőségek érhetők el, melyekre a következő oldalakon kaphat magyarázatot: Be- és kivétel a gyűjtőszámláról Mai tranzakciók Összes tranzakció a személyhez Aktuális hónap tranzakciói Leválogatás megjegyzés alapján Leválogatás dátum szerint Leválogatás dátumtól dátumig Csekk nyomtatása Aktuális személynek Egy csoportnak
6.1 Átutalások kezelése > Be- és kivétel a gyűjtőszámláról A Be- és kivétel a gyűjtőszámláról menüben az egyes személyekhez tartozó gyűjtőszámlákra pénzt utalhat, illetve onnan vehet le. Pénz átutalása postai vagy banki tranzakcióval, vagy elméletileg extra készpénz helyi befizetésével lehetséges Adja meg az alábbiakat: Megjegyzés Beérkezés dátuma Tranzakció típusa (bevitel, kivitel) Összege Ellenőrizze az adatokat, majd kattintson a Tranzakció gombra. A program fő paneljén az egyenleg már az új adatot tartalmazza.
6.1 Átutalások kezelése > Be- és kivétel a gyűjtőszámláról Az előző példán az alábbiak történtek: a tanuló étkezés megrendelése után tartozik 3620.- Ft-tal az intézménynek banki átutalás révén az egyéni gyűjtőszámlájára 4000.- Ft érkezett meg Ezután az Átutalásos befizetés gombra kattintással a gyűjtőszámláról levonható a tartozás, ahogyan az 1.6 fejezetben is látható volt – így az egyenleg 380.- Ft-ra csökken.
6.2 Átutalások kezelése > Mai tranzakciók A Mai tranzakciók menüben a kilistázhatja az adott napon lezajlott tranzakciókat.
6.3 Átutalások kezelése > Összes tranzakció a személyhez Az Összes tranzakció a személyhez menüben a kilistázhatja az adott személyhez tartozó összes tranzakciót. (Mielőtt a menüre kattint, jelölje ki a listában a kívánt személyt.)
6.4 Átutalások kezelése > Aktuális hónap tranzakciói Az Aktuális hónap tranzakciói menüben az adott hónap összes tranzakcióját kilistázhatja.
6.5 Átutalások kezelése > Leválogatás megjegyzés alapján Az Leválogatás megjegyzés alapján a tranzakciókat az azokhoz adott megjegyzések alapján szűrheti. A Megjegyzések listából válassza ki a kívánt megjegyzést. A mező üresen hagyása esetén az összes tranzakció kiíródik. Az eredmény megtekintéséhez kattintson a Listáz gombra.
6.5 Átutalások kezelése > Leválogatás dátum szerint Az Leválogatás megjegyzés alapján menüben a tranzakciókat azok dátuma alapján szűrheti. Adja meg a leválogatás dátumát, majd kattintson a Listáz gombra.
6.5 Átutalások kezelése > Leválogatás dátumtól dátumig Az Leválogatás dátumtól dátumig menüvel a tranzakciókat azok dátuma alapján szűrheti. Adja meg a leválogatás kezdő és végső dátumát, majd kattintson a Listáz gombra.
6.5 Átutalások kezelése > Csekk nyomtatása Az Csekk nyomtatása menüben postai csekkre nyomtathatja az adott személy tartozását. Amennyiben az adott személy gyűjtőszámláján a tartozásnál kisebb összeg van, a különbség nyomtatódik a csekkre. A menüben lehetősége van: Aktuális személynek vagy Egy csoportnak csekkeket nyomtatni. Utóbbi esetben ki kell választania a csoport nevét. Nyomtatás előtt győződjön meg a nyomtató helyes beállításáról, illetve a csekk (csekkek) behelyezésének helyességéről.
7. Támogatások A Támogatások menü lehetőséget ad az alábbi jelentések nyomtatására: Be nem érkezett támogatások listázása Beérkezett támogatások listázása Támogatónak szóló értesítő
7. Telefon Az Telefon menüben lehetősége van a szinte minden intézményben előforduló, és folytonos fejtörést okozó telefonálási költségek nyomon követésére, valamint számla adására. (A legtöbb alközpont képes a hívások idejét és költségét nyomon követni, azonban számlát már az intézménynek kell kiállítania.) A program ezen funkciója az intézmény törvényi kötelezettségének is segít eleget tenni az önkormányzatok felé.
7.1 Telefon > Számlakészítés A Számlakészítés menüben egy magán célú telefonbeszélgetéshez készíthet számlát Először a nevek listájában jelölje ki a személy nevét, majd kattintson a Telefon > Számlakészítés menüre. Az összeg mezőbe írja be a beszélgetés díját. Kattintson a Számla készítése gombra. Adja meg hány példányban kívánja kinyomtatni a számlát Kattintson a Rendben gombra. A program az alapértelmezett nyomtatóra küldi a számlát a kért példányszámban.
7.2 Telefon > Stornózás (Fejlesztés alatt)
7.3 Telefon > Személynek kiadott számlák A Személynek kiadott számlák menüben az aktuális személy számára a múltban kiadott számlák listáját nyomtathatja ki. Jelölje ki a kívánt személy nevét a nevek listájában, majd kattintson a menüre.
7.4 Telefon > Számlák számlaszámtól számlaszámig A Számlák számlaszámtól számlaszámig menüben lehetősége van adott számlaszám határok közé eső számlákról jelentést kérni. A menü kiválasztása után adja meg a listán látni kívánt számlák alsó és felső határát majd kattintson a Listáz gombra (a határok még nem, illetve már nem fognak a listán szerepelni).
7.5 Telefon > Számlák számlaszámtól A Számlák számlaszámtól menüben lehetősége van adott számlaszám határ feletti számlákról jelentést kérni. A menü kiválasztása után adja meg a listán látni kívánt számlák alsó határát majd kattintson a Listáz gombra (az alsó határ még nem fog a listán szerepelni).
7.6 Telefon > Aktuális év statisztikája (Fejlesztés alatt)
7. Extrák Néhány hasznos funkciót találhat az Extrák menüpont alatt: Üzenőrendszer Chat Autorendelés (Automatikus rendelés)
7. Extrák > Üzenőrendszer Az Üzenőrendszer menüt választva a program fő ablakán kívül beléphet az adott intézmény rendszerének webes felhasználói fórumára, ahol többek között a frissítésekről értesülhet, valamint ha problémát észlel, üzenetet hagyhat a fejlesztőnek.
7. Extrák > Chat Az Chat menüben egy külső weboldalon üzemelő csevegő-rendszerbe léphet be, amely segítségével élőben üzenhet más felhasználóknak, esetleg a fejlesztőnek, rendszergazdának (A belépéshez regisztráció szükséges).
7. Extrák > Autorendelés Az Autorendelés (Automatikus rendelés) menüben a névsorban lévő összes személy részére rendelhet étkezést az aktuális hónapra. Az adagok mennyisége az autoértékben megadott szám lesz az egyes esetekben. Csak olyan személynek fog tudni rendelni, akinek van már beállított normája. Kattintson az Indít gombra, ha használni kívánja a funkciót. A Mégsem gombbal kiléphet a modulból.
Köszönjük figyelmét! © EccoSoft, 2007