Marketing pszichológusoknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
DPR kommunikáció alapelvei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
A fogyasztói magatartás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Településmarketing Értékaudit.
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A marketing alapjai.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Turizmus gazdaságtan 3..
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Marketing pszichológusoknak Előadásom címe És remélem, az intézményen belül, más területeken is jól haszálható ötleteket tudok most bemutatni marketing intézményen belül szakmai–személyiség–marketing

y Bemutatkozás Saródy Vera tanácsadó szakpszichológus, tanár 2013. február 21-22. y Saródy Vera tanácsadó szakpszichológus, tanár marketing és pr-manager Felismerés Alapítvány kezdő pszichológusok gyakorlata intézményi beilleszkedés támogatása Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A marketinhez a rklámkampányokon kereztül kerültem, 6 éve foglalkozom fiatal pszichológusok gyakrolatának szervezésével és az ő intázményi beilleszkedését segítendő kezdtem el a pszichológus-marketing kapcsolattal foglalkozni. Nyomdai szövegtervezés (80-as évek) ––» reklám ––» marketing ––» marketingtanácsadás ––» tanítás (marketing…) –– –– ––» pszichológia

A konferencián belül 2010: 2011: 2013 Paplanos Péter pr-manager, Lilly Hungária Kft. (szervezeti image): Krízis kommunikáció és image építés az egészségügyben 2011: Dr. Pusztai Erzsébet orvos, coach, Opes Kft, Budapest (szakemberek megközelítése): Egészségteremtés, kommunikáció és coaching 2013 Zsótér Gina (szakmai személyiség támogatása)Kommunikáció fejlesztése az egészségügyi intézményekben coaching módszertan segítségével 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Ennek a konferenciasorozatnak korábbi előadásai is foglalkoztak hasonló területekkel, azonban ez a szervezet imege-t vagy a kommunikációt érintették. Szeretnék most továbblépni az egyén és az egyéni arculat jelentősége felé.

Tartalomjegyzék Marketing és a pszichológus szakma Aktív tér a piac szereplői a termék a márka Aktív tér marketingkommunikáció marketingmix 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Csupán felvillanásokra lesz mód, igyekszema legkönnyebben felhasználható területekre bepillnatást nyújtani

A marketing fejlődése: KLASSZIKUS MARKETING EGYÉSZSÉGÜGY 2013. február 21-22. Termelés-orientált szakasz: (1920-as évek) MINÉL TÖBB GYÓGYMÓDOT MEGTALÁLNI Kereskedelem orientált szakasz: (1930-as évek Amerika, 1950- es évek Európa) MINÉL TÖBB BETEGGEL FOGLALKOZNI Vásárló-orientált szakasz (klasszikus marketing): A lehetséges vásárló és igényei kerülnek középpontba. (1960-70-es évek) EGYÉNENKÉNT MEGSZÓLÍTANI A BETEGEKET Társadalom-orientált szakasz: Az eladás mellett a cég társadalmi elkötelezettsége is érték. (1980-as évek) TÁRSADALMI SZINTEN A LEGNAGYOBB HASZNOSSÁGOT ELÉRNI Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Egy kis történelem: A marketing szakaszai szinte azonosan felfedezhetők az egyészségügy és a pszochológia fejlődésében is Egyre inkább előtérbe kerül, hogyan lehet a megszerzett tudást és tapasztalatot a legszélesebb rétegnek átadni

Az érintettek … …a mi esetünkben… A pszichológus (orvos) Kollégák és a betegek, kliensek Az intézmény belső világa, szabályozók, formális és informális vezetők 2013. február 21-22. Eladó Vevők Környezet Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Konkrétan a szereplők És a nagy kérdés, mi is a termék, amit kínálunk? Ki az eladó, ki a vevő és kik a szereplők a pszichológus (orvos) esetében – általában és intézményen belül?

A marketingmix elemei (4P): TERMÉK (Product) lehet szolgáltatás és bármi, amit nyújtani szeretnénk annak a tudásnak az átadása, amivel mi rendelkezünk ÁR (Price) költségvizsgálatok, fogyasztói árelfogadás, árpolitika és meghatározás a mi esetünkben a velünk kapcsolatos idő-és figyelemráfordítás ELADÁSI HELY (Place) értékesítési út tervezése, logisztika és fizikai elosztás, kereskedelmi formák a mi esetünkben maga az intézmény vagy a terápiás tér REKLÁM (Promotion) kommunikációs elvek és következmények, PR, eladásösztönzés, reklám-hatás és elemzése A mi esetünkben minden beszélgetés, ismerkedés, ismertetés 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) itt az összevetéseket lehet látni, hogy általában és konkrétan a pszichológusok esetében hogyan néz ki: Mit kínálunk? Mit várunk, kapunk érte? hol zajlik a csere és a marketingtevékenység? Mik a reklám és PR sajátosságai?

Szinergia  A 4P (7P) elemeinek összehangolásával együttesen érhetünk el eredményt, költséghatékony marketing tevékenységet eredményez. A hatás együttesen nagyobb, mint a részek összessége. –» „energiahatékony” (milyen energiákat tudunk és akarunk felhasználni). 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Néhány kifejezést emeltem csak ki, ezek közül az egyik kedvencem a szinergia Lényege, hogy az összecsengő hatások erőteljesebbek együtt, mint elszórtan. Egymáshoz közeli – és összhangban lévő – tevékenységek hatása hatványozódik.

A marketing célja intézményi keretekben 2013. február 21-22. Egyéni elfogadottságunk növelése Munkatevékenységünk irányítása az általunk preferált területre A hatás optimalizálása a szakmai stratégia által kijelölt keretek között Előzetes információ a „termékfejlesztéshez” –» mi is a cél? SAJÁT CÉL MEGVALÓSULÁS = NYERESÉG Az igényekhez és az adott szervezethez igazodó marketingmix Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Először nézzük meg, mit is szeretnénk elérni? mi az., ami az elégedettségünket növelné? … Saját céljaink megvalósulását tekintjük majd nyereségnek.

Minőségbiztosítás (marketinget érintő területei) 2013. február 21-22. Folyamatos ellenőrzés, önellenőrzés Eredmények visszacsatolása A felesleges szolgáltatások kiküszübülése Vevői elégedettségmérés Minőségi kör: tapasztalat –» fejlesztés –» cselekvés –» ellenőrzés (tapasztalat) –» módosítás (fejlesztés) –» ... Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Tevékenységeinket akarva–akaratlan a pdca ciklus szerint szervezzük, én a leírás pártján állok, hogy legközelebb egyre javítva lehessen megvalósítani valamit.

A magatartást befolyásoló tényezők részletes modellje: 2013. február 21-22. Kulturális jellmzők Társadalmi jellemzők Kultúra Személyes jellemzők Szubkultúra Referencia-csoport Iskolázottság Pszichológiai jellemzők Társadalmi osztályok Nagy család Kor Életciklus Attitűd Motiváció Vevők és minden szereplő Nemzetiség Társadalmi szerep Életmód Szűk család Észlelés, Tanulási készség Földrész Intellektuális környezet Gazdasági körülmények Vallás Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Ezt az ábrát a vevők esetében szokta a marketing bemutatni, én azért tettem az elejére, mert mindannyiunkra, most az eladóra, mint emberre is vonatkoznak ezek az egyéni sajátosságok. Tehát önmagunk esetében is számolni kell a sajátosságokkal. Előkerül majd a SWOT analízis kapcsán.

2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A piac

Külön a kollégák egyes csoportjai; külön a főnökeim, beosztottjaim;  A piacszegmentáció Külön a kollégák egyes csoportjai; külön a főnökeim, beosztottjaim; célcsoportok meghatározása, akik várhatóan azonosan reagálnak a tevékenységünkre. Kik az én „fogyasztóim”? Milyenek a fogyasztók igényei? Melyek a jellemzőik? Korábbi tapasztalatok, iskolai végzettség, családi háttér Milyen módon közelíthetők meg? Mi az, ami megkülönbözteti őket egymástól? Foglalkozás (szakirány), jövedelem, életmód, kor, helyzet... Milyen a viselkedésük? Termékhasználat, szabadidő eltöltése, érdeklődés, személyiségjegyek 2013. február 21-22. Mit várnak el tőlem; Milyenek a szakmai sajátosságaik; Milyen a kapcsolatunk? Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Nézzük most meg, kik is a mi vevőink? Hogyan bonthajuk őket csoportokra? Miben kell velük más- és máshogy viselkednünk?

A vásárlási magatartás folyamata: 2013. február 21-22. Problémafelismerés, érdeklődés Információ gyűjtés (Fejből vagy adatforrások felhasználásával?) Értékelés Döntés Döntési magatartás Az egyes fázisokat nem minden esetben tesszük meg, illetve vásárlásonként más a folyamat időigénye. Honnan gyűjt információt a kollégám? Hogyan növelhetem az esélyét, hogy hozzám forduljon? Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A mi szolgáltatásaink igénybevételekor is ezek a lépések igazak, akkor is, ha valamelyik lerövidül. Itt egyet emeltem ki, hogy intézményen belül inkább a fejükben tárolt információkra támaszkodnak a kollégák, mint az adatgyűjtésre.

A vásárlási döntések típusai: Impulzusvásárlás „na most aztán elküldöm Önt a pszichológushoz!” Leegyszerűsített vásárlási döntés „jaj de jó ma van pszichológus!” Szokásokon alapuló döntés „Harmadik gyógyszert utasítja vissza, menjen el pszichológushoz!” Ipari problémamegoldó döntés Nem összehangzó tünetek, „irány a pszichológus”. 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Mennyire tudjuk mi magunk befolyásolni, hogy milyen módon vesznek bennünket igénybe?

Fogyasztói típusok: korai többség késői többség korai elfogadók 2013. február 21-22. lemaradók Innovátorok Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Mi a helyzet, amikor már volt előttünk másik pszichológus, – mi van akkor, ha még nem? Kik reagálnak először? Rugalmasság, nyitottság vagy tehetetlenség, – ha valaki pszichológushoz fordul egy beteg vagy – önmaga érdekében? Termék életgöre minden tevékenységünkre igaz, van aminek nagyon elnyúlik a középső szkasza, van, amit gyorsan felvált egy újabb módszer. Kollégáink közül kik lesznek, akik azonnal reagálnak egy változásra és ki, miért lassabban, hogyan terjed egy szolgáltatásunk híre?

Az üzenet hatása az egyes befogadók vagy befogadói csoportok az őket ért információkra, a saját jellemzőik alapján reagálnak; fenntartásokkal, közömbösséggel vagy éppen egyetértéssel válaszolhatnak. A reakciók mélysége és természete nagy mértékben függ attól, hogy milyen viszonyban vannak a kibocsátóval: kedvelik e vagy elutasítják; az információ tartalmával: kedvező e rájuk nézve vagy kedvezőtlen. Honnan tudhatom, mit tart ő kedvezőnek? 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Az üzenetről még később lesz szó, itt azt emelném ki, hogy a saját jellemzők aktiv magatartásban is megnyilvánulhatnak. Ezt nem csak a személyes jellemzők alakíthatják, hanem a viszonyok is. Személyekkel, témákkal, nézetekkel kapcsolatos érzelmek játszhatnak szerepet.

A termék és a márka 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A termék és a márka

A márka pszichológusnak a személyisége és a neve A MÁRKA a termékek/szolgáltatások megkülönböztetését, beazonosítását, differenciálását szolgálja. A terméktulajdonságok összességének együttese (minőség, különlegesség, termékmúlt, tartósság, aktualitás, sokoldalúság, ár, kapcsolódó szolgáltatások, garancia) MÁRKA ismerete lecsökkenti a döntési feladatot, csökkenti az idő- és energiaráfordítást. Egy-egy tevékenység arculata tartalmazza az egész szakmai személyiség legjellemzőbb jegyeit, így sikere magával emeli a többi terméket is. Formai jegyei: öltözködés, használt tárgyak, mozgás az épületben, szóhasználat, kapcsolati rendszer, ... 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A pszichológusnak a neve a márkajele. Mire is szolgál a MÁRKA? A márkaépítés formai jegyei támogatják vagy akadályozzák a szándékainkat?

Saját briefing Magamról A lehetőségekről A piacról Mit tudunk a saját lehetséges szolgáltatásainkról? SWOT elemzés önmagunkról. Jogi, etikai kitételek figyelembe vétele. A piac egészének felmérése –» a valós piac nem a teljes intézmény, fel kell mérni, hogy mekkkora részével tudok foglalkozni. Szolgáltatásunk fogyasztóinak jellemzői: mind objektív, mind szubjektív szempontok alapján. Az intézmény 4-5 részre bontása. Média kötöttségek: adott lehetőségek, könnyen elérhető extrák.... A kampány költségkerete, energiaigénye (belefáradás nélkül). 2013. február 21-22. A piacról Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Briefing, amit a cég átad a marketingkampány előtt a tervezőnek. Ezt évente-kétévente érdemes újra átgondolni a saját esetünkben is. A lehetőségekről

SWOT analízis S= erősségek O= lehetőségek W= gyengeségek T= veszélyek Táblázatos formába rendezett összegzés a belső helyzetértékelés során feltárt sajátosságokról. SWOT: strenghts - erősségek, weaknesses - gyengeségek, opportunities -lehetőségek, threats - veszélyek 2013. február 21-22. S= erősségek O= lehetőségek W= gyengeségek T= veszélyek Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A márkapéítás első fázisa a helyzetfelmérés.

A marketingkoncepció a pszichológus életében 2013. február 21-22. Szakmai stratégia Ennek lebontása tevékenységi területekre személyes (szakmai) stratégia belső etikai és szakmai elképzelések Marketingstartégia: A pszichológus teljes szakmai- marketingtevékenysége „Nem elég jónak lenni, de jónak is kell látszani”. a termékek tervezett életgörbéje a termék gazdaságossága (fedezeti pont, nyereség, befektetett összeg ...) egyéni „cash flow” –» szabad energiák Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Elsőként a szakmai startégiát érdemes kidolgozni, megtervezni Persze ez változhat, de legyen egy kép, egy vázlat. Utána jön, hogy ezt milyen eszközökkel tudjuk megtámogatni, népszerűsíteni. És főként, hogy mennyi energiabefektetést ér meg, mennyit tudunk ráfordítani? SAJÁT EGÉSZSÉGÜNK MEGŐRZÉSE MELLETT.

A kommunikáció speciális fókusza 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) A kommunikáció speciális fókusza

A kommunikáció gondolati közösség ...olyan tevékenység (folyamat), amely egy kibocsátó (információforrás) és egy befogadó (címzett) között gondolatok közösségét vagy egyezését hozza létre. 2013. február 21-22. üzenet kódolás dekódolás visszajelzés kódolás dekódolás gondolati közösség Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Az alapokat mindenki ismeri Fontos a visszacsatolás Sikeresnek akkor mondhatjuk, ha az mánt át, amit mi akartunk.

A kommunikáció sajátosságainak csoportosítása 2013. február 21-22.  Csatornák típusa szerint auditív, vizuális vagy kinesztetikus Csatornák összetettsége szerint közvetlen vagy közvetett Csatornák irányultsága szerint befelé irányuló (belső) – kifelé irányuló (csoportok közötti) Az irány koncentráltsága szerint Szóródó vagy koncentrált A kommunikáció viszonossága szerint egyirányú vagy kétirányú Verbális – nonverbális Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Verbális csatornánk keresztül az információ 7-10%-át adjuk át, a többi egyéb tényezőktől függ. Ha a siker lemarad a várakozástól, mindenképpen érdemes megvizsgálni, hol lehet javítani? mi csúszott el? és ezek bármilyen kombinációja

Saját médiamix kialakítása Beszélgetések-bemutatkozások Kérdőívek, véleménykérések, ötletkérések Bemutatók, előadások tartása, azok felajánlása Látogatások és utána beszélgetés Tájékoztatás a működésünkről, titoktartás megőrzésével. 2013. február 21-22. Interaktív kapcsolatok Hirdetések, jelentkezési lehetőségek elhelyezése Következetes információellátás Grafikus, vizuális megjelenés (szignálok) A lehetséges kínálatból választható alternatívák informatív bemutatása Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest) Hogyan is áll össze egy egyéni kommunikációs battéria? Mi az, amit én jól csinálok, mire vevők a parnereim? Milyen standard, ottmaradó anyagokkal tuodm támogatni a személyes jelenlétemet? ne feledjük, hogy mindez a márkaépítést szolgálja. egyirányú kommunikáció Márkaépítés

A kampány költségvetése, a mi esetünkben forrásigénye 2013. február 21-22. Időráfordítás közvetlen (megbeszélések, anyaggyűjtések) közvetett (várakozások, közlekedési idő, felesleges tevékenységek...) Frusztrációs tényező rizikó, felesleges tevékenység, várakozás, kellemetlen helyzetek, Költségek (saját forrásból) az is költség, ami nem most kerül pénzbe („volt otthon” csapda) baráti és családi kapcsolatok „elhasználása” Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest)

Ami kimaradt: A kampány lefutásának megtervezése A megkülönböztető jegyek jelentősége és kialakítása Piackutatás A kommunikációs eszközök megválasztása A többlépcsős kommunikáció hátrányai és lehetőségei Szerepek okozta ellentmondások a termékértékesítés és felhasználás területén Költség-hatás mátrix Termékfejlesztés 2013. február 21-22. Saródy Vera: Pszichológusmarketing (XVI. Orvosmarketing konferencia, Budapest)

Köszönöm a figyelmet!