1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető május 31. Dombóvár

2 A fejlesztési elképzelések háttere •Nemzeti Alaptanterv (NAT felülvizsgálat, folyamatosság és megerősítés) •Közép- és hosszú távú közoktatási stratégiák •Nemzetközi (PISA, TIMMS, PIRLS) és hazai mérési eredmények •Uniós környezetbe illesztés, Lisszabon •Munkaerő-piaci igények •Az NFT I. fenntarthatósága és folytatása

3 A közoktatás kapcsolódási pontjai az ÚMFT-hez •TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program - tartalmi fejlesztés •TIOP – Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - központi infrastruktúra-fejlesztés •ROP – 6 regionális operatív program és KMOP - regionális infrastruktúra-fejlesztés (szinergia)

4 Előzmények az NFT I-ben •A közoktatási intézmények korszerűsítése, rekonstrukciója - ROP 2.3 Óvodák és alapfokú nevelési-oktatási intézmények infrastrukturális fejlesztése •Tartalmai fejlesztés - HEF OP 2.1 Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatásban - HEF OP 3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése •Az intézmények fejlesztő munkáját támogató hálózatok megalapozása - TIOK és szolgáltatók (HEF OP és 3.1.4)

5 Várt eredmények az NFT I. végére •Az integrációs folyamatok erősödése, pedagógusok felkészítése •A képességfejlesztés előtérbe helyezése az ismeretközpontú oktatással szemben, új pedagógiai kultúra megismertetése az intézmények kb. 10 százalékában •Korszerű tanulási környezet megteremtése: infrastrukturális fejlesztés (hátrányos helyzetű alapfokú intézmények felújítása) •Új hálózatok alapjainak kiépülése: TIOK, szolgáltatók, új szakértelem megjelenése, oktatásfejlesztési menedzsment megerősödése

6

7 Társadalmi Megújulás Operatív Program - közoktatási prioritások •Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek •Az oktatási és képzési rendszerek szerepének erősítése az innovációs potenciál fejlesztésével

8 A közoktatás fejlesztési feladatai az Új Magyarország Fejlesztési Tervben ( ) 1/5 A kompetencia alapú oktatás és a korszerű pedagógiai módszerek elterjedésének támogatása a közoktatásban -ismeretbe ágyazott képességfejlesztés, az egész életen át tartó tanulás megalapozása a kulcskompetenciák fejlesztésével -tanulóközpontú differenciált módszertan pragmatikus, jól kezelhető moduláris tananyag, oktatási programcsomag használata -megváltozott tanárszerep, aktív tanuló -többirányú kommunikáció a tanteremben -új kompetenciaterületek: aktív állampolgárság, vállalkozói ismeretek -a természettudományos szakterületekre, műveltségterületekre irányuló fejlesztések

9 A közoktatás fejlesztési feladatai az ÚMFT-ben 2/5 A közoktatás és felsőoktatás pályaorientációs, karrier- tanácsadási és pályakövetési szolgáltatásainak fejlesztése (SzMM) -egységes és részletes, mindenki által hozzáférhető információs rendszer kialakítása -az egész életen át tartó tanulás, egész életen át tartó tanácsadás és életpálya-építés egységének létrehozása -a pedagógusok alap- és továbbképzési rendszerébe a tanácsadói szakterület beillesztése -a hazai tanácsadási rendszer korszerűsítése, a munkaügyi és oktatási rendszer összehangolása -európai információs és tanácsadói szervezet kiépítése

10 A közoktatás fejlesztési feladatai az ÚMFT-ben 3/5 Átfogó mérési, értékelési és minőségirányítási rendszerek fejlesztése (központi program) Célja: hatékony eszközrendszer, megbízható információk a tanulói, a pedagógus és az intézmény teljesítményéről a fejlesztés érdekében - egységes mérési, értékelési rendszer kialakítása - intézményértékelés - tanulói és pedagógus teljesítményértékelés - a minőségbiztosítási rendszerek harmonizálása

11 A közoktatás fejlesztési feladatai az ÚMFT-ben 4/5 Az oktatásban dolgozók továbbképzése, a pedagógusok munkaerő-piaci alkalmazkodóképességének javítása -pedagógiai kultúraváltás -alapképzési modulok fejlesztése és elterjesztése -a tanulás tanítására, új metodikákra való felkészítés, jó gyakorlatok átvétele -korszerű, új szolgáltatásokra való felkészítések (értékelési szakemberek, mentorok, integrációs szakemberek) -felnőttképzési kapacitásnövelés -a területi munkaerő-piaci igényekhez igazodó átképzések

12 A közoktatás fejlesztési feladatai az ÚMFT-ben 5/5 Tanulási lehetőségek bővítése, új tanulási formák elterjesztésének ösztönzése, a formális, nem-formális és informális tanulási rendszerek összekapcsolása -e-tanulás, távoktatás, digitális iskola -a megszerzett ismeretek, kompetenciák elismertetése (Európai Képzési Keretrendszer, Nemzeti Képzési Keretrendszer kialakítása)

13 Az oktatási egyenlőtlenségek csökkentésére, a hozzáférés biztosítására irányuló fejlesztések •A hátrányos helyzetű és roma tanulók szegregációja elleni küzdelem, integrált oktatásuk támogatása, tanulási lehetőségeik bővítése: -Integráció és inklúzió, a szelekció csökkentése -Gyermekesély program •A sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának, együttnevelésének támogatása, gyógypedagógiai intézmények korszerűsítése: -EGYMI fejlesztés, kistérségi ellátás –A nemzetiségi oktatás fejlesztése –A migráns tanulók integrált oktatásának támogatása az interkulturális nevelés révén

14 Az oktatási egyenlőtlenségek csökkentésére, a hozzáférés biztosítására irányuló fejlesztések •Intézményintegrációs törekvések erősítése – a közoktatási törvény módosításának végrehajtása •Többfunkciós intézmények létrehozásának támogatása – ÁMK-k, humánszolgáltatások (kultúra, oktatás, egészségügy, szociális hálózat) •A közoktatás hatékonyságát segítő területi együttműködések támogatása – modellhálózatok létrejötte, hálózati együttműködés, hálózati tanulás támogatása

15 Területi egyenlőtlenségek csökkentése •A közoktatás hatékonyságát segítő területi együttműködések támogatása – modellhálózatok létrejötte, hálózati együttműködés, hálózati tanulás támogatása •A TIOK-ok és a pedagógiai szolgáltatói hálózat további fejlesztése, bővítése, területi disszeminációs tevékenységük támogatása •A közoktatás különböző területi szintjein működő intézmények, fejlesztő és szolgáltató hálózatok, kistérségi, települési és regionális szintű együttműködési formáinak támogatása, a „megrendelői” szerep erősítése

16 Az NFT II. végrehajtását támogató intézményi keretrendszerOKM szakmai irányítás Központi koordinátor szervezet központi koordináció, szolgáltatás TIOK konzorciumok szolgáltatás, mentorálás, tanácsadás, disszemináció Szakmai szolgáltatók szolgáltatás, mentorálás, tanácsadás, disszemináció Bázisiskolákreferenciahelyek „Követő iskolák” adaptáció, implementáció OOIH és Inklúziós Hálózat szolgáltatás, mentorálás, tanácsadás, disszemináció

17 Az ÚMFT végrehajtását támogató intézményi keretrendszer

18 Támogatási formák és konstrukciók •Központi, kiemelt programok •Standard pályázatok •Kétlépcsős pályázatok •Automatizált pályázatok

19 Köszönöm a figyelmet! Hámoriné Váczy Zsuzsa Oktatási és Kulturális Minisztérium Közoktatási Főosztály Telefon: