A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Komplex Instrukciós Program
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
„- Mi volt ma az iskolában? - Semmi!”
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A beiskolázás előkészítése
Szeretettel köszöntöm
Inklúzív nevelés Magyarországon
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A differenciálás iskolán belüli és iskolaközi lehetőségei
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Út a sikeres tanuláshoz
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Vezetői célok és feladatok
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása Ötletek a mindennapokhoz Összeállította: Reszeginé Erdélyi Beáta Szt. Lőrinc Katolikus Általános Iskola

Elvárások az iskolával és a pedagógussal szemben Diákok: különböző szociokulturális háttér különböző tanulási stílus Pedagógusok: hasznosítható tudás „szerep biztos”

MI A HELYZET A GYEREKKEL? Elvárások Hogyan kezeljük ? MI A HELYZET A GYEREKKEL?

Az iskolai tanítás célja Vonzó Különféle tanulási módszerek Megismerés, tartalom, tanulás biztosítása Tapasztalatok Tantervi előírás szerinti haladás

A gyerekek tanuláshoz való viszonya Elszántság, lelkesedés Nincs lehetetlen!

A pedagógus viszonya a problémához Felelősség terhe a tanítón Tanácstalanság Új alternatívák keresése Célkitűzés

A tanulás legyen az öröm forrása! Jó irányú terelgetés Öröm és sikerélmény Harmonikus személyiség

„Simogatásra simogatással felel, jókedvre jókedvvel,tevékenységre tevékenységgel. A tapasztalás megmarad, s ha félelemkeltéssel nem akadályozzák, kíváncsi, kereső, aktív, kreatív viselkedővé válik, s továbbfejleszti személyiségét.” Mérei Ferenc

Negatív hatások, sikertelenségek Kudarcok Érzelmi viszony Motiválatlanság Újra megnyerni őt!! Nehéz lesz.

A tanítás nem csak ismertek átadása nem csak jártasságok, készségek átadása nem csak tudatos tervezés, irányítás, ellenőrzés,értékelés.

ETTŐL SOKKAL TÖBB! Komplex tanítói, tanári tevékenység, amely a „tanulás előidézésének szándékával” zajlik. Nahalka István

Iskolai tanulás Sokáig: - emlékezet fejlesztése - figyelem edzése - megértés - gondolkodás fejlesztése volt a cél. Ma: - irányított tanulás - nevelési célok - megismerési funkciók - személyiségfejlesztés - szocializációt szolgáló tanulási folyamatok.

AZ ISKOLAI TANULÁS MINDIG ÖSSZEFÜGG AZ ISKOLA PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁVAL.

Aktív, produktív tanulás. Gondolkodási képességek fejlődése Gondolkodás és cselekvés összehangolása Cselekvés  nyelvi kifejezőképesség fejlődése Szocializáció

Bevésés, rögzítés, felidézés Siker Tanítási és tanulási módszertől is függ. Sikeresség Gyermekek megismerése Differenciálás Reális,ösztönző értékelés

ÉLMÉNYKÖZPONTÚ TANÍTÁS Az oktatás stabilitásra és tradíciókra épül új fogalmak - Információs forradalom, globalizáció, internet, környezeti ártalmak, munkaerő piaci kihívások …. - „Digitális bennszülöttek „ és „digitális bevándorlók” Válasz az új kihívásokra: - kompetenciafejlesztés, projekt, - kooperatív tanulás, differenciálás, interaktivitás

Kihívások közös : a tanítás megszervezése helyett a tanulás megszervezése kerül a központba központban az életkori és egyéni sajátosságok tanuláshoz való pozitív viszony ápolása nyitottság megőrzése tudásvágy művelődés iránti belső vágy

Feladataim: a gyerekek megismerése élményközpontú tanítás, a tanulás megszervezése játék és játékosság drámajáték differenciálás munkaformák öndifferenciálás a szabad tanulás

Közös munka. Együttes tevékenység. Mindenki jó valamiben !

Önálló tanulói tevékenységek produktumai

Pókábra, folyamatábra a táplálkozási láncról

Kincseket rejtő fa

Összefoglalás

Szabad tanulást segítő ötletek Pékné Borbély Katalin ötletei alapján

„Mókus étlap”- mókus táplálkozása, környezetismeret-összefoglalás Czili Aladár munkája 2.b

Kovács-módszer alkalmazása korrepetáláson

,,Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak. kicsiket, nagy szeretettel. ” ,,Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak kicsiket, nagy szeretettel.” - Teréz anya