Készítette: Iváncsik Réka gyógypedagógus lovasterapeuta

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
Utcai és lakótelepi szociális munka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Rehabilitáció és dementia
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
PALOTAI LOVARDA.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Összetett diagnosztikus és terápiás modell a Gézengúz Alapítvány betegellátási rendszerében.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
ÁLLATOKKAL ASSZISZTÁLT TERÁPIÁK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
LOVAS KÉPZÉSE.
A lovas befolyása a lóra
Anatómia, élettan december 15. Ureczky Dóra.
Lovasiskolák, létesítmények turisztikai szolgáltatásai
Horsegirl.sokoldal.hu TEREPLOVAGLÁS, AZ IDEÁLIS KIKAPCSOLÓDÁS!
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Korai hidroterápia a családban
Fogd A Kezem Alapítvány
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
A mozgás élettani hatásai
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Integráló iskolák a közoktatásban
Lovasterápia és Hippológia Tanszék
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Fogyatékosok gondozása
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Korai fejlesztés fontossága
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Kutyás terápia típusai Készítette: Fehérné Eleki Anita.
Polytraumatizáltak rehabilitációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Mozgásszervi rehabilitáció
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Segítő állatok iskolánkban
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Készítette: Iváncsik Réka gyógypedagógus lovasterapeuta Lovasterápia Készítette: Iváncsik Réka gyógypedagógus lovasterapeuta

„Nincs mélyebb titok annál, ami lovas és ló között van.” / Robert Surtecs /

A lovasterápia szakágai hippoterápia gyógypedagógiai lovaglás és voltizsálás parasport

A hippoterápia Főként gyógytornászok, által alkalmazott, kiegészítő, egyéni terápiás eljárás a tartási és mozgás funkciók javítása, korrekciója érdekében. A hippoterápia orvosi indikáció alapján történő gyógytorna kezelés, általában lépésben vezetett lovon végzik.

Gyógypedagógiai lovaglás és voltizsálás A ló, a lovaglás és a lóval való foglalkozás hatásait felhasználó fejlesztő, nevelő célzatú- komplex hatást kiváltó egyéni, vagy csoportos foglalkozás. Magában foglalja a lovaglást, a lovastornát és a ló gondozást. A lovaglás történhet vezetve, futószáron, vagy önállóan mindhárom jármódban. Az ember-ló együttműködése során létrejövő pszichológiai értékek kerülnek előtérbe az egyén fejlesztése érdekében.

Akadályozottak sportlovaglása A szabadidő kellemes és hasznos eltöltését, valamint sportolási lehetőség kiszélesítését célozza meg. A gyerekek képesek lesznek egymással, vagy akár egészséges társaikkal is összemérni tudásukat, természetesen speciális segédeszközök segítségével. Az akadályozottak sportlovaglásának a szabadidő kellemes eltöltése mellett társadalomintegrációs szerepe is van.

Kik lovagoljanak – kik lovagolhatnak Tanulásban akadályozott Értelmileg akadályozott Érzékszervi Beszédfogyatékos Viselkedészavaros Magatartászavaros Részképesség problémás Pszichoszomatikus megbetegedésű Autista Depressziós Figyelemzavaros Ortopédiai megbetegedésű, sérülésű Hiperaktív gyerekek

Ahol a terápia történik – a lovaglási hely Egy fedeles lovarda, mely nyugodt környezetet biztosít a gyerekek számára. A terápiák ideje alatt kizárólag sérült lovasok használhatják a lovardát, ezzel is növelve a terápiák hatékonyságát.

A TEAM – amely a terápiát végzi Gyógypedagógusból - terapeutából Segítőkből A ló vezetőjéből (lovas szakemberből) Egyéb szakemberekből: ortopédorvosból, pszichológusból, pszichiáterből, gyógytornászból, (szakorvosokból) áll.

Tárgyi feltételek és lovak amelyek a terápiához szükségesek Megfelelően kiképzett lovak Speciális eszközök: rámpa, dobogó, ló speciális felszerelései, speciális játékok

Dokumentáció Szülői nyilatkozat Személyi adatlap Fejlesztési terv Felmérőlapok

Foglalkozás menete Megérkezés a lovardába Lóápolás, szerszámozás A lovas és a ló bemelegítése Felszállás Sérülésnek megfelelő fejlesztés Játékok Levezető gyakorlatok, relaxáció Leszállás a lóról A lovak leszerelése, lóápolás Az óra értékelése

A terápiás lovaglás jótékony hatásai 1.Fizikai hatások egyensúly javítása megerősödő izmok koordináció, gyorsabb reflexek, átgondolt cselekedetek az izületek mozgási lehetőségei rendellenes mozgások csökkentése görcsös izmok feloldása légzés és keringés javítása jobb étvágy, hatékonyabb emésztés szenzoros integráció

A terápiás lovaglás jótékony hatásai 2.Pszichológiai hatások a jó közérzet általános érzése önbizalom javulása külvilág iránti érdeklődés érdeklődés növelése a saját környezete iránt kockázatvállalás, felelősségérzet nagyobb türelem érzelmek kontrolálása, önfegyelem „egészséges ember" érzése figyelem összpontosítása

A terápiás lovaglás jótékony hatásai 3.Szociális hatások barátság tisztelet és szeretet az állatok iránt élvezet 4.Nevelés, oktatás „gyógyító" olvasás „gyógyító" matematika tevékenységek megtervezése vizuális, térbeli érzékelés megkülönböztetés

Egy esetünk - Willy

Kapcsolatfelvétel

Az első pillanatok

Már együtt

Egymásra vigyázunk

Munka közben

Koncentráció

Már bátrabb vagyok

„ A lovaglás számomra maga a csoda „ A lovaglás számomra maga a csoda! Megtestesíti a szépséget, a harmóniát, magában hordozza a küzdelmet éppúgy, mint a siker örömeit. Összetett dolog, amihez tolarencia, türelem, megértés, de olykor szigor is kell. A lovaglás egy közösen folytatott utazás, melynek során a ló és lovasa megpróbál összeszokni, igyekszik megismerni egymást, és ha ez sikerül, megszületik a csoda. Megszületik a harmónia, mégpedig az a fajta, amit mi emberek egymás közt barátságnak, szerelemnek hívunk. Mert a lovaglás bizony az – szerelem a javából!” Mizsér Attila