TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az „első lépés” TÁMOP
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Térkép készítése adataiból
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
SZÁMVITEL.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÁMVITEL.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Projektmunka Földrajzolok
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
középfokú felvételi eljárás
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Nagykanizsai Szakképzési Centrum
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

TÁMOP-2.2.1-0.8/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Gépészet – Faipar szakmacsoportok Budapest – Werne 2010 (Németország) Tanáraink: Balázs Tünde, Zsemlye Ildikó Német kollégák:Thorsten Neuhaus, Herbert Möller Gépészet:Bába Antal, Fekete Botond, Kerezsi Attila, Simon József, Tóth László, Vass József Faipar:Budai Mihály,Füle Orsolya, Kádárné Garisa Ágnes, Komjáthy István, Marcsányi Vince

A Pilot projekt II. célja Szakmai idegen nyelv elsajátítása Szakmai idegen nyelv átadása a diákoknak Új tanítási módszerek megismerésével az itthoni tanítás sikeresebbé tétele Szakmai idegen nyelv használata szakirodalomban, interneten Diákok felkészítése külföldi tanulásra, munkavállalásra

Pilot projekt II. szakmacsoportok, helyszínek Intézmény Helyszín Létszám (fő) Informatika The Manchester College Manchester 27 Gépészet és Faipar Dublin Institute of Technology Freiherr-vom-stein Berufskolleg Dublin, Werne 20 (11 német) Vendéglátás-idegenforgalom Westminster Kingsway College London 25 Elektrotechnika-elektronika OLDHAM College (12 fő) Barking College (6 fő) 18 Kereskedelem– marketing, üzleti adminisztráció 12 Művészet, közművelődés, kommunikáció 13 Könnyűipar Barking College 4

Képzés tartalma Belföld: 2010. május 03 – 2010.május 21. (Katedra nyelviskola, Budapest, Anker köz 3.) Nyelvtani feladatok, általános és szakmai szókincs fejlesztése, internethasználat szakmai témában, szakszöveg fordítása, a szaknyelv oktatását segítő feladattípusok megismerése Külföld: 2010.május 31 – 2010. június 18. (Freiherr-vom-Stein Berufskolleg Werne, Németország) Óralátogatások, műhely- és üzemlátogatások, könyvtárhasználat, tapasztalatcsere a német kollégákkal, az ott használt eszközök, módszerek megismerése, konzultáció

A német és magyar csapat együtt

Faipari gyakorlati oktatási műhely a német iskolában

A helyi újságban cikk jelent meg a magyar látogatókról

Werne - Berufskolleg

Projektmódszer „A projektmódszer lényege, hogy a megismerés fő forrása az önálló és a csoportos tapasztalás. Olyan ismeretszerzési folyamat, amely során a tanuló az alkotófolyamat részeként és eredményeként sajátítja el a tudnivalókat. Nem passzív hallgató és befogadó, hanem aktív résztvevő, lehetősége van képességeinek kipróbálására és alakítására. A projektmódszer alkalmazásakor a hierarchikus munkamegosztás helyett a kooperativitás, az együttműködés kerül előtérbe. A gyerekekben erősödik a felelősségérzet, a szolidaritás, az együttműködés iránti igény, fejlődik önértékelésük, kommunikációs és – adott esetben – informatikai készségük.” (Gajdó Ágnes – Kristóf László)

Egy projekthez kapcsolódó feladat Tervezési feladat Műszaki rajz Anyagismeret, gépek, szerszámok Anyagmennyiség számítása Marketing

Feladat Tervezz egy széket, amelynek 4 lába van, az ülőke pedig négyzet alakú! (Mekkora legyen az ülőfelület? Milyen magas legyen a szék? Kell-e merevítés a lábak közé? Milyen fából készülhet?) Rajzold fel vázlatosan az ötleteidet, ami alapján a megrendelővel tudsz tárgyalni az esetleges módosításokról!

2. Feladat - Műszaki rajz Rajzold meg a szék vetületeit M=1:10-es méretarányban! Figyelj az élek láthatóságára! Rajzold meg a szék axonometrikus képét M=1:10-es méretarányban kétméretű axonometriában!

3. Feladat – Anyagismeret, gépek, szerszámok Milyen anyagból készülhet ez a szék? (akác, fenyő) Milyen gépek, szerszámok szükségesek a faanyag megmunkálásához? (körfűrész, csiszológép, felső maró, fúró, kalapács) Milyen kapcsolóelemek szükségesek a szék összeállításához? (szög, csavar) Ezekhez milyen szerszámok szükségesek? (kalapács, fúró)

4. Feladat Számoljuk ki, mennyi anyag szükséges a székhez! Összesen=0,014 m3 fa szükséges egy szék elkészítéséhez. rész db Szélesség (cm) Hosszúság Vastagság Mennyiség (m3) ülőke 1 42 2,4 0,004 láb 4 40 0,007 merevítő 8 32 4,8 0,003

Mennyibe kerül egy ilyen széknek az előállítása, ha egy köbméter fa 60 000 Ft-ba kerül, egy munkás órabére 470 Ft, és egy munkás egy ilyen széket 90 perc alatt készít el? (0,014x60 000 + 1,5x470=1545 Ft) Egy munkás egy nap alatt 8 órát dolgozik. Hány széket készít el egy hét alatt, ha 5 napot dolgozik? (213 db) Hány munkásra van szükség az üzemben, hogy 100 db ilyen széket 5 nap alatt elkészítsenek? (100x1,5=150, 5x8=40, 150/40=3,75~4) Milyen áron kell árulni ezeket a székeket, hogy 10% haszna legyen rajta a gyártónak? (1545x1,1=1700 Ft)

5. Találj ki reklámot a széknek! Kiknek ajánlod? Milyen célra ajánlod? Miért jobb az általad készített szék, mint a többi a piacon? Mire vállalsz garanciát? Milyen más termékeket kínálsz még az adott termékhez kapcsolódóan? (kisebb, nagyobb szék, asztal stb.)?

Köszönöm a figyelmet!