Mikor játszunk újra? Hurrá iskolás lettem!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Az olvasástanítás módszere:
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika és módszertana
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematika kompetenciaterület
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A testnevelési tanterv.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A középiskolai oktatás szabályzatai
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
LEGO Dacta program.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Iskolakészültség – kognitív és számolási fejlettség
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Készítette: Nagyné Madár Anikó Jutalom puzzle darab!
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
Tanórán kívül lehet kicsit több
Előadás másolata:

Mikor játszunk újra? Hurrá iskolás lettem! Segíts, hogy önállóan csinálhassam! (Maria Montessori)

Beépítve a matematika órákba – tömbösített info. modul - 8 óra KT - matek óraszámok 4 Szabadon tervezhető órakeret/hét 2 3 Rendelkezésre álló órakeret/hét 25 27 Kerettanterv Helyi tanterv – tanmenet – óraszám Sokféle megvalósítás Problémák Az óraszámok nem koherensek a tananyag mennyiségével – túl sok az ismeret, szelektálunk A fejlesztés várt eredményei – követelmények Fejlesztés központú, tevékenység orientált ismeretelsajátítás időigényes Informatikai alapismeretek beépülnek Nálunk 1.o 2.o. 3.o 4.o Matek (csoportbontással) ½ ó / hét Töprengő óra 1ó / hét 1ó/hét Informatika Beépítve a matematika órákba – tömbösített info. modul - 8 óra

Alapelvek 3 lábam van! Tudás Alkalmazás Attitűd Bemenet vezérlésű, fejlesztés központú oktatás-nevelés – a fejlesztő munkát a matematikai tevékenységek rendszerébe építve tervezzük. Nagyobb figyelem a hétköznapi életben és más műveltségterületen való alkalmazásra Tanuláshoz való viszony, helyes tanulási szokások, együttműködés, kommunikáció Komplex fejlesztésre törekszünk (egyensúly) Tudás Alkalmazás Attitűd 3 lábam van!

A 6-10 évesek tanítási sajátosságai Korkülönbség – iskolaérettség, fejlődés, tanulási képességek különbözőek Helyhez kötött életmód - második otthon Játékosság: motivál, tanít, pihentet Helyes tanulási szokások: füzet, jegyzetelés, leckefüzet A kommunikáció: megszólalás, véleményformálás, együttműködés – kooperatív technikák Tanítási órák sajátosságai Integrált nevelés - differerenciálás Digitális nemzedék Játsszunk és gondolkodjunk! Cselekvésből kiinduló gondolkodásra nevelés A felfedező tanítás-tanulás Megértésen alapuló fejlesztés A tananyag spirális – teraszos felépítése (Varga Tamás matematikatanítási szemlélete)

Az alapvető matematikai képességek fejlesztése sem végezhető a kognitív képességek működése nélkül.   Egyik legfontosabb feladatunk az, hogy egyensúlyt teremtsünk a számolási rutin és a kreatív feladatmegoldó képesség között.

Fontos lehet 5. osztályban Induktív gondolkodás Deduktív gondolkodás Fogalmak rendszere – mellérendelő Alárendelő, összefüggéseket megértő gondolkodás többnyire felsőben Kevesebb, de alaposabb tudás: a tananyag mennyiségi növelése helyett a tanultak elmélyítése, minőségére helyezzük a hangsúlyt.

Fejlesztés Számfogalom Barkochbák Kedvencek gyűjteménye Fejlesztés Számfogalom Barkochbák 2019.10.26.

2019.10.26.

Számemlékezet 10 24 36 A /Olvassuk el együtt a számokat fentről lefelé haladva 3-szor egymás után. Most egy számot letörlök, olvassátok végig úgy, mintha az az egy is ott lenne. Most még egyet letörlök, olvassátok el úgy, mintha mind ott lenne. STB. Írd le a számokat egymás mellé a füzetedbe! B/ Melyik volt piros? Milyen színű volt a legkisebb kétjegyű szám? Hány piros és hány zöld szám volt? Mennyi az összege a legkisebb és a legnagyobb számnak? Mit fejleszt? Emlékezet Számfogalom Számolási készség Kombinatív képesség 51 73 99 2019.10.26.

10 24 36 A /Olvassuk el együtt a számokat fentről lefelé haladva 3-szor egymás után. Most egy számot letörlök, olvassátok végig úgy, mintha az az egy is ott lenne. Most még egyet letörlök, olvassátok el úgy, mintha mind ott lenne. STB. Írd le a számokat egymás mellé a füzetedbe! B/ Melyik volt piros? Milyen színű volt a legkisebb kétjegyű szám? Hány piros és hány zöld szám volt? Mennyi az összege a legkisebb és a legnagyobb számnak? Mit fejleszt? Emlékezet Számfogalom Számolási készség Kombinatív képesség 51 73 99 2019.10.26.

Kígyós barkochba Játékszabály: Gondoltam egy számot, találd ki, melyiket! Tegyél fel kérdéseket úgy, hogy te is egy számra gondolsz. Annak egy másfajta nevével kérdezz! Én összehasonlítom a te számodat az enyémmel és megmondom neked, hogy a te számod az enyémhez képest kicsi vagy nagy. Ha kicsi, akkor tegyél rá piros korongot. Ha nagy, akkor tegyél rá kéket. Kérdezzetek tovább! Ki tudja kitalálni a számot a legkevesebb kérdéssel? K N

Elbújtak a számok

Helyi érték kerék

Melyik számra gondoltam? Háromjegyű szám, kerek tízes. A százasok helyén a 2 háromszorosa áll. A tízesek helyén álló számjegy valódi értéke kilencven. 690

E sz t e 5 5 2 7 8 7 8 5 5 2

Sütis barkochba logikai lapokkal Készítsd elő a nagy, sima, piros, sárga és kék lapokat! Szabály: Keresd meg a lapok helyét a segítő ábrák alapján! Rajzold be az utolsó üres rácsba a hiányzó lapokat! Azt jelenti, hogy a sárga lap kerül ide, de nem tudjuk, hogy milyen a lap alakja. Azt jelenti, hogy négyzet alakú lap kerül ide, de nem tudjuk, hogy milyen a lap színe.

Rakd ki logikai lapokkal! Rajzold be az üres rácsba a megfelelő lapokat! következtetés a kék színű oszlopra, két kör és egy háromszög színére, és helyére Két feltétel együttes teljesítése legnehezebb, egyedi következtetések színre és formára

„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük, általuk.” Weöres Sándor 2019.10.26.

Tomcsányi-Szabó Katalin katalin.tomcsanyi.szabo@gmail.com