ARANY JÁNOS: VOJTINA ARS POETICÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Melyiket válasszam? Windows VS. Linux Készítette: Uher Bertalan.
Advertisements

M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Kálvin-kvíz.  1. Genf  2. Bern  x. Zürich Mi Svájc fővárosa?
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
Körlevél. Körlevél alapok: Körlevél: sok címzettnek közel azonos tartalmú üzenet! (Pl: Felvételi értesítő) 3 részből áll: 1. Adatok /címlista 2. Levétörzs/szövegtörzs.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
VI. Országos Dajkakonferencia Budapest
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Az „első lépés” TÁMOP
Ó szép Jézus. Ez új esztendőben légy híveidben. Ó Mária
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
1Transzplantációs Alapítvány
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Egy üzemben sok gyártósoron gyártanak egy bizonyos elektronikai alkatrészt. Az alkatrészek ellenállását időnként ellenőrzik úgy, hogy egy munkás odamegy.
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
A „fény százada”.
18. – 19. századforduló orosz irodalma
KRE-AKTÍV motivációs projekt
2. Bevezetés A programozásba
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Life is game! But do not only play with a game!
Az én házi feladatom volt:
Újszegedi Rendezvényház Június 29.
Készítette: Tatár Gabriella Tanári MSc. I. évf dec.1.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
mérnök leszek a3 feladat
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Arany János Vojtina ars poétikája.
Hogyan legyünk kiváló költők?
Vojtina ars poétikája Arany János, Íródott 1861-ben Budapesten,
Arany János – Vojtina Ars
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Kolozsváriné Váray Ibolya Anna
Új pályainformációs eszközök - filmek
A kutatás etikai vonatkozásai
Összeállította: J. Balázs Katalin
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Vojtina Mátyás Fontos! Amit tudunk: Fűzfapoéta
Arany János: Vojtina Ars poetikája
Vojtina Ars Poetikája Arany János.
A szállítási probléma.
Arany János Vojtina ars poétikája.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
VOJTINA ARS POÉTIKÁJA Vojtina Mátyás: szlovák származású versfaragó, írók kollégájának hiszi magát.A híres Bernát Gáspár inasa. Kocsmákban adta elő a verseit.
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Irodalmi élet szervezőjeként tevékenykedem:
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Vojtina ars poetikája Vers terv.
…Alkotásod vázlatai meghozták kedvem, hogy megosszam Véled jelenlegleg íródó versemet. Ahogy levelemben említettem korántsem oly tiszteletre méltó, mint.
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Arany-versterv Vojtina ars poeticája.
A tudáspiacok.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Drága Imre barátom! Szívemet melegséggel töltené el, ha vetnél rá pár pillantást az aktuálisan készülö munkámra.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
A tehetséggondozás kihívásai
Diszkrimináció a polgármesteri fogadóórára való bejelentkezésnél?
Előadás másolata:

ARANY JÁNOS: VOJTINA ARS POETICÁJA 1861. Költői hitvallás abból a korszakából, amikor elhallgat

Ars poetica = költői hitvallás Vojtina jelentése: Mátyás a 40-es években Pestre került tót diák, aki a fővárosi írók közt ismert amatőr „versírócska” volt. Ironikusan a tehetségtelen írók neve. A korában megjelenő rossz költők ellen szól gúnnyal. Valójában a címzett: a költő, önmaga

Eredmény keserű alaphangulat. Oka: A költő feladatát vizsgálja filozofikusan. Indítás: „Tele vagyok, dallal vagyok tele” – ihlettel teli pozitív költői alapállás DE szójátékkal ellentétes értelművé válik: „Tele vagyok” Eredmény keserű alaphangulat. Oka: Nincs olyan költői téma, amiről lehetne írni, jót írni. A legfőbb téma: a haza - már erről sem lehet lelkesítőt írni. Az álköltők (Vojtina) frázisokban éltetik a jelenben e témát. Az igazi költő „éneklőből…énektanár” lett (nagykőrösi tanításra utal) .

„Mendacem oportet esse memorem” (hazug embernek kell a jó memória). Hazudjon vagy a valóst írja a költő? Válasz: szükséges a költői hazugság. Indokok: A költő feladata: meggyőzni az olvasót arról, hogy az igazat és valóságosat ír, Irodalmi példák érvként: Bánk bánt, Mátyást a költők tették hőssé műveikben, de ezzel értéket teremtettek. A rajzot Dobos Kitti, a csapat egyik tagja készítette.

Hosszú filozófiai gondolatsor után levonja a következtetést: valóság = leírt igaz A valóságos rútat, értéktelent érdemes-e nemesíteni a művekben? A költő célja: eszmét adni, amellyel jelent és jövőt alakíthat. A témát a jelenből kell(ene) nyerni. Az elmélkedésnek, keserű gondolatoknak megfelelő forma: versszakokra bontás nem egyforma, áradó sorok.