Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
H OGYAN SEGÍTHETEK GYERMEKEMNEK A STRESSZ LEKÜZDÉSÉBEN ? Szülők Iskolája 4. Nagyvárad, Dr. Balla Annamária.
„Zaj vagy zene?”. Rezgés vagy lengés Definíció: A rezgés vagy lengés olyan mozgást jelent amely ismétlődik egy egyensúlyi pont körül. A rezgés és lengés.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Olvasás és lelki egészség
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Helyszín Dátum Előadó Előadó szervezete.
A jó közérzet művészete
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Tapasztalatok 3 hónap Facebook
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Konfliktusok az iskolában
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A jó közérzet művészete
Lovagi Játékok projekt
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
A beteggé válás folyamata
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Család és iskola Nevelés.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
AVL fák.
DARUS.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői – Székely Zsuzsanna ecsgyk.szekelyzsu@gmail.com Óvodai és iskolai szociális segítő ECSGYK, Pécs A jövő nemzedékének segítői – az óvodai és iskolai szociális segítők mindennapjai a gyakorlatban című konferencia  Pécs, 2019. június 18-19.

Krízismátrix (Jacobson, 1979) Fejlődési krízis - identitáskrízis (Erikson, 1956) Akcidentális krízis (Caplan, 1964)

Falcolás Nem-szuicidális önsértés A lelki fájdalom fizikai levezetése – maladaptív coping stratégia A kiváltott fizikai fájdalom megszűnése endorfint szabadít fel függőség (Fonagy,Target, 2005) A kiváltó okok sokfélék Befolyásolja a kortárs-hatás („járvány”) és a média

Hogy segíts az önsértőnek? Ezt tedd: Vedd észre és beszélgess vele! Maradj nyugodt! Légy elfogadó, empatikus! Éreztesd vele, hogy számíthat rád! Próbáld megérteni őt! Irányítsd pszichológushoz! Ezt ne tedd Ne ess kétségbe, ne légy dühös! Ne hibáztasd, ne ítélkezz! Ne okozz bűntudatot, szégyent! Ne büntesd! Ne beszélj a közösség előtt az önsértéséről! A pszichológus ne büntetés legyen!

Preszuicidális szindróma (Ringel, 1969) Fokozódó dinamikus beszűkülés Gátolt, önmaga ellen irányuló agresszió Öngyilkossági fantáziák

Cry for help – Vedd észre! Direkt kommunikáció Verbális („megölöm magam”, búcsúlevél) Nonverbális (előkészíti az öngyilkosságot) Indirekt kommunikáció Verbális (zuhanás, hosszú utazás, alvás) Nonverbális (közösségi profil törlése, személyi igazolvány elégetése)

Hogyan segíthetsz? – közösségi szinten Építs megtartó, empatikus (osztály)közösséget! Tarts lelki egészség témában foglalkozásokat! Informáld a diákokat, hogyan vegyék észre, ha társuk bajban van! Informáld, érzékenyítsd a pedagógusokat, hogyan vegyék észre, ha diákjuk bajban van! Plakátold ki az iskolában a lelkisegély telefonszámát!

Hogyan segíthetsz? – egyéni szinten Vedd komolyan! Ne pánikolj! Legyél a kapaszkodója! – szoros, bizalmi kapcsolat Beszéltesd az öngyilkossági elképzeléséről! – Beszédaktus-elmélet (Austin, 1990) Segíts neki másra haragudni, kifejezni az agresszióját!

Hogyan segíthetsz? – egyéni szinten Térképezd fel a külső-belső erőforrásait! Derítsd ki, korábban hogyan oldott meg hasonló helyzetet! Építs a jó megoldó stratégiáira! Tűzzetek ki rövidtávú, könnyen teljesíthető célokat! Ígértesd meg vele, hogy a következő találkozásotokig nem öli meg magát! Ajánld fel, hogy bármikor megkereshet!

Hogyan segíthetsz? www.ifjusagi-lelkisegely.hu Cikkek a foglalkozásokhoz Facebook: Ifjúsági Lelki Elsősegély – Tel: 137-00

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Székely Zsuzsanna ecsgyk.szekelyzsu@gmail.com