Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
A környezeti neveléstől a fenntartható fejlődési célokig – az ökoiskolák szerepe a fenntartható társadalmak kialakításában Varga Attila.
Intézményvezetői célkitűzések
„Út a munkához” program
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Felnőttképzés a közművelődésben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
közoktatás-fejlesztési irányvonalai
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei Varga Attila varga.attila@ofi.hu

Az ökoiskola a jövő iskolája Iskolafejlesztési forgatókönyvek (OECD): Válság – a rendszer elolvadása Bürokratikus modell – a status quo megőrzése Iskolátlanítás Piac Hálózat Újfajta iskoláztatás – az egyik útja az ökoiskola Tanuló szervezet Társadalmi központ

Nemzetközi kötelezettségek ENSZ Fenntarthatóságra nevelés évtized UNECE – Stratégia az évtized céljainak megvalósítására EU Fenntartható Fejlődés Stratégia EU ajánlások a kulcskompetenciákról (két szó szerinti utalás a fenntarthatóságra) EU fejlesztési pénzek: horizontális prioritás a fenntartható fejlődés

Hazai kötelezettségek Közoktatási törvény 48§(3): Az iskoláknak nevelési programjuk részeként el KELL készíteniük az egészségnevelési és környezeti nevelési programot. NAT 2003 a környezeti nevelés kiemelt fejlesztési terület EU fejlesztési pénzek horizontális prioritás a fenntartható fejlődés,

Ökoiskolák A cím azoknak a nevelési-oktatási intézményeknek az elismerését szolgálja, melyek átgondoltan, intézményesítetten, rendszerszerűen foglalkoznak a környezettudatosság, a fenntartható fogyasztás és fejlődés pedagógiájának gyakorlati megvalósításával, a környezeti neveléssel.

Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban 2000 piótaprojekt 40 iskolával 2005 144 iskola nyeri el hivatalosan az ökoiskola címet 2010 540 iskola rendelkezik ökoiskola címmel

A ökoiskolák önértékelése (2010)

Mi van biztosan az ökoiskolák jövőképében? Erkölcsi elismerés Pályázati előnyök Hálózati tagság

Mire jó az erkölcsi elismerés? Versenyelőny A környezeti nevelés intézményen belüli és intézményen túli presztízsét növeli Segít újabb kollégákat, partnereket bevonni a munkába A környezeti ügyek iránti nagyobb érdeklődést eredményez mind az intézményen belül, mind a partnerek körében

Milyen pályázati előnyök? EU-s pályázatok TIOP TÁMOP KEOP ROP Csak ökoiskoláknak szóló pályázatok: Ciprusi konferencia részvétel -KvVM Karton-Art Design - újrapapír bútor E.ON – fotópályázat, továbbképzések NaturZone – környezetkímélő takarítószerek

Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek Érdekérvényesítés

www.okoiskola.hu Hírlevél Segédanyagok Háttéranyagok Események

Országos Találkozók Évente Tapasztalatcsere Aktualitások

Továbbképzés Vezetőképzés Regionális továbbképzések Ökoiskola Hálózat bemutatása BEMUTATÓ FOGLALKOZÁSOK

Kutatások Alapkutatások Környezeti nevelés helyzetét feltáró kutatások Akciókutatás Iskolákban Helyi igényeknek megfelelően

Az ökoiskola hálózat tervei Regionalizáció Forrásközpontok Referenciaintézmények Monitoring Az ökoiskolák munkájának nyomonkövetése A pályázati rendszer folyamatos fejlesztése

Az ökoiskola hálózat tervei Nemzetközi kapcsolatfejlesztés EU - Élethosszig tartó tanulás programja Kétoldalú együttműködések Együttműködés a gazdasággal Oktatási együttműködések Társadalmi felelősségvallási programok

Köszönöm figyelmüket! Varga Attila varga.attila@ofi.hu