Árulkodás? – Árulkodás! Készítette: Virágné Nagy Éva.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

A társadalmi felelősségvállalás jelentősége, érvényre juttatása Huber Helga szakértő Tel:
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Nem várt terhesség. NEM VÁRT TERHESSÉG Pánikba essünk? -Megtartsuk vagy elvétessük? -Kitől kérjünk tanácsot? -Hová forduljunk?
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
Intézményes és rendszerbántalmazás Herczog Mária Szeptember 14 Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok Konferencia Budapest.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
A felvilágosodás korának testkultúrális reformjai
Szociális kompetencia
A képzési irány vagy a kapacitás bővítése?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Biztonságos Internet Nap február 7.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
A szentség Isten igéje, látható jellel összekapcsolva.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
VHF Szakmai Nap november 21. ÖNISMERET KAPCSOLATOK CÉLOK
Család és iskola Nevelés.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A kutatás etikai vonatkozásai
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
A gyermeki jogok érvényesítése
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Családi vállalkozások
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Szülőként mi foglalkoztatja ÖNT leginkább gyermekével kapcsolatban?
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Iskolai szociális segítő
EGYÜTT A BOLDOGABB ISKOLÁKÉRT!
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Színházi élet - Németh Antal
Algoritmusok.
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Árulkodás? – Árulkodás! Készítette: Virágné Nagy Éva

Miért került középpontba az árulkodás mint gyermeki tevékenység?

Zaklatás →megfélemlítés →bántalmazás → erőszak A téma fontossága Családon belüli Iskolai Internetes Munkahelyi Zaklatás →megfélemlítés →bántalmazás → erőszak Lelki testi szexuális

Bántalmazó →Áldozat (bántalmazott) Zaklatás, bántalmazás Bántalmazó →Áldozat (bántalmazott) Szemlélő ↓ Miért nem áll ki a társa mellett? Mert fél, hogy akkor Ő kerül a bántalmazott szerepbe. Ki lehet áldozat? Kiből válik zaklató?

A magyar nyelv sokszínűsége - fogalomzavar „Árulkodós Júdás, nem kap piros tojást,….” Áruló – elárul – beárul –besúg- besúgó – spicli -spicliskedik - ………….. árulkodik

Az árulkodás fogalma: Az árulkodás tulajdonképpen egy magatartásforma. „Társainak normaszegő, egészségvédelmi szempontból érdektelen, nevelési vonatkozásban lényegtelen tetteinek beárulása a gyermek részéről szülője, nevelője v. mások számára” (Értelmező Kislexikon)

Mi húzódik meg az árulkodás mögött? Az 4-6 éves gyerekek életében fontossá válnak a szabályok, a szabályok betartása, az igazság, Igazságérzetük,

Információ átadása vagy árulkodás? Vajon az árulkodás honnan kezdve válik negatív jeggyé és mikor van rá szükség? Az óvódás korú gyerekek még nem tudják eldönteni, hogy mikor kell valamiért tényleg szólni vagy mikor nem.

Mit tegyünk, ha egy gyerek „árulkodik”? Hallgassuk végig Ne büntessük meg Ne ragasszuk rá az "árulkodós gyerek" címkét Ne tegyünk elhamarkodott lépéseket Tanítsuk meg arra, hogy mindig szóljon, ha veszélyes dolgot tapasztal!

Hogyan figyeljünk a gyermekekre, hogy megnyíljanak előttünk? Az elfogadás nyelve (Tomas Gordon: P.E.T., T.E.T) Egyszerű hívogatók: Tényleg? Ez történt? Mesélj róla! Mondd tovább! Ez fontos neked? Értő figyelem: Melegséget visz a felnőtt-gyerek kapcsolatba, serkenti a gyermeket a probléma megoldására, fokozatosan csökkenti a gyermek félelmét a negatív érzéseitől.

Feladatunk: Az árulkodás tabujának megtörése a bántalmazás megszüntetése érdekében! „Ha nem szólok egy szót sem, csupán hallgatlak, tudom, hogy megkönnyebbülsz. Odaadom a figyelmemet, a csendességemet, a tekintetemet. Tudom, hogy már az is örömmel tölt el, ha végre meghallgat valaki. Megkönnyebbülsz. Bölcs jóság van a figyelemben.” (Müller Péter)

viragnenagyeva@gmail.com