A gyerek nem az életre készül, hanem él

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Új kihívások a pályaválasztásban 2017
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
2017. Szeptemberében induló képzések
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Mátészalkai Szakképző Iskola
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
A program általános célja
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Hallgatói juttatási rendszer
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
Kétszintű érettségi vizsga
Általános iskola eredménye, értékelése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Programjaink fizikából a es tanévben
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

A gyerek nem az életre készül, hanem él Alternatív Közgazdasági Gimnázium Alapítva: 1988 horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG egy gimnázium Ahol a gyerekek a nyitás után a kisiskolai kupacokban, epochálisan tanulnak, s patrónusaik segítségével csibéken megvitatják a világ nagy és kis kérdéseit, saját életüket így a témahetek, projektek, alkotókörök teendőit.* *A mondat egy mintapélda, azokat a kifejezéseket tartalmazza, amiket külön meg kell magyarázni, ha valaki „meg akarja érteni” az AKG-t. horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Kiemelt célok A tanulási motiváció megteremtése, megőrzése Kooperatív tanulás Közös rövid és hosszú távú cél kijelölés A tanulási képességek fejlesztése A tudás újra értelmezése Digitális eszköztudás Tanulásmódszertan A szociális kompetenciák fejlesztése Együttműködés, verseny Hagyományok, felelősség Élet a burkon kívül horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Működési alapelvek A működés középpontjában az egyes gyerek áll Az iskola nem gyakorol intézményi jogokat. Transzparens működés Differenciált tanulásszervezési eljárások A személyes pedagógia eszköze a patrónusi rendszer és a mindennapos együttműködés Gyerekközpontú iskolaszervezet (kisiskola) Az iskola kiterjesztette önmagát a gyerek életére horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Tanulóra szervezett iskola Fenntartó az AKG Alapítvány Autonóm iskola- alternatív kerettanterv Bizalmi elven működő önigazgatás Kisiskolai rendszer(patrónusok együtt) Megkettőzött tanárszerep (patrónusi, szaktanár) Együttműködési kényszer horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Gyerekeket tanítunk nem tantárgyakat A tanulás újraértelmezése (szocializációs funkció, képességfejlesztés, horizontális tanulás) Projekttanulás Differenciált tanulásszervezési eljárások (epocha,projekt, témahét, alkotókör) Az egyéni tanulás egy része az iskolában Külső tevékenység az iskolai élet része Együttműködés kiemelt cél Tematikus tananyagszervezés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Digitális iskola Minden tanuló laptoppal, tablettal tanul (Windows Office 365, OneNote) Egyéni és közös eszközhasználat Hálózatban tanulás horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Differenciált értékelési rendszer Közzétett követelmények Szöveges tantárgyi értékelés Szöveges patrónusi jellemzés Építkező teljesítményértékelés Összetett érdekeltségi rendszer(pontszám) Vizsgaszituáció Éves projekt horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Átrendezett Tér „Bérház” iskola. Minden gyereknek saját lakása van (kisiskolák) Szakmai feladatoknak alárendelt infrastruktúra Pedagógiai programhoz rendelt épület átalakítás Differenciált tanulásszervezésnek alárendelt belső térelrendezés Közösségi terek nagyobb és kisebb csoportoknak Személyes tárgyak- egyéni alkotások közötti iskolai élet Nyitott terek horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG hét évfolyamos gimnázium Önálló kisiskola - 48 fő 7-10. évfolyam egységes alapképzés lezárt képzés angol nyelvvizsgával zárul 11. ny Nyelvi- kommunikációs év Projektbeszámolóval zárul 11-12. Differenciált programok, szabad tantárgyválasztás értelmiségi alapképzés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Megváltozott idő Differenciált időbeosztás Egész napos iskola Egyéni tanulás az iskolában is 365 napos tanulói lét horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A nap Közös nyitás Csengő nélküli iskola Minden nap „egyforma” Sávos órarend horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 7-8. évfolyamon Reggel nyitás Angol Testnevelés-zene- gépírás/informatika Epocha( matematika, művészetismeret) ebédszünet Epocha (természetismeret,társadalom ismeret Alkotóház/Alkotókör-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 9-10. évfolyamon Nyitás Epocha (természetismeret, társadalom ismeret) Angol (10. végén nyelvvizsga továbbhaladási kritérium) Társadalomismeret-zene- informatika Epocha ( matematika, művészetismeret) Testnevelés- alkotókör-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 11ny. évfolyamon Nyitás Német/francia/spanyol Testnevelés-informatika/média Projekt-angol- csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 11-12. évfolyamon Nyitás Irodalom- Matematika (E-K) Társadalomtudomány- természettudomány (E-K) Idegen nyelv Testnevelés- választott tárgy Választott tárgy Választott tárgy -csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A hét Minden nap azonos munkabeosztású, de a hetek különböznek egymástól Epochális hét Projekt-témahét-minden nap egy konkrét téma feldolgozására irányul, reggeltől délutánig Vizsgahét horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az év 8 hetes ritmus, ciklusos munkarend 3+ 3 hét epochális hét 1 hét témahét 1 hét szünet horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A felvételi Kb. tízszeres túljelentkezés Szóbeli alapján döntünk a legjobb 200 írásbelit hívjuk be A felvételről három döntéshozó (patrónus, tanár és tanuló) egyedi döntés rangsor nélkül, kategóriák Pontszámítás ( max. 150 pont) Az állami egységes írásbeli Általános iskolai érdemjegyek Rangsorképzés kategóriánként külön. (Testvérek előnyben) A gyerekek harmadát az alapítvány veszi fel a megfeleltek közül Eddig kétszeres költségtérítés (egy összegben, vagy folyamatosan) horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A kimenet jellemzői A kezdetek óta többszintű képzés Érettségi eredmények 30% emelt szint 80+% érettségi átlag Két idegen nyelvvizsga előírás Lényegében mindenki továbbtanul 40-45% külföldön művészeti, közgazdasági, társadalomtudományi pályán ( az utóbbi években nőtt a természettudományos irány) horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Finanszírozás 100 eFt költségtérítés (alapítványi ösztöndíj ill, többlettámogatás így differenciált szülői hozzájárulás 35-190 eFt/hó) Állami támogatás a bevételek negyede horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Köszönöm, hogy meghallgattak horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu