A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Pályaválasztási tanácsadás
Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Működését meghatározó törvények,rendeletek
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Felvételi
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
középfokú felvételi eljárás
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Egyéni fejlesztési tervek
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok) Metzger Balázs Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat 2018

A kifejezések használata A fejlesztő pedagógia és gyógypedagógia fogalomhasználatának problematikája (F70, enyhe értelmi fogyatékos, debilis, mentális retardáció, ADHD, hiperaktív, tanulásban akadályozott, nehézség, fogyatékosság, zavar, károsodás, akadályozottság, korlátozott, autisztikus) Zsinórmérték a jogszabályi fogalomhasználat BTM-BTMN, SNI

Kiemelt figyelem köznevelési törvény 2. Értelmező rendelkezések, 4. § 13. kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló: a) különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló: aa) sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló ab) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló ac) kiemelten tehetséges gyermek, tanuló b) hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint

BTM-BTMN és SNI kategóriák BTM - Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek SNI - Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi (látási, hallási), értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.

Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség Sajátos nevelési igény Kifejezés Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség Sajátos nevelési igény Rövidítése BTM SNI Kulcsszó, a probléma súlyossága enyhébb, NEHÉZSÉG súlyosabb, ZAVAR, FOGYATÉKOSSÁG Minek a körébe tartozik „többségi” pedagógia gyógypedagógia, gyógypedagógia-többségi pedagógia Ellátó szakember fejlesztő pedagógus gyógypedagógus, konduktor Ellátás formája fejlesztő foglalkoztatás habilitációs-rehabilitációs foglakoztatás Óraszám nincs meghatározva jogszabályban meghatározott Együtt vagy különnevelés együttnevelés együtt, vagy külön nevelés A jogba helyezés dokumentuma   szakértői vélemény Tevékenység szakszolgálati, járási szintű szakértői bizottsági (megyei és országos is megállapíthatja) szakszolgálati, megyei és országos szintű szakértői bizottsági Érvényesség felülvizsgálatig, de a felsőoktatásban nem felülvizsgálatig, de a felsőoktatásban is Mentesítések, könnyítések köre könnyítések könnyítések, de értékelés és minősítés alóli mentesítés is Egész életre kihatás nem igen

Rövid történeti áttekintés A köznevelés általánossá válása – a gyógypedagógia létrejötte A különnevelő modell Az együttnevelés igényének megjelenése Magyar sajátosságok A szakszolgálati rendszer kialakulása Az 1993 évi közoktatási törvény szabályozása, a nevelési tanácsadó és a szakértői és rehabilitációs bizottságok feladatai Rendszerproblémák

Jogszabályi háttér- pedagógiai szakszolgálatok Jogszabályok: 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről Megyénként egységes pedagógiai szakszolgálati intézmények létrejötte.

Országos ellátás pedagógiai szakszolgálatokkal Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ FPSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ Megyei PSZ

A pedagógiai szakszolgálati intézmény A pedagógiai szakszolgálatok köznevelési intézmények, a köznevelés rendszerében a szülő és a pedagógus nevelőmunkáját, a nevelési-oktatási intézmény feladatainak ellátását segítik. A pedagógiai szakszolgálati feladatok: gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás szakértői bizottsági tevékenység (járási, megyei, országos) nevelési tanácsadás logopédiai ellátás továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás (csak megyei szinten) konduktív pedagógiai ellátás gyógytestnevelés iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása

A szakértői vizsgálat A szakértői vizsgálati kérelem A szakértői vizsgálat menete A szakértői vélemény, annak tartalma – az intézmény kijelölése A felülvizsgálatok formái A jogérvényesítések rendszere

Szegregáció – integráció - inklúzió Az intézményi együttnevelés kérdései – az inklúzió Jogszabályi feltételek, a fenntartó feladatai A 15/2013 EMMI rendelet 15.§ (3) b) értelmében a megyeszékhely szerinti járási hivatal küldi meg az intézményi adatokat az SNI-re jogosultságról megyei szakértői bizottság részére. A hivatalnak az egyházmegye? Az intézményi jegyzék Személyi és tárgyi feltételek Az intézményvezető feladatai, az intézmény felkészítése az integrációra, a befogadásra. Tantermi folyamatok, a „kéttanáros modell”.

A mentesítések kérdése Jogszabályváltozás, a BTM kategóriából kivezetik a tantárgyak, tantárgyrészek esetén a mentesítést (köznevelési törvény 56§ a), szeptember 1. A BTM számára a könnyítések (hosszabb felkészülési idő, segédeszközök használata, írásbeliség szóbeliséggel, illetve szóbeliség írásbeliséggel való felváltása) megmaradnak A valós szakmai okok

Köszönöm a figyelmet! metzger.balazs.kp@fpsz.net