SUSANNEK VOLT EGY ÁLMA…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGY CSEPP EMBERSÉG Hallgasd a zenét, nézd a képeket!
Advertisements

Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Gyermeked kérései
Márkaépítés – Hitelesség
A kolerikus vérmérséklet
Csináljunk üzletet! Avagy,
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Nagyböjt első vasárnapja
Készítette: a Dalai Láma
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Hálózati Biológia A sejt funkcionális működésének megértése.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Ha oly’ sok problémád okoz fejtörést... és úgy érzed, hogy az életed egy hajszálon függ csak...
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Családi vállalkozás.
A szervezeti konfliktusosság elemzése A konfliktusok értelmezése kapcsán felmerülő kérdések: –Hogyan értelmezhetők a konfliktusok? –Milyen okokra vezethetők.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
Különbözőek vagyunk!.
Önéletrajz értelmezés PéPéeS Önéletrajz értelmezés 2 Társaságot kedvelő személyiség: ahogy lehet, lelép az irodából Remek prenzentációs.
Tipustanok Galénosz; Jung.
Vérmérsékletem képekben
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Ha ezt az üzenetet megkapod …
Énekel: Zdenka Lorencová
Személyiségteszt.
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
Személyiségfejlesztő blogok
Szervezetfejlesztés. STRUKTÚRA (XX. század)  bürokratikus,  többszintű,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a magas beosztású menedzserek.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
 Egy uniós kutatásban nyolc európai ország munkavállalóit kérdezték meg,hogy milyennek tartják munkájuk és magánéletük min ő ségét  Egy kiskereskedelmi.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
A 3B ŐSZINTE SZABÓ, A „CSÁSZÁRAI” NEM LEHETNEK NEVETSÉGESEK! ÉLŐ CSAPATELEMZÉS A 3B-VEL SZEMÉLYISÉG ÉS VISELKEDÉS ALAPOKON PALENCSÁR MIKLÓS ÉS A 3B TEAM.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
I-036.
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
Koncz Nikolett Andragógia II. évfolyam Konzulens: dr. Szegál Borisz
Énekel: Zdenka Lorencová
A munkaerőpiac mai kihívásai
Employer Branding - gyakornokok
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Márkakereskedői helyzetkép
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
Válságmenedzsment / Polányi Sándor
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
ROMA STRATÉGIAVÁLTÁS A MUNKAERŐGAZDÁLKODÁSBAN
Előadás másolata:

SUSANNEK VOLT EGY ÁLMA… A KÜLÖNBÖZŐ SZEMÉLYISÉGTÍPUSOK BÁTORSÁGA, ŐSZINTESÉGE, LOJALITÁSA PALENCSÁR MIKLÓS − 3B SYSTEM

1. EREDETI SZEMÉLYISÉG ALAPJÁN URALKODÓ − Alapvetően kockáztat a profit okán = bátor − Ha céges és saját érdekei egyeznek, lojális − Ha nem veszélyezteti a saját céljait, őszinte EMBERKÖZPONTÚ − Alapvetően empatikus, fél a változástól = lojális − Ha biztonságban érzi magát, őszinte − Ha megvan a stabil háttere, bátor PROFESSZIONALISTA − Alapvetően nyers, tényszerű = őszinte − Ha megvannak a szükséges adatok, bátor − Ha az elveit nem kell feladnia, lojális ÖNMEGVALÓSÍTÓ − Egyik kategória sem jellemző rá igazán − Ha megkapja a válozatosságot, lojális − Ha nem rontja el a hangulatot, őszinte − Ha elkapja a hév, bátor LEGKEVÉSBÉ… − BÁTOR: emberközpontú-professzionalista − LOJÁLIS: önmegvalósító-uralkodó − ŐSZINTE: önmegvalósító-emberközpontú

2. MÓDOSULT SZEMÉLYISÉG ALAPJÁN EREDETI SZEMÉLYISÉG − Gyermekkorban alakul ki (beszéd) − Krízishelyzetben a döntéshozatal alapja − Legnagyobb teljesítmény − Legboldogabb élet hosszútávon MÓDOSULT SZEMÉLYISÉG − Eredeti személyiség + viselt álarcok „lenyomata” − A jelenben látható, mutatott személyiség − Krízishelyzetig működőképes − Módosulás pszichológiai szintjei: − 25%-ig: „rugalmas” személyiség − 25-50%-ig: középtávon javítandó módosulás − 50-70%-ig: azonnal javítandó módosulás − 70% felett: azonnali beavatkozás KRÍZISHELYZET − Uralkodó: társ elhagyja /pozícióvesztés − Önmegvalósító: ingerszegénység, unalom − Emberközpontú: vita a társsal/jelentős változás − Professzionalista: elvekben történő csalódás EGY MAGYAR ÁTLAG MENEDZSER ÉLETÉBEN A KRÍZISHELYZETEK ELŐFORDULÁSA: ÉVENTE 2 A MAGYAR BEMÉRT 22 876 MENEDZSER ÁTLAGOS SZEMÉLYISÉGMÓDOSULÁSÁNAK MÉRTÉKE: 48% Forrás: 3B 2011-2016

3. FELELŐSSÉGI SZINTEK ALAPJÁN CÉGTULAJDONOS − Veszít bátorságából (sajátját kockáztatja) − Növekszik a lojalitása (saját cég, „saját emberek”) − Növekszik az őszintesége (helyzetben érzi magát) VEZETŐ BEOSZTÁSÚ ALKALMAZOTT − Növekszik a bátorsága (könyvekben le van írva, kockáztatni kell) − Lojalitása személyiségétől várható azonos szinten marad − Őszintesége személyiségétől várható azonos szinten marad ALKALMAZOTT − Jelentősen megnövekszik bátorsága − Jelentősen veszít lojalitásából − Őszintesége a karrierhelyzetétől függ, elmarad eredeti személyiségének szintjétől − Válság után jelentősen felértékelődött a lojalitás (hiány az uralkodó generáció okán) A KÜLÖNBÖZŐ FAKTOROK BEMÉRÉSE − Jelentősen felértékelődött a fontosságuk: lojalitás, tisztelet, alázat a munkához − Eredeti és módosult személyiség különválasztása nélkül nem lehet pontos választ adni − Amerikai pszichológiai rendszerek nem tudják, nem is akarják értelmezni − A magyar HR-szakmában nagyon kevesen értik, akarják megérteni a különbséget − Képzetlenség/félelem okán komoly versenyhátrányba hozzák cégüket

4. GENERÁCIÓS EGYÜTTHATÓK ALAPJÁN 1949−1960: TEKINTÉLYELVŰEK − BÁTORSÁG: nem bátrak − LOJALITÁS: kimagasló − ŐSZINTESÉG: közepes (félelem/biztonság) − SIKER KULCSA: kitartás 1961−1972: TÖKÉLETESSÉGRE TÖREKVŐK − LOJALITÁS: közepes (elveik mentén) − ŐSZINTESÉG: őszinték − SIKER KULCSA: állandó önfejlesztés 1973−1984: DIPLOMATÁK − BÁTORSÁG: kicsit bátor/kicsit vakmerő − LOJALITÁS: „szingli” generáció − ŐSZINTESÉG: szebb képet festenek − SIKER KULCSA: kommunikáció, kreativitás 1985−1996: HATALOMRA VÁGYÓK − BÁTORSÁG: nagyon bátrak − LOJALITÁS: nagyon nem/nagyon igen − ŐSZINTESÉG: annak tűnnek de… − SIKER KULCSA: gyors tanulás, dominancia

A LEGFONTOSABB MENEDZSERTULAJDONSÁGOKNAK IS VANNAK DIMENZIÓI EZEKET AZ EREDETI SZEMÉLYISÉG/MÓDOSULT SZEMÉLYISÉG KÜLÖNVÁLASZTÁSÁVAL LEHET MÉRNI A MAGYAR MENEDZSEREK 48%-A A MÓDOSULT SZEMÉLYISÉGÉBEN ÉL 48% ESÉLY VAN ARRA, HOGY ÓRIÁSI MEGLEPETÉSEK ÉRNEK BENNÜNKET VEZETŐKÉNT BÁR EZEK A MEGLEPETÉSEK CSAK KRÍZISHELYZETEKBEN JÖNNEK ELŐ EBBŐL PEDIG ÉVENTE CSUPÁN 2 VAN… MENEDZSERENKÉNT GONDOLJUK VÉGIG HR-OSKÉNT/EZETŐKÉNT A SAJÁT FELELŐSSÉGÜNKET!