Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó
Háló létrehozása Babzsákdobáló „X-től kapom, Y-nak dobom.” A játék a játékvezetőtől indul és az utolsó dobás is hozzá érkezik. Első körben bevéssük a babzsák útját, (későbbiekben ez lehet a fonál útja), majd több babzsákot indítva, egy kellemes, vidám, bemelegítő játékot játszhatunk a csoporttal. Majd ebben a sorrendben egy folytonos, nagy gombolyagot elindítunk a körben állók között. Ezt köthetjük pozitív üzenetekhez, vagy egy egyszerű memória játékhoz. A kör rendje azért hasznos, mert többször elővéve a játékot, a hosszú távú memóriát is működtetjük, ill. bevésődik a játék „koreográfiája”.
„Járd le azt a vonalat, amit te gurítottál!” Visszaköszön a babzsákos játék, X-től kapom, Y-nak dobom sorrendje. Séta közben mondókázhatunk, dalolhatunk. Ha rövid a mondóka gyorsabban, nagyobbakat lépdelünk, ha hosszabb a vers, dal lassabban, aprókat lépünk.
„Sétálhat szabadon, a vonalon, akinek megérintem a vállát „Sétálhat szabadon, a vonalon, akinek megérintem a vállát. „Használd a kereszteződéseket, válts irányt!” „Miután jól összekeveredünk, emlékezz, ki volt melletted eredetileg!” ( Ismét előkerül az eredeti, babzsákkal kialakított kör-rend.)
Először minden második gyermek magasban tartja a kötelét, a mellettük állók lent. A játékvezető beáll egy játékos helyére, így ő végigjárhatja, bújhatja a térhálót. Következő lépésben minden második gyermek a jobbra mellette levő lábára akasztja a fonalát, így egy gyermek egyet fog fent a kezében, egyet beakaszt lent a lábába és kész a térháló, már a csapat egyik fele mozoghat a „lézermezőben”, majd csere.
Felnőtt és gyermek a lézer mezőben
Egy golyót gurít egy játékos, majd megnevez a körben egy gyermeket, aki szökdelve, úgy, hogy vonalra ne lépjen, felveszi a golyót, majd kiugrál a hálóból és ő gurít. Nehezíthetjük egy lábon ugrálással, vagy azzal, hogy ugyan azon az úton kell visszaszökdelnie, ahogy a hálóba bejutott a golyóért. Arra ösztönzöm a gyerekeket, hogy amikor a golyó megáll a hálóban, az attól legtávolabb esőnek adja a feladatot.
Háromszögek, négyszögek… felfedezése
Téri tájékozódás „Ki ül, vagy áll előtted, mögötted...?” A játék továbbjátszható, ha a játékvezető másik irányba fordítja a hálóban a csoportot, és változnak a viszonyok. „Most ki áll tőled kicsit jobbra a hátad mögött?”
Összegzés Készség képességfejlesztés Szabálytudat Memória Szem-kéz koordináció Társas kapcsolatok, együttműködés Téri viszonyok Síkidomok Nagymozgások ( egyensúlyozás, bújás, dobás, gurítás ugrások, szökdelések ) Logikus gondolkodás Megjegyzés A játék egy keretet, eszközt ad, különböző tevékenységhez köthetően. Elővehetjük matematikai, énekes-mondókás-verses, mozgásos, anyanyelvi, csapatépítő céllal.