Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Gyermekvédelmi tanácskozás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Mikor beszélünk koraszülésről?
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gondozás,nevelés egysége
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Korai hidroterápia a családban
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Szeretettel köszöntöm
Biztos Kezdet Gyerekházak
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Speciális gyermekvédelem
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Barcsák Marianna - KPSZTI
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Ágazatközi együttműködés
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Szolnoki Tagintézmény
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak! CSEPEREDŐ Tanácsok és praktikumok 1-3 éves korú gyermekek szülei részére

Az eltérő fejlődési ütem Czikkely Erika, gyógypedagógus

Rólam … óvodapedagógus tanító gyógypedagógus 1.sz. Önálló Napköziotthonos Óvoda KIS BÁLINT ÁLTALÁNOS ISKOLA Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézménye, és annak jogelőd intézményei, 2010 szeptemberétől

Korai életszakaszban elsősorban miért aggódnak a szülők? A mozgásfejlődés elmaradása miatt A beszédfejlődés elmaradása miatt A kisgyermek viselkedése eltér attól, amire számít a szülő (sokat hisztizik, furcsa szokásokat vesz fel)

A gyermek mozgásfejlődése A mozgásfejlődés fázisai Miért fontos a kúszás és a mászás

Nem csak a mozgás fejlődik Kúszás Eközben idegrendszeri fejlődésen mennek keresztül a gyermekek Mászás Bonyolultabb mozgáskoordinációt és jóval fejlettebb egyensúlyt igényel, mint a kúszás, ideális esetben abból fejlődik ki A folyamat eredményezi az értelmi és érzelmi fejlődést

A csodálatos első három év 1 éves kor 2 éves kor 3 éves kor

Ha azt látjuk, érezzük, hogy gyermekünk nem úgy fejlődik, mint a társai???????

A szülő intézményünkhöz, a pedagógiai szakszolgálathoz is fordulhat. Kitől kérhet a szülő tanácsot, ha nehézséget jelent számára azt megítélni, hogy gyermekének képességei (beszéd, mozgás, figyelem) megfelelnek-e az életkor alapján elvárhatónak A védőnő, házi gyermekorvos, gyógytornász, bölcsődei gondozónő egyaránt tud tanácsot, segítséget adni. A szülő intézményünkhöz, a pedagógiai szakszolgálathoz is fordulhat.

Mielőtt bárki messzemenő következtetéseket vonna le… Egyik fontos alapszabály Másik fontos alapszabály Nincs két egyforma gyermek Egy-egy kisgyermek nem minden egyes területen fejlődik ugyanolyan ütemben

Ha szakszolgálatunkhoz fordul a szülő Egy játékos, életkori szintjének megfelelő ún. „vizsgálaton” vesz részt a gyermek Közben a szülővel is beszélgetünk, a gyermek fejlődését követjük nyomon

Szakszolgálatunk miben tud segíteni? 0-3 év között 3-6 év között Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat 5600 Békéscsaba, Kiss E. u. 3. Telefon: 06/66/530-204 bekes.megye.szekhely@gmail.com www.bmszakszolgalat.hu Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézménye Gyomaendrőd, Mirhóháti u. 11. Telefon: 06/30/322-3819 gyomaendrod@bmszakszolgalat.hu www.bmszakszolgalat.hu

Korai fejlesztést biztosítunk Jellemzően 0,5 éves kortól 3 éves korig Az ellátást Giricz Endréné (Edit) végzi

Szülőcsoportok beindításának lehetősége Gyomaendrődön Szülőség Gyöngyhalász A gyermekvállalásra készülő párok, valamint a születéstől az iskolába lépésig terjedő életkorú gyermekek szülei, nevelésükben érintett családtagjai számára A tematikus csoportfolyamat célja a szülői kompetencia megerősítése, a család működésével, a párkapcsolattal és a gyermekneveléssel összefüggő ismeretek átadása 5 alkalmas, alkalmanként 4 órás, ingyenes foglalkozások, 10-12 fővel indítható A foglalkozássorozat célcsoportjába azok a szülők tartoznak, akik a születéstől az iskolába lépésig tartó életkorban lévő gyermeket (is) nevelnek, és (egyik) gyermekük eltérő fejlődésmenetű. A csoportok célja a speciális helyzetben levő szülők, családtagok kompetenciájának megerősítése, a párkapcsolattal, a megváltozott élethelyzetre reagáló szülői szerepekkel, a gyermek eltérő fejlődésével kapcsolatos ismeretek átadása, valamint támogató szülői közösségek létrehozása 5 alkalmas, alkalmanként 4 órás, ingyenes foglalkozások, 10-12 fővel indítható

ELÉRHETŐSÉGEK Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézménye Gyomaendrőd, Mirhóháti u. 11. Telefon: 06/30/322-3819 Hunya Krisztina tagintézmény-vezető Giricz Endréné (Edit), gyógypedagógus

Boldog, mosolygós gyermekarccal szeretnék elköszönni!

Köszönöm a figyelmet! czikkely.erika.ildiko@gmail.com