Szerep-elmélet Mead: Egy adott szituációban sajátos célokat követő szabályszerű viselkedéskomplexum, mely társadalmi normák által meghatározott. Linton:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
…több, mint 20 éve a piackutatásban… TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS MARKETING KFT. TREND INTERNATIONAL MARKET RESEARCH LTD. TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Készítette: Dr. Hautzinger Zoltán Budapest, február 16. A MIGRÁCIÓ BŰNÖZÉSI ÉS BÜNTETŐJOGI HATÁSAI.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Hogyan épül fel a testünk? Testfelépítés 8. oszt / 1.
Családi kapcsolatok újjáépítésének a segítése. „Az a tény, ha ma Magyarországon vagy bárhol a világban egy embert a bíróság elítél, és büntetés végrehajtási.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Asztrológia I..
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
/Egyéni nyelvhasználatunk kialakulása/
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Egyén és társadalom A személyiség társas meghatározói
(Dávid és Salamon uralkodása)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
JOGTANI ALAPISMERETEK
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Készítette: Szabó Krisztiánné
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
MI MARADT A RÓMAI BIRODALOMBÓL?
Kockázat és megbízhatóság
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Munkanélküliség.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A személyiség mint komponensrendszer
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Személyközi kapcsolatok és típusai (általános szintek)
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Fogyasztói vásárlói magatartás
A bioszféra.
Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben
Online zaklatás Olyan szándékos, esetenként ismétlődő viselkedés, melynek célja a bántalmazás, károkozás, és amely valamilyen digitális technológiát alkalmazva.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A talajok mechanikai tulajdonságai III.
Előadás másolata:

Szerep-elmélet Mead: Egy adott szituációban sajátos célokat követő szabályszerű viselkedéskomplexum, mely társadalmi normák által meghatározott. Linton: meghatározott társadalmi és kulturális struktúrában zajlik, a társadalomban betöltött pozícióhoz – státuszhoz kötött. Buda: Sajátos reagálási mód, szokás, legtöbbször öntudatlanul zajló viselkedési lánc, mely jellemző szociális attitűdök, emóciók, én-azonosulások közepette megy végbe.

Összetevők: szerepelvárás: egy adott státust betöltő személy viselkedését meghatá rozó tényezők, melyek a szerep-partnerek viselkedéséhez igazodnak típusai: kann-elvárások (csekély szankció); illem – jómodor soll-elvárások (közösségi szankció); kiközösítés, megbélyegzés muss-elvárások (törvények általi szabályozás) büntetőjog szerepküldés :a „társ” üzenetei kommunikációs eszközökkel az elvárásokról szerepnyomás: az elvárástól való eltérés szankcionálása

szerepkészlet: komplementer szerepek összessége (tanár – diák; tanár – szerepkészlet: komplementer szerepek összessége (tanár – diák; tanár – tanár; tanár – szülő) szerepkomplexum: egy adott időszakban a különböző státuszokhoz tartozó szerepek összessége szereptípusok: velünk-születettek (nemi; gyerek) szerzett – megharcolt, kivívott (foglalkozás, barát, feleség, apa) véletlenszerű – szituációs szerepek (beteg, vásárló) szerepkonfliktus: szerepek közötti (anya – tanár) szerepen belüli (igazgató, művezető) személyiség – szerep (introvertált – tanár)