Vállalkozói témahét Segédanyag általános iskolák 7-8. valamint középiskolás osztályok részére.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
…ami másolható az nálad is működhet! Tibai Eszter.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Belső kommunikációs tréningek
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Valószínűségi kísérletek
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Ötletbörze Név.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
Becslés gyakorlat november 3.
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Szervezetfejlesztés II. előadás
Konfliktusok az iskolában
Hipotézisvizsgálat.
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
középfokú felvételi eljárás
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A kutatás etikai vonatkozásai
Az iskolai szervezet és fejlesztése
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
DIGITÁLIS MEGOLDÁSA.
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

Vállalkozói témahét Segédanyag általános iskolák 7-8. valamint középiskolás osztályok részére

Foglalkozások Kreativitás és az üzleti ötlet Az üzleti ötlet fejlesztése (6 gondolkodó kalap módszerrel) Befektetés és prezentáció

Kreativitás és az üzleti ötlet

előremutató új dolgok létrehozása kreativitás problémamegoldás új ötlet előremutató nagy képzelőerő

A célcsoport

Probléma Termék: Akkumulátoros fúró Probléma: sokszor nincs hozzáférés áramforráshoz , lehetetlenné válik a fúrás Célcsoport: barkácsoló, szerelő emberek (többségében 30+ férfiak)

Az üzleti ötlet Probléma+ Célcsoport+ Meglévő termék/megoldás Húzzatok 3 fajta kártyát és találjatok ki egy új üzleti ötletet. Cél, hogy a problémára adjon újfajta megoldást. Pl.: Kevés barát (probléma)- edzőtermek (létező megoldás)- allergiában szenvedők (célcsoport) Egy olyan speciális szűrővel működő edzőterem (így tökéletesen pollen és pormentes a létesítmény), ahol a beiratkozott tagoknak az edzéseken kívül további programokat is szerveznek, hogy javuljon a társasági életük, akár közös főzés, kirándulás, mozizás stb.

Az üzleti ötlet fejlesztése A 6 gondolkodó kalap módszer

Edward de Bono: A hat gondolkodó kalap módszer

Feladat Mi pontosan a termék? Kiknek akarjátok eladni, ki a célcsoport? (eredeti célcsoport finomítása, szűkítése ajánlott) Hogyan akarjátok eladni ? Hol vehetnék meg az emberek? Boltban? Online? Egyéb? Mi lenne a neve? Miben lenne más, mint a többi termék a piacon? Mi lenne az ára?

A kalapok A fehér kalap semleges és objektív, főként a tárgyszerű tényekkel és adatokkal foglalkozik. Olyan, mint a számítógép. A vörös kalap érzelmi szemszögből nézi az ügyeket, és a személyes vélemény kimondását teszi lehetővé. Erős pozitív vagy negatív érzések élnek benne. A fekete kalap negatív hozzáállású. Ő foglalkozik mindazon gondolatokkal, amelyek azt mondják el, hogy miért nem lehet valamit megtenni. A hibákra és a nehézségekre hívja fel a figyelmet. A sárga kalap derűs, pozitív gondolkodású, aki derűlátóan tekint az ügyek várható kimenetelére. Hozzáállása konstruktív és alkotó, egyszerre teszi lehetővé a logikus gondolkodást és az álmodozást is. A zöld kalap a kreativitás és az új gondolatok jele. Túllép az ismerten és nyilvánvalóan alternatív megoldásokat keres. A kék kalap hűvös és messzebbről tekint a dolgokra. Meghatározza a témát és a célt, majd következtetéseket kér. Olyan, mint a zenekarban a karmester.  

Kék kalap (5 perc) Jelentése: irányítás, szervezés, célmeghatározás, olyan mint a karmester, összehangol áttekintés és folyamat Feladat: összegezzék hol tartotok most, mit kell elérni a mai nap során. Érdemes vázlatosan feljegyezni ezeket, hogy ne tévesszétek szem elől. Megbeszélni ki fog jegyzetelni stb. Kérdések: Mik a céljaink? Mik a feladataink? Mi legyen a következő lépés? Hogyan tudjuk az eddigieket összefoglalni? Mit gondolunk a döntésről?

Fehér kalap (5 perc) Jelentése: tények, adatok, olyan mint a számítógép információk és tények Feladat: Gyűjtsétek össze mindazokat az ismereteket, tényeket, amelyeket ismertek, tudtok a termékkel kapcsolatosan. Itt szerepelhetnek az árak, reklámfogások, értékesítési megoldások, nevek stb. Legyen miből dolgozni később. Probléma hatása, gyakorisága, megoldás jellemzői egyebek. Fontos, hogy ne vélemények legyenek, hanem ismeretek. Kérdések: Mit tudunk? Milyen információk állnak a rendelkezésünkre? Milyen információkat szeretnénk még megszerezni? Hogyan tudjuk megszerezni a kívánt információkat? Mi az, amit nem tudunk?

Zöld kalap (5 perc) Jelentése: kreativitás, új gondolatok, fejlődés lehetőségek és alternatívák Feladat: Gyűjtsetek minél több ötletet a megoldandó problémákkal kapcsolatban (ár, marketing, értékesítés stb.) FONTOS, ne véleményezzetek semmit, annak is meglesz az ideje, itt szigorúan csak ötletelni kell. Mindent jegyezzetek fel. Kérdések: Meg tudjuk-e valósítani másképpen is? Mit csinálhatnánk másképpen? Hogyan lehetne újítani? Milyen lehetőségeink vannak? Mivel tudnánk legyőzni az akadályokat?

Sárga kalap (5 perc) Jelentése: derűs, pozitív, alkotó, előnyök megvizsgálása, konstruktív előnyök és pozitívumok Feladat: Járjátok körbe a felvetett ötletek előnyeit, pozitív hatásait, miért lehet jó, miért hasznos, mi az, ami beválik, mi az, ami nekik már megvan stb. Cél, hogy megtaláljátok azokat a pontokat, amelyek hasznosak, előnyösek az ötlet szempontjából. Kérdések: Mik az ötletünk haszna? Mik a jó dolgok, a pozitívumok ezzel kapcsolatban? Mitől fog működni ?

Vörös kalap (5 perc) Jelentése: érzelmek, pozitív és negatív egyaránt, benyomások érzelmek és intuíció Feladat: Mondjátok el az érzéseiteket, tetszik-e az ötlet, nem, milyen érzést vált ki belőletek, stb. Nem kell érvelni csak az érzéseket elmondani. Kérdések: Mit érzek ebben most az ötlettel kapcsolatban? Hogy érzem magam? Hogy érzik magukat a vásárlók? Mit súgnak az ösztöneim? Milyen megérzéseim vannak?

Fekete kalap (5 perc) Jelentése:ellenérvek, akadályok, hiányosságok aggályok és ellenvetések Feladat: Melyek azok a pontok, ami gyenge pontot jelent ez ötletben. Itt jöhet az összes negatív ellenérv, nem érzés. Kérdések: Mik lehetnek az esetleges problémák? Mi nem jó? Milyen akadályokba ütközhetünk? Mikre kell figyelnünk? Mi okozhat gondot? Mi szabhat gátat a sikernek? Milyen kockázatokkal kell szembenéznünk?

Befektetés és prezentáció

Prezentáció: 1. Lépés: Mi a célotok és ki a közönség? Először meg kell fogalmazni, hogy mi a célja a prezentációnak. El akarjátok adni a terméket egy lehetséges befektetőnek? 2. Lépés: Mondjátok el a cég nevét, a termék/szolgáltatás nevét és a szlogent.    3. lépés: Mutassátok be a céget, terméket és a szolgáltatást.   4. Lépés: Azonosítsátok be a célcsoportot (életkor, iskolázottság, földrajzi elhelyezkedés stb.) és a piaci lehetőséget. Kinek ideális a terméketek? Kik tartoznak a klienseitek közé? Milyen piaci lehetőségetek van? Helyi szintű, országos vagy nemzetközi? Miért?   5.  Lépés : Mutassátok be az előnyötöket.   Mitől egyedi a terméketek? 6. Lépés:  Szólítsátok meg a közönséget egy kérdéssel 7. Lépés:  Foglaljátok össze és zárjátok le!