MI Tematikus Házi Feladat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Advertisements

VIZSGAFELADATOK PMMIK, MÁJUS 26. LETÖLTHETŐ:hr2.pte.hu/vizsgappt.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
AZ INFORMATIKA LOGIKAI ALAPJAI INCK401 Előadó: Dr. Mihálydeák Tamás Sándor Gyakorlatvezető: Kovács Zita 2016/2017. I. félév Tudnivalók.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
A szakiskolák aktuális problémái
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Szakdolgozatok védése
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Valószínűségi kísérletek
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
1Transzplantációs Alapítvány
Pályaválasztási tanácsadás
Becslés gyakorlat november 3.
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Egy üzemben sok gyártósoron gyártanak egy bizonyos elektronikai alkatrészt. Az alkatrészek ellenállását időnként ellenőrzik úgy, hogy egy munkás odamegy.
Tájékoztató NGB_ak012.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Programozás I. Gyakorlás egydimenziós tömbökkel Többdimenziós tömbök
szakmai referens, országos versenyszervező
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
Szakdolgozatok védése
Rangsorolás tanulása ápr. 13..
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
Tájékoztató NGB_ak012.
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Merre tovább a középiskola után?
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Kétszintű érettségi vizsga
Új pályainformációs eszközök - filmek
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
Járműtelepi rendszermodell 2.
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
Érveléstechnika-logika
Tájékoztató KGNB_NETM004.
Színházi élet - Németh Antal
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

MI Tematikus Házi Feladat Fejeket betenni, utalás a tanfolyamokra, hallgatói vélemények a versenyről reklám szövegnek, agentgame demót előkészíteni

A feladat Célkitűzés: Kétfős csapatokban egy szabadon választott MI területet mélyebben és gyakorlatiasan megismerni Ütemezés: 1. hét: témák közzététele 2. hét: témákra jelentkezés 3-4. hét: témacsoportok közös konzultációja 5-12. hét: opcionális konzultációk munkaterv leadása után 12. hét vége: előzetes leadás, visszajelzés 1 héten belül 12-14. hét: végleges leadás, eredmények pótlási héten Pótlási hét: pótleadás, eredmények a vizsgaidőszak elején

Témaválaszték, jelentkezés Témák megtekintése, feladatra jelentkezés, vázlatok és végleges megoldások beadása, értékelés: http://hf.mit.bme.hu A feladat pontos kiírása megtalálható a tanszéki weben: http://www.mit.bme.hu

AgentGame 2015 a verseny Eredics Péter (eredics@mit.bme.hu) Fejeket betenni, utalás a tanfolyamokra, hallgatói vélemények a versenyről reklám szövegnek, agentgame demót előkészíteni Eredics Péter (eredics@mit.bme.hu) http://agentgame.mit.bme.hu

AgentGame – A világ Az AgentGame egy ágenskörnyezet, mely a Java alapú, Jason nevet viselő reaktív tervkészítőn belül definiál egy világot: 60 x 60 cellás játéktér Két, legfeljebb 5 fős ágenscsapat 2 darab kvázi véletlenszerűen megjelenő ennivaló a pályán A mozgást nehezítő vízzel elárasztott zónák a pályán A feladat a saját ágenscsapat programját elkészíteni AgentSpeak nyelven Java kiegészítésekkel. A verseny során a cél több energiát gyűjteni az ennivalók elfogyasztásával, mint az ellenfél csapata.

AgentGame – Jason

AgentGame – Érzékelés Érzékelés Leírás myname(N) Az ágens neve. mypos(X,Y) Az ágens pillanatnyi pozíciója. inwater Az ágens pillanatnyilag vízben van. mydir(D) Az ágens pillanatnyi látási orientációja. myenergy(E) Az ágens pillanatnyi energiája. teammates([T]) Az ágens csapatársai. time(T) Az aktuális (virtuális) idő a játékon belül. lastattacker([Id,X,Y]) Az ágenst legutóbb megtámadó másik ágens lekérdezése. food([[D,V,X,Y],...]) Az által látott ennivalók listája. agent([[D,Id,T,E,X,Y,O],...]) Az ágens által látott más ágensek listája.

AgentGame – Cselekvés Cselekvés Leírás Költség wait() Várakozás, az adott körben az ágens nem tesz semmilyen külső cselekvést - számításokat természetesen végezhet ezt megelőzően. turn(D) Az ágens a D irányba fordul. 2 step(D) Az ágens a D irány be tesz egy lépést. 5 eat() Az ágens eszik a pillanatnyi pozícióján található ennivalóból. Körönként legfeljebb 200 egységet tud egy ágens megenni. transfer(T,A) Az ágens a vele azonos cellán tartózkodó T csapattársának átad A (5% tranzakciós veszteséggel csökkentett) energiát. attack(Id) Az ágens látóterében tartózkodó Id azonosítójú ágens megtámadása. 300

AgentGame – Random ágens +time(_): food(Food) & .min(Food,[0,V,X,Y]) <- eat. +time(_): .random(R) & mypos(X,Y) & (R>0.95 | lastpos(X,Y)) <- -+lastpos(-1,-1); !randomTurn. +time(_): mypos(X,Y) & mydir(Direction)<- -+lastpos(X,Y); step(Direction). +!randomTurn <- .random(R); turn(R*4).

AgentGame – Random ágens DEMÓ

AgentGame – Díjazás I. A félév során 4 fordulót tartunk, a fordulókat a félév elejére sűrítve. Az első két fordulóban a csapatok még a mintaágens ellen játszanak. A harmadik fordulótól kezdve minden csapat megmérkőzik egymással. Vereség / lefagyás = 0 pont Döntetlen = 1 pont Győzelem = 3 pont A forduló végén az adott fordulóban résztvevők közül az első 30. helyezett 0-15 pont közötti egyenletes eloszlású pontot kap, amit a félév végén, minimum elégséges vizsga esetén a jegy számításánál írunk jóvá. Egy hallgató legfeljebb 25 pontot szerezhet a versenyből. Ezt követően a versenyben továbbra is részt vehet, de a pont osztásnál nem vesszük figyelembe.

Megajánlott jelest kap. AgentGame – Díjazás II. A verseny végén az összesített ranglista első három helyezettje: Megajánlott jelest kap. (A megajánlott jegy feltétele az érvényes aláírás.)

A félév ütemezése

Első forduló Egyfős csapatot lehet beadni a mintaágens ellen. Minden beadott csapat ötször mérkőzik a mintaágenssel, az így szerzett átlagpontszám alapján áll elő a rangsor. Minden információ kint van már a weboldalon: http://agentgame.mit.bme.hu A beadó és élő kiértékelő rendszer ma indul.

AgentGame – A mintaágens DEMÓ