Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Tartalom Alapelvek, felnőttképzés résztvevői, felnőttképzés intézményei, a törvény hatálya Engedélyezési eljárás feltételei, követelmények – akkreditációtól.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Az új felnőttképzési törvényi változások az uniós projektek tükrében
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Szakmai monitorozás.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Intézmény-akkreditáció a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény és végrehajtási rendeletei szerint Eger, november 15.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Munkavédelmi előírások rendszere
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A Felnőtt képzésBEN
Felnőttképzési tevékenységek és szolgáltatások a Tranzitfoglalkoztatás az építőiparban TÁMOP /1 projektben.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Ágazati szakképzés változásai
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
2014. november Rendek Tímea
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az intézményi és programakkreditáció alapjai, összefüggése és folyamata Rettegi Zsolt felnőttképzési szakértő.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A felnőttképzés új szabályozása Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő VMKIK szakképzési fórum –
A FELNŐTTKÉPZÉSI TÖRVÉNY VÁLTOZÁSAINAK HATÁSA A FELNŐTTKÉPZÉST FOLYTATÓ INTÉZMÉNYEKRE A közösségi művelődés felnőttképzési feladatai.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Molnár Attila Károly H9QG5B HATÓSÁGI JELLEGŰ KÉPZÉSEK A gépjárművezető-képzés.
1. szekció – A) képzési kör workshop/műhelymunka Szegény embert az A) is húzza! FSZOE szakmai nap Október 27. és november 6. Helyszín: NSZFH, 1085.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
Nagyvállalatok nagy pályázati lehetősége!
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán „Munkahelyi képzések támogatása mikro-, kis- és középvállalatok és nagyvállalatok munkavállalói számára indított képzések szakmai támogató programja” Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán

„Munkahelyi képzések pályázati támogatással – információs nap” Előadó: Sulyok Tamás szakmai vezető Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal GINOP-6.1.7-17-2018-00001 E-mail cím: Sulyok.Tamas@nive.hu Telefonszám: +36 30 359 4040 „Munkahelyi képzések pályázati támogatással – információs nap” 2018.05.24. – Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

felnőttképzés – alapfogalmak Általános meghatározások felnőttképzés – alapfogalmak

Felnőttképzés – alapfogalmak A felnőttképzés a célja szerint lehet munkaerőpiaci-képzés (munkahely megszerzésére, megtartására irányuló, általában szakképesítést biztosító szakmai képzések); általános és nyelvi képzés (alapvetően készség- és kompetenciafejlesztő képzések); szabadidős, hobbi célú képzések (pl. sport, zene, varrás…).

Felnőttképzés – alapfogalmak Felnőttképzési tevékenység szakmai megfogalmazás a felnőttek céltudatos és tervszerű fejlesztésére irányuló tevékenységek egysége, melynek célja meghatározott kompetenciák kifejlesztése. jogszabályi megfogalmazás OKJ szerinti szakképesítés, támogatott egyéb szakmai képzés, (támogatott általános nyelvi képzés), támogatott egyéb nyelvi képzés és támogatott kombinált nyelvi képzés, támogatott egyéb képzés.

Felnőttképzés – alapfogalmak Felnőttképzést folytató intézmény Jogszabályi megfogalmazás: az 1. § (1) bekezdés c) pontja szerinti jogalany, ha az 1. § (2) bekezdésében meghatározott képzésre irányuló tevékenységet e törvény szerint kiadott engedély alapján folytatja;

A képzési terv és elemei A pályázat során kialakítandó képzési dokumentumok A képzési terv és elemei

A képzési terv és elemei A szervezet humán-erőforrásának tervszerű fejlesztési programja, amely tartalmazza a a tervezett képzéseket, azok főbb adatait (elnevezés, forma, módszer, óraszám…) a képzések célcsoportját, a célcsoport jellemzőit, a finanszírozás forrásait, összetételét, mértékét, a képzésekhez szükséges személyi, tárgyi és működési feltételek biztosításának módját, jellemzőit.

A képzési terv és elemei Jelen pályázatban további elvárások kiemelt programok és ágazati kapcsolódások (Ipar4.0, Irinyi-terv) digitális kompetenciafejlesztés megjelenése, speciális célcsoportok (hátrányos helyzet, nem foglalkoztatottak) bevonása, a képzési terv eredményességének mérése (mérési eljárás kialakítása).

A képzési terv és elemei A Képzések formája egyéni felkészítés (nem definiált), csoportos képzés (nem definiált), távoktatás (Fktv. 2.§ 27.) kontaktórás (blended képzés), konzultációs,

A képzési terv és elemei A képzés formája – Távoktatás min. 51% egyedül, önállóan, a távoktatási tananyagba épített iránymutatás mellett tanul, max. 49% konzultációkon vagy a távoktatás vegyes képzési módszerrel történő megvalósulása (a kontaktórás képzés és a távoktatás módszereinek kombinált alkalmazása) esetén hagyományos tanórákon vesz részt, és

A képzési terv és elemei A képzés formája – Távoktatás az elsajátítási folyamat önálló megvalósításához szükséges tananyaghordozó, felmérő és útmutató anyagokat tartalmazó tanulócsomagot a képző intézmény bocsátja rendelkezésére; a konzultációkon, amelyek a kapcsolattartás bármely formájában – különösen személyes megbeszélés, internet, telefon – megvalósulhatnak, a résztvevők az önállóan szerzett ismereteiket pontosítják, illetve elmélyítik; a távoktatás minden fázisát infokommunikációs technológiai adathordozók felhasználása is segítheti.

A képzési terv és elemei Képzések megvalósításának típusai saját munkavállalók esetében az Fktv. 2.§ 2. pontja szerinti belső képzés, vásárolt szolgáltatásként megvalósuló külső képzés (engedélyezett vagy ágazati jogszabály szerinti), saját teljesítés keretében az Fktv. szerint engedélyezett, vagy ágazati jogszabály szerint megvalósított képzés;

A képzési terv és elemei belső képzés a munkáltató által szervezett, saját munkavállalói, kkv partner vagy kapcsolt vállalkozás részre, nem üzletszerűen, költségvetési vagy szakképzési forrás terhére szervezett. Egyszerűsített követelményei a pályázatok megvalósítása során: jelenléti ív, haladási napló, egyszerűsített (felnőtt)képzési szerződés, OSAP jelentés.

A képzési terv és elemei külső képzés a munkáltató által vásárolt, külső szolgáltató hajtja végre, engedélyezett vagy ágazati jogszabály szerint megvalósított (pl. hatósági) képzés.

A képzési terv és elemei Fktv szerint engedélyezett képzés Az Fktv. által meghatározott eljárás során előírt szempontoknak megfelelő és minősített program, jogszabályban előírt személyi, tárgyi és működési feltételek szerint kialakított, hatósági szemle során ellenőrzött, hatósági döntés után engedélyszámmal, jegyzékben rögzített képzés. Az engedély korlátlan ideig hatályos. Visszavonás által szűnik meg (jegyzék).

A képzési terv és elemei Ágazati jogszabály szerinti képzés Fktv. 1.§ (5) GINOP-ban h) és m) pontok, h) a hatósági jellegű képzések (nincs teljes lista – igényt célszerű beazonosítani), m) a közbeszerzési tárgyú képzések, így különösen a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói tevékenység végzéséhez, illetve az akkreditáció megszerzéséhez szükséges képzések.

A képzési terv és elemei Hatósági képzés jogszabályban szabályozott tartalmú és célú, az Országos Képzési Jegyzékben (a továbbiakban: OKJ) nem szereplő képesítés megszerzésére irányuló képzés, eredményeként dokumentum kiadására kerül sor, e dokumentum hiányában a jogszabályban meghatározott tevékenység, munkakör nem folytatható, nem tölthető be, a képzést megelőző szakmai szinthez képest magasabb követelményeknek megfelelően folytatható, tölthető be, a képzést megelőző állapothoz képest többletjogosultságot biztosít.

A képzési terv és elemei A Képzési terv további elemei a képző adatai, a képzések óraszáma, a képzési alkalmak száma, adatai tervezett időpontok: kezdés, befejezés, alkalmak, a résztvevők tervezett száma és összetétele (indikátorhoz kapcsolódóan), a képzés tervezett helyszíne(i), a képzés tervezett költségei (a pályázat teljes költségének része),

További követelmények és dokumentumok A pályázat megvalósításához kapcsolódó követelmények További követelmények és dokumentumok

További követelmények és dokumentumok A képzési program (Fktv. 12.§) a képzés megnevezése, azonosító száma, nyilvántartási száma, célja, célcsoportja, a megszerezhető kompetenciák, a bekapcsolódás feltételei, a részvétel feltételei, a tervezett képzési idő, a képzés formája, a tananyagegység bemutatása, a maximális csoportlétszám, a képzés értékelési rendszere, a zárás feltételei, a végrehajtás személyi, tárgyi és speciális feltételei. A kiemelt a belső képzések esetén is szükségesek.

További követelmények és dokumentumok Előzetes tudás mérése a képzésre jelentkező esetében méri, a képzés során elsajátítandó tananyagegység követelményeinek teljesítését, ez dokumentumokkal nem igazolható (ha igazolható: beszámítás), megszerzett gyakorlati tapasztalatok (pl. munka során), ez alapján felmentést kell adni a tananyagegység alól. Mérés – tartalmi egységek. Mekkora megfelelés fogadható el? Felmentés – a tartalommal történő megfeleltetés (tanegység, óraszám)

További követelmények és dokumentumok Elégedettségmérés a képzést követően valósul meg („A” és „B” esetében a vizsga után, „C” és „D” esetében az utolsó órán), képzéssel kapcsolatos kérdések (393/2013-as Korm.rend, 3. melléklet) kérdőíves formában, a résztvevő tölti ki, anonim módon.

További követelmények és dokumentumok felnőttképzési szerződés a felnőttképzést folytató intézmény és a képzésben részt vevő felnőtt – a polgári jog általános szabályai szerint – kötött szerződés (1). írásban (2) Fktv 13.§-a alapján. Belső képzés esetén képzési szerződés: Fktv.13.§ (1), (2) és (3) b), c), e-g), j)

További követelmények és dokumentumok kötelezően vezetendő (egységes) dokumentumok jelenléti ív (belső), résztvevő személyi adatait és belépés feltételeit igazoló dokumentumok (bizonyítványok, bemeneti kompetencia mérések, előzetes tudásmérés) felnőttképzési szerződés, képzési program és a szerinti megvalósulást igazoló dokumentum (pl. gyakorlati napló, vizsgajegyzőkönyvek), haladási napló, végzést igazoló dokumentum (vizsgaigazolás, tanúsítvány, átvételi jegyzék), személyi és tárgyi feltételek igazolása (szerződések, ), OSAP (belső)

További követelmények és dokumentumok OSAP adatszolgáltatási kötelezettség Az iskolarendszeren kívüli képzési tevékenységet folytató, az 1. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott jogalany tevékenységéről – az (5) bekezdésben foglalt kivétellel – az OSAP szerint statisztikai célú adatszolgáltatásra kötelezett. Nem Fktv. szerinti képzésben a 388/2017. (XII. 13.) Korm. rendelet az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program kötelező adatszolgáltatásairól rendeli el.

Elminősítés és monitoring Támogatás és feltárás a megvalósítás során Elminősítés és monitoring

Előminősítési eljárás GINOP-6.1.8-17 esetében Feltétele a pályázat beadásának Előkészítő szakaszban az NSZFH szakértői értékelik a dokumentumokat tárgyalásos eljárásban kialakítják a végleges formátumot Tanúsítvány kerül kiadásra

Monitoring eljárás A monitoring tevékenység célja A működési helyzet, a megvalósítás és vállalás összhangjának feltárása a támogatott intézmények körében A pályázat megvalósításának aktív szakaszában történik Minél több megvalósított képzés (min. 20%) Előre egyeztetett időpontban – NEM ELLENŐRZÉS Átfogóan, de szúrópróba szerűen valósul meg Támogató megoldások megtalálása a sikeres megvalósítás érdekében

Monitoring eljárás A monitoring tevékenység célja A pályázat időarányos megvalósításának megfelelősége (pl. mérföldkövek, vállalt képzések aránya, résztvevők aránya) Megfelelés a pályázati kiírás szakmai és a jogszabályi követelményeinek A képzések megvalósítása, dokumentálása Az indikátorok időarányos teljesülése, vagy a jövőbeni teljesülés lehetősége A feltárt eltérések esetén megoldási javaslatok megfogalmazása

Jogszabályok, források, kapcsolat További információk Jogszabályok, források, kapcsolat

Jogszabályok, források, információk Főbb alkalmazott jogszabályok 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről 393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet a felnőttképzési tevékenység folytatásához szükséges engedélyezési eljárásra és követelményrendszerre, a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásának vezetésére, valamint a felnőttképzést folytató intézmények ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokról 388/2017. (XII. 13.) Korm. rendelet az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program kötelező adatszolgáltatásairól 2004. évi XXXIV. törvény a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról (3-5.§) http://njt.hu

Jogszabályok, források, információk További Források GINOP-6.1.5-17, GINOP-6.1.6-17, GINOP-6.1.8-17 Pályázati kiírások és dokumentumai. Az NSZFH pályázati oldala: https://ginop617.nive.hu/ (hamarosan további támogató infrmációk) Az MKIK pályázati információs oldala: https://www.mkik.hu/ GINOP-6.1.7-17 link Farkas – Henczi: A felnőttképzés új szabályozása, Felnőttképzési kézikönyv, Budapest, MKIK, 2014. http://www.mkik.hu/upload/mkik/felnottkepzes/vegleges_felnottkepzesi_kezikonyv.pdf

Jogszabályok, források, információk További információk NSZFH GINOP-6.1.7-17 kiemelt projekt: ginop617@nive.hu MKIK központi ügyfélszolgálat: info.ginop617@mkik.hu valamint a megyei ügyfélszolgálati munkatársak (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) referens: Tóthné Farkas Evelin farkas.evelin@mkik.hu +36 20 777 3124 tanácsadó: dr. Bári Imre bari.imre@mkik.hu +36 70 636 6368 Fogalomtár és dokumentumok jegyzéke a honlapon.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Sulyok.Tamas@nive.hu