A díjelőkészítéssel kapcsolatos adatszolgáltatás tapasztalatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Kérdések a gazdálkodás, pénzügy fejezethez. 1. Egészítse ki a mondatot! A pénzügyek igazgatásának….. része van. A ………… igazgatása, és a……….. Igazgatása.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
ELTINGA és MTA KRTK KTI Horváth Áron április 7. Lakásárak, támogatások és energiahatékonyság.
HULLADÉKKEZELÉSI TECHNOLÓGIÁK A KÖZSZOLGÁLTATÓK SZOLGÁLATÁBAN Január 21. Nagy Bálint ügyvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
1 Elektronikus adóbevallás. 2 Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtásának bemutatása Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
8.BESZÁMOLÁSI ÉS KÖNYVVEZETÉSI KÖTELEZETTSÉG SZÁMVITELI SZOLGÁLTATÁS.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A év értékelése és a év újdonságai
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Pásztorné Szerezlai Márta
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Adományok adózási kérdései
PANNON-LNG Projekt Tanulmány LNG lehetséges hazai előállításának
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
SZÁMVITEL.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Piaci kockázat tőkekövetelménye
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Adatszolgáltatás a számlákról
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

A díjelőkészítéssel kapcsolatos adatszolgáltatás tapasztalatai Köztisztasági Egyesülés Szakmai Konferencia Budapest 2015. november 10

A 2015. évi hulladék díjfelügyeleti eljárások tapasztalatai 2015-ben 47 díjfelügyeleti eljárás indult 28 határozatban kötelezés jogszerű díj alkalmazására 25 megszüntető végzés kiadására került sor Az adatok 2014. évről áthúzódó, illetve a 2015. évben indult ellenőrzésekben összesen értendők. Az eddig lezárt 2015-ös eljárások közel 50 %-ában tártuk fel jogsértő díj alkalmazását, ami a tavalyi arányhoz képest nem jelent releváns változást. A jogsértő díjak alkalmazása tehát még mindig nem mutat csökkenő tendenciát, a közszolgáltatók nagyobb része téves jogértelmezés következtében nem alkalmazza megfelelően a vonatkozó jogszabályokat, de előfordul az is, hogy a jogsértés tudatos magatartás következménye. Ezzel együtt a Hivatal határozatait a hulladékgazdálkodási közszolgáltatók a tavalyi 80 %-os aránynál alacsonyabb mértékben, 50 %-ban támadták meg bíróság előtt.

A 2015. évi hulladék díjfelügyeleti eljárások tapasztalatai Néhány tipikus jogszabálysértés a díjfelügyeleti eljárások tapasztalatai alapján 2013. első félévére lehetővé tett 4,2 %-os díjemelés alapjának téves meghatározása – alkalmazott díj fogalmának téves értelmezése  A 2013. október 22-én hatályba lépett Ht. módosítás figyelmen kívül hagyása A Ht. 2013. október 22-től hatályos 91. § (10) bekezdésében foglaltak szerint: „ha a (2) vagy a (2d) bekezdés szerint megállapított díj 2013. július 1-jét követően legalább 10%-kal nem alacsonyabb a 2013. június 30-án alkalmazott díjnál, akkor a közszolgáltató köteles azt legalább annyival csökkenteni, hogy a fizetendő díj a 2013. június 30-án alkalmazott díjnál legalább 10%-kal alacsonyabb legyen”. Nem természetes személyek díjának téves meghatározása abban az esetben, ha a 2012. évi önkormányzati rendelet külön díjat nem tartalmazott A fenti esetkörben 2013. július 1. napjától alkalmazható díjak mértékéről a Ht. 91. § (8) bekezdése rendelkeznek az alábbiak szerint: (8) Ha a nem természetes személy ingatlantulajdonos vonatkozásában a települési önkormányzat 2012. december 31-én külön díjat nem alkalmazott, a (7) bekezdés esetében közszolgáltatási díjnak a) a települési önkormányzat rendeletében általánosan megállapított, vagy b) a természetes személy ingatlantulajdonos által - kedvezmények és mentességek nélkül – fizetett közszolgáltatási díjat kell tekinteni.

A 2015. évi adatszolgáltatás tapasztalatai Adatszolgáltatáshoz kapcsolódó nyomtatványok EKH_eREG_ceg MEKH_HULL_PART MEKH_15_FD MEKH_15_HD MEKH_15_HD_NK (XLS) MEKH_15_HD_EvB (XLS)

Elektronikus ügyintézés

MEKH_eREG_ceg; MEKH_HULL_PART MEKH_eREG_ceg és MEKH_HULL_PART nyomtatványok benyújtása sok esetben késedelmesen történt, amely akadályozta a Partnertörzs azonosító kibocsátását és ezáltal késleltette az adatszolgáltatást a MEKH_HULL_PART nyomtatványokban feltüntetett adatok nem egyeztek meg a hiteles cégnyilvántartásban szereplő információkkal

A MEKH_15_HD adatszolgáltatás hibái Az auditált éves beszámoló nem megfelelő formátumban (.XML) került becsatolásra Hivatal által meghatározott paraméterek, illetve beállítások módosítása az adatbekérő Excel-táblázatokban Pl.: másolás-beillesztés funkciók használata, sorok törlése, formátum követelmények módosítása A szürkére színezett mezők is kitöltésre kerültek A Hivatal által meghatározottaktól eltérő mértékegységek használata Pl.: hulladékmennyiség kilogrammban, költség-bevételi adat ezer Ft-ban került feltüntetésre A 2014. évre vonatkozó felügyeleti díj bevallásban feltüntetett adatoktól való eltérések Pl.: egyes települések nem kerültek feltüntetésre, eltérő közszolgáltatási időszakok

A hulladékmennyiségre vonatkozó naturális adatok feltüntetése során gyakran felmerült hibák: egyes települések esetén nem került feltüntetésre a gyűjtött hulladék mennyiségre vonatkozó adat egyes települések esetén nem kerültek feltüntetésre a gyűjtőedényekre vonatkozó adatok (az adott edénytípushoz tartozó darabszám, ürítések száma illetve az alkalmazott díj) hulladékkezelő létesítmények esetén az adott hulladék mennyiséghez tartozó átvételi, illetve belső elszámolási egységárak nem kerültek feltüntetésre a kezelőművek típusa, valamint üzemeltetési formája nem megfelelően került megjelölésre hulladékkezelő létesítmények megjelölése esetén nem kerültek beírásra a kezelt hulladék mennyiségére vonatkozó adatok a szállítás fogalmának félreértelmezése miatt a kilométerre vonatkozó adatok nem megfelelően kerültek kitöltésre hulladékgyűjtő udvar, illetve gyűjtőpont feltüntetése esetén is csak a házhoz menő gyűjtés keretében beszállított hulladék mennyiséghez kerültek adatok

A hulladékgazdálkodásra vonatkozó bevétel és költség adatok feltüntetése során gyakran felmerült hibák: a bevételek és a költségek nem kerültek felosztásra az egyes költséghelyek között az összes bevétel, illetve költség a gyűjtésre vonatkozó oszlopokban került feltüntetésre a naturális adatok és a költségadatok között eltérések, illetve nagymértékű aránytalanságok voltak Pl.: A naturális adatoknál feltüntetésre került, hogy az adatszolgáltató a hulladék válogatását végzi, a bevételeket és a költségeket azonban az egyéb előkezelés költséghelynél tüntette fel. A naturális adatoknál feltüntetésre került, hogy az adatszolgáltató a hulladék hasznosítását, szállítását stb. végzi, az ezzel kapcsolatban keletkező bevételeket és a költségeket azonban nem tüntette fel. az adott közszolgáltatási tevékenységnél feltüntetett ráfordításoknak a tevékenységhez tartozó hulladék mennyiségre vetített fajlagos értéke nagymértékben eltért a reális mértéktől a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásra elszámolt ügyfélszolgálat és központi irányítás költségei nem kerültek kitöltésre a gazdasági társaság egészére vonatkozó bevételek és költségek nem kerültek kitöltésre, illetve a feltüntetett adatok nem egyeztek a csatolt főkönyvi kivonatban szereplő értékekkel a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásra vonatkozó mérleg és eredménykimutatás, követelés – és kötelezettségállomány, valamint cash flow adatok nem kerültek feltüntetésre

2015 évben közszolgáltatást végző gazdasági társaságok tulajdonosai 2015 évben 142 közszolgáltató végzett szolgáltatás Jelenleg 136 közszolgáltató látja el a teljes tevékenységet

Tulajdonosi szerkezet

Közszolgáltatók minősítése

Közszolgáltatási tevékenység végzése 2014 és 2015 években

Közszolgáltatók által üzemeltetett kezelőművek darabszáma

Közszolgáltatók által üzemeltetett hulladékgyűjtő létesítmények darabszáma

Települési hulladékmennyiség közszolgáltatásban összegyűjtve

Ht.-ben megfogalmazott célok 92. § (1) 2020. december 31-ig a háztartási, valamint a háztartásihoz hasonló hulladék részét képező papír-, fém-, műanyag- és üveghulladék újrahasználatra előkészítésének és újrafeldolgozásának együttes mértékét a képződött mennyiséghez viszonyítva tömegében országos szinten legalább 50%-ra kell növelni. (2) A települési hulladék részeként lerakásra kerülő biológiailag lebomló szervesanyag-mennyiséget - a települési hulladéklerakóban évente lerakott hulladék mért összetételét és az összetevők tömeg szerinti megoszlását alapul véve - az 1995-ben országos szinten képződött, a települési hulladék részét képező biológiailag lebomló szervesanyag- mennyiséghez képest 2016. július 1-jéig 35%-ra, azaz 820 000 tonna alá kell csökkenteni.

TELEPÜLÉSI SZILÁRD HULLADÉK ÖSSZETÉTELÉNEK VIZSGÁLATA Műszaki szakértői tanulmány (2006) Dr. Faitli József egyetemi docens (témavezető) Prof. Dr. Csőke Barnabás tanszékvezető egyetemi tanár László Tibor előkészítéstechnika-mérnök Győrfi Annamária előkészítéstechnika-mérnök Kecskés Áron IV. évf. előkészítéstechnika-mérnök hallgató Burai László III. évf. előkészítéstechnika-mérnök hallgató Dr. Ágoston Csaba környezetvédelmi szakértő Dr. Béres András környezetvédelmi szakértő Nagy György igazgató 1. Biológiai: 13 %, 2. Csomagolási: 23,3 % Papír: 7 %, Műanyag: 13 %, Fém: 3,3 %, 3. Finom, azaz kisebb mint 50 mm: 40 % összetételt.

Települési hulladékmennyiség összetétele

Vegyes hulladék mennyiség megoszlása megyénként

Vegyes hulladék fajlagos értékei (kg/fő/év)

Csomagolási hulladék megoszlása gyűjtési mód szerint

Elkülönítetten gyűjtött hulladékok aránya az összes hulladékra vetítve

Elkülönített csomagolási hulladék gyűjtése

Hulladékkezelés

Hulladékáram

Költségnemek aránya

Pénzügyi elemzés II.

Pénzügyi elemzés III.

Pénzügyi elemzés IV.

Pénzügyi elemzés V.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet