Az adóeljárási törvény évi főbb módosításai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

Áfa változások
Pénzforgalmi elszámolás [2012. évi CXLVI. tv. Áfa tv. XIII/A. fejezet]
Biztosítások 2013 Dr. Honyek Péter Személyi Jövedelemadó Osztály.
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Szja célja adókötelezettség jellemzői hatály illetőség teljes körű és korlátozott adókötelezettség adókötelezettség keletkezése belföldi illetőségűek.
Az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló évi XLIII. törvény
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
1 Az Áfa évi változásai CÉL: a fogyasztás helyén adóztatni („célország szerinti adózás elve”)
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
Szabálysértési méltányossági kérelem
Adójog 1. Az adójog alapjai.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Szarvasné Vadászi Csilla
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Adózás rendje 2013.
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Adózás rendjéről szóló törvény változásai
"A gazdaság védelmében, minannyiunk érdekében" EKAER
Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER)
Art 2015 Dr. Orbán Ildikó.
A közteherviselés aktuális kérdései
Art
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
EKAER _ A kockázati biztosíték Gyakran ismételt kérdések TÁJÉKOZTATÓ II. Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer Veszprém, január 23.
Az Art évi módosítása Az Art évi módosítása Dr. Bobonka Miklós Kornél főosztályvezető-helyettes.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Bevalláshoz kapcsolódó jogszabály módosítás Készítette: Pestuka Gabriella Osztályvezető NAV Csongrád Megyei Adóigazgatósága.
Miről lesz szó?  Az EKAER kialakításának előzményei  A rendszer célja, fókuszpontjai  A jogi szabályozás felépítése  A rendszer lényeges pontjai 
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény évi változásai.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Dr. Funtek Zsolt NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Főosztály.
Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) (EKAER) Június 4. Babári Sándor Matuszné Bíró Katalin.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Tájékoztató az adózás rendjéről szóló törvény 2007-től hatályos változásairól.
1001/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS AZ ÁFA ADÓRAKTÁROZÁSI ELJÁRÁS RENDJÉRŐL VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA 1095 Budapest, Mester u. 7.; Tel.:
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
CÉGBEJEGYZÉSRE KÖTELEZETT ADÓZÓK BEJELENTKEZÉSE, VÁLTOZÁSBEJELENTÉSE, ADÓREGISZTRÁCIÓS ELJÁRÁS október 30. Ujjady Enikő NAV Heves Megyei Adóigazgatósága.
Adózás rendjéről szóló törvény módosításai Feltételes adómegállapítás iránti kérelem  Csak a kérelmet benyújtó adózó vonatkozásában állapíthatja.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALOM ELLENŐRZŐ RENDSZERHEZ KAPCSOLÓDÓ ELLENŐRZÉSI FELADATOK NAV Közép-magyarországi Regionális Vám- és Pénzügyőri Főigazgatósága.
A KÖZJEGYZŐI FIZETÉSI MEGHAGYÁSOS ELJÁRÁS.  A közjegyző jogszolgáltató hatósági tevékenysége  Az eljárás kereteit biztosítja  Érdemi igazságszolgáltatást.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Közigazgatási eljárás III.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
2016. február-március Dr. Máté Zsolt főosztályvezető
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
Kompetenciák 1. Joghatóság
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
Dr. Kiss Mariann Tájékoztatási Főosztály
Fontosabb illetékekkel kapcsolatos részletszabályok
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Előadás másolata:

Az adóeljárási törvény 2015. évi főbb módosításai Dr. Kovács Ferenc Okleveles adószakértő Igazságügyi adó- és járulékszakértő

Art. 2015. Alapelvi változások: Eltérő minősítés tilalma visszakerül a törvénybe (jogviszonyt az adóhatóság nem minősíthet eltérően) Nemzetközi adózási jogviszonyokban az államok közötti eltérő jogi minősítés nem eredményezheti azt, hogy az adott jogviszony egyik államban sem adóztatható (ún. hibrid adótervezési megoldások elleni harc). Ilyen esetekben a bizonyítási teher megfordul (az adózónak kell bizonyítania, hogy az adótervezési megoldása nem ilyen) A Ket. elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit nem kell adójogviszonyokban alkalmazni A Ket. szerinti ideiglenes biztosítási intézkedés esetén az Art. biztosítási intézkedésre vonatkozó szabályait kell alkalmazni Képviseletnél nevesíti a törvény a könyvvizsgálót is (magánszemély, jogi személy, egyéb szervezet esetén is, illetve kötelező képviseletnél is!)

Art. 2015. Egészségügyi szolgáltatási járulék Az állami adóhatóság kérelemre, visszamenőleges hatállyal törli a külföldön élő magánszemély eü. szolgáltatási járulékfizetési kötelezettségét, ha a magánszemély hitelt érdemlően igazolja (különösen a tartózkodást, illetve az egészség-biztosítási jogviszonyt igazoló okirattal), hogy a) huzamos ideje, életvitelszerűen Magyarország területén kívül tartózkodik, és b) tartózkodási helyén annak jogszabályai szerinti egészségbiztosítási rendszer hatálya alatt áll . További feltétel, hogy az érintett időszakban a magánszemély nem vett igénybe az Egészségbiztosítási Alap által finanszírozott egészségügyi szolgáltatást. Az állami adóhatóság jogosult az ennek megállapításához szükséges adatok megismerésére.

Art. 2015. Áfa bejelentkezési kötelezettség alól kivétel: adóraktározási eljárás hatálya alá tartozó terméket értékesít adómentesen EU-ba, adómentesség érvényesítéséhez az adóraktár üzemeltetőjét hatalmazza meg (erről bejelentést kell tenni – évközben meg lehet változtatni). Kijavítási kérelem szabályainak pontosítása: Adóellenőrzés megkezdéséig Kizárólag a tárgyi adómentesség helyetti adókötelezettség, az alanyi adómentesség, a különleges áfa elszámolási mód, az általános szabály, a pénzforgalmi elszámolás választását módosíthatja

Art. 2015. Az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automataberendezést üzemeltető adózó köteles az állami adóhatósághoz elektronikus úton bejelenteni: az értékesítés megkezdését, legkésőbb az értékesítés megkezdését megelőző napon, az értékesítés megszüntetését, legkésőbb az azt megelőző napon, az értékesítésnek az adózó érdekkörén kívül eső okból bekövetkezett megszűnését, legkésőbb az értékesítés megszűnésének napján, haladéktalanul, a bekövetkezett bármely változást. A bejelentés (igazgatási szolgáltatási) díjköteles. A bejelentés alapján az adóhatóság regisztrációs számot állapít meg minden automataberendezésre, erről elektronikus értesítést küld.

Art. 2015. Fokozott adóhatósági felügyelet esetén 2015-től nincs kötelező adótanácsadói, adószakértői ellenjegyzésre kötelezés Munkáltatói adómegállapítás elkészítése: április 30, adóhatósághoz beküldés: május 20. ÁFA összesítő nyilatkozat akkor is beadható, ha arra az adózó nem kötelezett Értékhatár 1 millió forintra csökkent

Art. 2015. 08-as bevallás adattartalmának bővülése: az Európai Unió más tagállamában illetőséggel rendelkező személy részére vezető tisztségviselői jogviszonyával összefüggésben fizetett tiszteletdíj összege, az Európai Unió más tagállamában illetőséggel rendelkező személy részére életbiztosítási szerződés alapján történő biztosítói teljesítése, az Európai Unió más tagállamában illetőséggel rendelkező személy részére ingatlan birtoklásának, használatának átengedéséből és hasznainak szedéséből, az ingatlan feletti rendelkezési jog gyakorlásából származó jövedelemmel (így különösen az ingatlan értékesítéséből, bérbeadásából, haszonbérbe adásából, az ingatlanra vonatkozó vagyoni értékű jog ellenérték fejében történő alapításából, az arról való lemondásból, illetve a joggyakorlás átengedéséből származó jövedelemmel) összefüggésben kifizetett bevétel (jövedelem) összege

Art. 2015. Adófizetés: amennyiben bűncselekmény elkövetője fizet letéti számlára és később kiderül, hogy többet fizetett, mint kellett volna, csak akkor igényelheti vissza, ha nincs köztartozása.

Art. 2015. Adatszolgáltatás NYUFIG a NAV-nak: EU más tagállamában honos nyugdíjas részére kifizetett ellátásokról Pénzintézeti – megkeresésre történő – adatszolgáltatás határideje: végrehajtásnál 8 nap, ellenőrzésnél 15 nap. Ha a tényállás tisztázásához szükséges, az állami adó- és vámhatóság megkeresi a belföldön letelepedett, telekommunikációs szolgáltatást nyújtó adózót az elektronikus kereskedelemi szolgáltatásnak a szolgáltatás nyújtójára, valamint a szolgáltatás ellenértékére vonatkozó forgalmi adatai az elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybevevő személyhez nem köthető módon történő beszerzése érdekében. A belföldön letelepedett, telekommunikációs szolgáltatást nyújtó adózó a megkeresést 15 napon belül teljesíti.

Art. 2015. Helyi adókkal kapcsolatos adatfeldolgozás is lehetséges állami tulajdonú gazdasági társaságnál Külföldi nyomtatványon bármilyen igazolást kiállít az adóhatóság [szakfordítás kell, vagy angol nyelvű (is) legyen]

Art. 2015. Ellenőrzés: Ha az adóhatóság ellenőrzése során olyan, több adózót – egymással összefüggő módon – érintő kapcsolatot, tényt, körülményt észlel, amellyel összefüggésben az adótörvényekben foglalt rendelkezések megkerülése vélelmezhető, azt az érintettek tudomására hozhatja. EU megkeresés: a megérkezést követő 15 napig szünetel az ellenőrzési határidő. A korábbi 1 év helyett már csak 180 napig vár a válaszra az adóhatóság.

Art. 2015. Feltételes adómegállapítás: Az adózónak a tartós feltételes adómegállapítás iránti kérelemben meg kell jelölnie, hogy a kérelem benyújtásának adóévére, valamint az azt követő két adóévre, vagy a kérelem benyújtását követő három adóévre vonatkozóan kéri a tartós feltételes adómegállapítás alkalmazhatósága megállapítását A feltételes adómegállapítás nem alkalmazható nemzetközi jogi kötelezettség változás esetén sem Határidő: 90 nap, sürgősség esetén 60 nap Személyes konzultáció díja: 500eFt A tartós feltételes adómegállapítás alkalmazhatóságát jogszabályváltozás nem, csak a tényállás megváltozása érinti . A feltételes adómegállapítási eljárás során hozott határozat kötőereje — a tartós feltételes adómegállapítás kivételével — a határozat kiadmányozását követő ötödik adóév utolsó napjáig tart, amely egyszer, további két évvel meghosszabbítható.

Art. 2015. A feltételes adómegállapítás alkalmazhatóságának és a kötőerő meghosszabbításának megállapítása Az adópolitikáért felelős miniszter kérelemre megállapítja: a feltételes adómegállapítás során hozott határozat alkalmazhatóságát, ha a határozat jogerőre emelkedését követően hatályba lépett jogszabályváltozás, nemzetközi jogi kötelezettségváltozás, megvalósult vagy a jövőbeni tényállásváltozás a határozat rendelkező részében foglaltakat érdemben nem érinti, vagy a határozat kötőerejének— a tartós feltételes adómegállapítás kivételével — egyszer, további két adóévre vonatkozó meghosszabbítását, ha tényállásváltozásra, nemzetközi jogi kötelezettség-változásra, jogszabályváltozásra nem került sor, együttes kérelem esetén az alkalmazhatóságot és a határozat kötőerejének további két adóévvel történő meghosszabbítását

Art. 2015. Felügyeleti intézkedés: ha nem gondoskodik (az egyébként kötelező) képviseletről az adózó, a kérelmét érdemi vizsgálat nélkül elutasítják Mögöttes felelős jogorvoslata: elbírálási határidő 60 nap Elévülés: a büntethetőség elévüléséig nem évül el a csődbűncselekénnyel összefüggésben megállapított adókötelezettség Új eljárás elrendelése esetén az elévülés 12 hónappal hosszabbodik meg (korábban 6) Mulasztási bírság: ellenőrzés, üzletlezárás, hatósági eljárás, végrehajtás akadályozása ismételten: 500eFt/1mFt a bírság.

Art. 2015. Adóhatósági nyomtatvány (bevallás, adatszolgáltatás) kialakítása lehetséges, ha EU jogszabály automatikus információcserét ír elő bizonyos adatokkal kapcsolatban. Pénztárgép, taxaméter forgalmazás, üzemeltetés, szervizelés ellenőrzése: állami adó- és vámhatóság (vagyis a korábbi vámhatósági szervezeti egységek is ellenőrizhetnek) Adókülönbözetnek minősül az ügyészség határozata alapján megfizetni rendelt adó is

Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER)

A jogi szabályozás Főbb rendelkezések az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben (Art.) A bejelentési szabályoknál (22/E. §) Az ellenőrzési szabályoknál (88. §) A szankcióknál: Mulasztási bírság [172. § (19a) bekezdés] Intézkedések [173. § (1) bekezdés] A fogalommagyarázatoknál (178. §) Részletszabályok miniszteri rendeletben EKAER szám megállapításának rendje Bejelentés, változásbejelentés, kockázati biztosíték mértéke Kockázatos termékek köre

Fontosabb fogalmak Mi az az EKAER? Mi az az EKAER szám? NAV által működtetett rendszer, mely a termékek közúti fuvarozásával összefüggő adókötelezettségek teljesítésének ellenőrzését szolgálja Mi az az EKAER szám? Bejelentés alapján képzett azonosító szám, mely egy adott termék egységet azonosít Mi az a kockázatos termék? Miniszteri rendelet fogja meghatározni Mi minősül gépjárműnek? Az útdíjköteles (teher)gépjárművön kívül minden más (kisebb össztömegű) gépjármű is

Bejelentendő tevékenységek I. Útdíjköteles gépjárművel végzett, közúti fuvarozással járó a) az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzés vagy egyéb célú behozatal, b) Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítés vagy egyéb célú kivitel, c) belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítés. II. Kockázatos élelmiszerek esetén bármely gépjárművel végzett fuvarozás, ha 1 címzett részére fuvarozott termékek tömege a 200 kg-ot vagy az adó nélküli ellenértéke a 250 000 forintot meghaladja. III. Egyéb kockázatos termékek esetében egy fuvarozás keretében ugyanazon címzett részére fuvarozott termékek tömege az 500 kg-ot, vagy az adó nélküli ellenértéke az 1 millió forintot meghaladja. Csak EKAER szám birtokában történhet ezen esetekben a fuvarozás!!! A b) pont kivételével kockázati biztosíték nyújtása kötelező (ha kockázatos termékről van szó)

Bejelentendő adatok I. Az EKAER szám megállapításához bejelentés szükséges I. a) pont szerinti esetben: Címzett a termék fuvarozásának megkezdéséig: a feladó adatait, a felrakodás címét, a címzett adatait, a kirakodási címet, kockázatos termék esetén a kirakodási cím szerinti ingatlant használó vállalkozás adatait, elérhetőségi adatokat az átvételi cím bejelentőjével kapcsolatban, a termékek adatait, a fuvarozás indokát, az árat, a jármű forgalmi rendszámát Címzett, illetve az átvevő a kirakodás címre érkezéskor: érkezés időpontját Ha nem közösségen belüli termékbeszerzés a fuvarozás oka (hanem pl. bérmunka vagy egyéb ok), akkor az átvevő a bejelentő. Bejelentés módja: Az EKAER elektronikus felületén Az EKAER számot a fuvarozó rendelkezésére kell bocsátani, 15 napig érvényes, addig lehet a kirakodást bejelenteni Módosítható: átvétel bejelentőjének adatai, termék súlya, ár, jármű rendszám

Bejelentendő adatok II. I. b) pont szerinti esetben: Feladó a termék fuvarozásának megkezdéséig: a feladó adatait, a felrakodás címét, a címzett adatait, a kirakodási címet, kockázatos termék esetén a kirakodási cím szerinti ingatlant használó vállalkozás adatait, a termékek adatait, a fuvarozás indokát, az árat, a jármű forgalmi rendszámát Feladó, illetve a felrakodó a felrakodás megkezdésekor: felrakodás tényleges időpontját Ha nem közösségen belüli termékértékesítés a fuvarozás oka (hanem pl. bérmunka vagy egyéb ok), akkor a feladó a bejelentő Többi szabály megegyezik az a) pontnál leírtakkal

Bejelentendő adatok III. I. c) pont szerinti esetben: Feladó a termék fuvarozásának megkezdéséig: a feladó adatait, a felrakodás címét, a címzett adatait, a kirakodási címet, kockázatos termék esetén a kirakodási cím szerinti ingatlant használó vállalkozás adatait, elérhetőségi adatokat az átvételi cím bejelentőjével kapcsolatban, a termékek adatait, a fuvarozás indokát, az árat, a jármű forgalmi rendszámát Címzett, illetve az átvevő a kirakodás címre érkezéskor: érkezés időpontját A többi szabály megegyezik az a) pontnál leírtakkal

Bejelentendő adatok IV. Kockázatos termékek esetén: 1. Élelmiszer: A nyomon követhetőségről szóló VM rendelet szerinti élelmiszer vállalkozónak állapít meg a NAV EKAER számot, aki a tárolási hely bejelentési kötelezettségnek eleget tett és kockázati biztosítékot adott. 2. Egyéb kockázatos termék esetén is kötelező a biztosítéknyújtás.

Kockázati biztosíték Biztosítékot köteles adni: EU beszerzést, illetve az első belföldi értékesítést megvalósító adózó Mértéke: Folyamatosan el kell érni a megelőző 60 nap EKAER-es termékek értékének 15%-át. A mérték változás az EKAER felületen folyamatosan nyomon követhető. Ha több jogcímen köteles biztosítékot adni: a magasabb az irányadó. Ha nincs megfelelő mértékű biztosíték, nincs EKAER szám Teljesíthető: Letéti számlára fizetéssel, illetve adóhatóság által nyilvántartásba vett "bankgarancia" útján. Nem kötelező: Minősített adózó 2 éve működő köztartozásmentes adózó, nincs adószáma felfüggesztve Biztosíték összegét az adóhatóság az adótartozásba beszámíthatja.

EKAER ellenőrzése A fuvarozást végző személyt az adóhatóság nyilatkoztathatja a termék és a fuvarozás körülményeiről Ha a rakomány jellege, szállítmány és a rendeltetési hely közötti összhang hiánya, illetve egyéb kockázati tényezők indokolják, valamint ha a fuvarozó a nyilatkozattételt megtagadja, - az élőállat-, valamint a gyorsan romló termékek kivételével - az állami adó- és vámhatóság a szállítóeszközön a termék azonosságának biztosítása érdekében hatósági zárat alkalmaz. A hatósági zár lehet hatósági pecséttel ellátott csomagzár, vagy raktérzár.

EKAER szankciók Mulasztási bírság: Intézkedés: EKAER szám hiányában igazolatlan eredetű árunak minősül, értékének 40%-áig terjed a bírság. Intézkedés: Mulasztási bírság biztosítékaként az árut lefoglalhatja (romlandó áruk és élő állatok kivételével). Zár alá vétel, illetve elszállítás és megőrzés is lehetséges.

Köszönöm a figyelmet! http://facebook.com/kovacsf76 http://twitter.com/kovacsf76 kovacsf76@gmail.com