Tanévkezdő 2013/14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
Tanfelügyelet és minősítés
Kádas György Iskola és Gyermekotthon
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A pedagógus minősítési rendszer
A pedagógus minősítési rendszer
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A pedagógusminősítési rendszer
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Brassói Sándor főosztályvezető
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Továbbtanulás 2013/2014..
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
1 A 2013/2014. tanév feladatai, változások Dr. Madarász Hedvig Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
Minősítésre jelentkezés Mire jelentkezünk? A jogszabályok szerint mindig a következő évi minősítési eljárásokra jelentkezünk. Vagyis aki idén jelentkezik,
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Felvételi a középfokú iskolákba
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Középfokú oktatási intézmények
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Tanévkezdő 2013/14

A tanév rendje A tanítási év első tanítási napja: 2013. szeptember 2. (hétfő) utolsó tanítási napja: 2014. június 13. (péntek). Az iskola utolsó, befejező évfolyamán az utolsó tanítási nap középfokú iskolákban 2014. április 30. A tanítási napok száma az általános iskolában száznyolcvan nap, a nappali oktatás munkarendje szerint működő középiskolában és szakiskolában százhetvenkilenc nap. A tanítási év első féléve 2014. január 17-ig tart

A tanítási szünetek Az őszi szünet 2013. október 28-tól október 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap november 4. (hétfő). (október 26-tól november 03-ig) A téli szünet 2013. december 23-tól 2014. január 3-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2013. december 21. (szombat), a szünet utáni első tanítási nap 2014. január 6. (hétfő). A tavaszi szünet 2014. április 17-től április 22-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 23. (szerda). Tanítás nélküli munkanap: ált.isk. 5, középfok: 6.

Országos mérés, értékelés 2014 Országos mérés, értékelés 2014. május 28-án vizsgálják meg az olvasási-szövegértési és a matematikai alapkészségek fejlődését. A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében felméri(okt.11.)jelenti(okt.25.)elvégzi(dec.6.) A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálata. A vizsgálatot a nevelési oktatási intézményeknek 2014. április 2. és május 27. Szakmai ellenőrzés 2014. január 2. és április 1. között szakmai ellenőrzés keretében vizsgálják meg a magántanulóvá nyilvánítással kapcsolatos eljárást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény legutóbbi módosításai Néhány apróbb: HÍD II. programba való bekapcsolódás , minimális és maximális csoportlétszámok, mindennapos testnevelés , tankötelesek beíratása stb. Fenntartói döntések meghozatala az oktatásért felelős miniszter dönt az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény létesítéséről, átszervezéséről, megszüntetéséről, tevékenységi körének módosításáról (77. § (2) bek. k) pont). A jövő évtől kezdődően ismét május utolsó munkanapjáig kell meghozni minden átszervezési döntést,

Változások a pedagógus-munkakör betöltésének végzettségi és szakképzettségi követelményeiben. - egyes tantárgyak, tantárgyi modulok oktatása (98. § (14) bek.), - szakképzés elméleti tantárgyainak tanítása (98. § (15) bek.), - mindennapos testnevelés bevezetése során esetlegesen fellépő ideiglenes szakemberhiány megoldása (98. § (16) bek.), - két tanítási nyelvű oktatás és nemzetiségi nyelvoktatás (3. melléklet).

A KLIK által fenntartott köznevelési intézmények esetében alapító okirat helyett szakmai alapdokumentum a létesítő okirat elnevezése. A törvény biztosítja a KLIK által fenntartott köznevelési intézmények vezetői részére – a bérgazdálkodást érintő döntések, a kinevezés és a közalkalmazotti jogviszony megszüntetése kivételével – a munkáltatói jogok gyakorlását. További bővítése az intézményvezető jogosítványainak, hogy a KIK által fenntartott intézmény vezetője a munkáltatói jogot azok tekintetében is gyakorolhatja, akik a működtető, vagy az általa megbízott személy, illetve szervezet intézkedése alapján végeznek munkát a köznevelési intézményben, amennyiben a működtető így dönt. (Nkt. 61. § (6) bek.)

Változik az óvodapedagógusok munkaidejének beosztására vonatkozó szabályozás is 32 órán felül további legfeljebb heti négy órában a nevelőtestület munkájában való részvételt rendelhet el a munkáltató.

326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet II.FEJEZET A PEDAGÓGUSOK ELŐMENETELI ÉS ILLETMÉNYRENDSZERE 1. A köznevelési intézményben pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak fokozatokba történő besorolásához szükséges követelmények, 2. A gyakornoki idő és a mentor, 3. A minősítő vizsga és a minősítési eljárás lefolytatása, 4. A minősítő vizsgára és a minősítési eljárásra történő jelentkezés, a minősítő vizsga és a minősítési eljárás, a minősítő bizottságok munkájának szervezése, a minősítés díja

5. A szakmai gyakorlati idő számítása, az átsorolás időpontja, 6. A pedagógusok illetménypótléka megállapításának részletes szabályai, 7. A pedagógusok munkaidejének beosztása, 8. Az alkotói szabadság igénybevételének részletes szabályai.

III. FEJEZET A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEK VEZETŐI 9. Magasabb vezetői és vezetői megbízások köre, 10. Az intézményvezetői pályázati eljárás lebonyolításának részletes szabályai, a pályáztató feladatai, 11. A pályázat és a próbaidő kikötésének mellőzése, 12. A nevelő-oktató munkát végzők pótszabadságára való jogosultsága és a szabadság kiadásának szabályai, 13. A köznevelési intézményben nem pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak besorolására vonatkozó szabályok, 14. A rendkívüli munkavégzés, az ügyelet és a készenlét köznevelési intézményekben történő elrendelésének szabályai.

Vegyes rendelkezések 36.§. (2) A 2013. szeptember 1-jén Pedagógus I. fokozatba besorolt, több mint nyolc év szakmai gyakorlattal rendelkező pedagógus minősítési eljárása során 2013. szeptember 1. és 2018. június 30. között a 3. § (1) bekezdésében meghatározott, a minősítési eljárásra történő jelentkezéshez szükséges szakmai gyakorlat időtartamára vonatkozó szabályt nem kell alkalmazni. A 2013. szeptember 1-jén Pedagógus I. fokozatba besorolt, több mint nyolc év szakmai gyakorlattal rendelkező pedagógus először 2014-ben kezdeményezheti a minősítési eljárást. (3) A tizennégy év szakmai gyakorlattal pedagógus-szakvizsgával és rendelkező pedagógus 2014. április 30-áig kérelmezheti a Pedagógus II. fokozatba 2015. január 1-jével történő besorolását. A kérelem alapján a besorolás további feltétele, hogy a pedagógus 2014. április 30-áig feltöltse portfólióját a miniszter által kijelölt, az OH által kialakított és üzemeltetett informatikai támogató rendszerbe. A Pedagógus II. fokozatba be kell sorolni azt, akinek a portfóliója tartalmazza a 8. §-ban foglaltakat. Az eljárást az OH szervezi.

4) A 2015. január 1-jén ideiglenesen Pedagógus II 4) A 2015. január 1-jén ideiglenesen Pedagógus II. fokozatba besorolt pedagógus legkésőbb 2018. december 31-éig a 3. § szerinti minősítési eljárásban köteles részt venni. Ha erre a megjelölt időpontig nem kerül sor, a Pedagógus II. fokozatba való ideiglenes besorolását elveszti, és 2019. január 1-jétől újra Pedagógus I. fokozatba kell besorolni. (5) A miniszter a pedagógus-előmeneteli rendszer országos bevezetése érdekében pályázati felhívást tesz közzé a Mesterpedagógus fokozatba történő besorolás céljából. A pályázati eljárást az OH bonyolítja le.